Gå til innhold

Valentinsdagen - hva gir dere, hva får dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingenting. Gidder ikke kaste oss på valentine bare fordi handelstanden mener vi skal det og det finnes 364 (i år faktisk 365) andre dager å gi hverandre litt ekstra oppmerksomhet. Neste helg skal vi ut å spise og det blir koselig. Mye koseligere enn å ta det idag når "alle andre" er ute og spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bryr oss egentlig ikke om denne dagen, men er jo litt artig å gjøre noe allikevel.  Siden jeg jobber til 21 i kveld, og i morgen tidlig, ble det gitt litt ekstra oppmerksomhet i går. 

Han fikk kort og gelehjerter og skumhjerter. Jeg fikk hjemmelaget kake. Strålende fornøyd begge to. Så en film sammen i sofaen og ellers var dagen som alle andre jobb lørdager.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har en tradisjon hvert år, er det synd å være sengeliggende. I år blir det tydeligvis ingen feiring. Jeg har ikke hatt mulighet til å komme meg ut av huset på 1 måned, så fra min side kan jeg ikke bidra med annet enn en klem.  

Hadde egentlig håpet på at han hadde gjort noe hyggelig siden planen ikke gikk gjennom i år, men det ser ut til at det da fra han sin side er en helt vanlig søndag... Vet ikke hvorfor det er skuffende, men. :(

Anonymkode: 6e5e3...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav ingenting, fikk ingenting. Vi syntes heller årsdagen er viktige (og siden det kommer så tett på både valentine og bursdag) 

Vi lagde en god frokost, jeg fikk en rask nakkemassasje, skal lage en god lunsj og en god middag. Vi har vært å gått en tur i parken og laget oss varm sjokolade med krem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fikk en eske sjokoladehjerter og jeg fikk ingenting. Det er helt greit, vi har vært sammen i 19 år og trenger ikke slike dager for å vise at vi setter pris på hverandre. Viktigste er at det er morsdag idag, ungen har tegnet og skrevet fine ting om meg der. Betyr så uendelig mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken gir eller får noenting. Det har aldri vært noen vane å gjøre noe ut av Valentines dagen her i huset. Nå skal jeg jo dessuten skilles, så jeg regner ikke med at gubben er særlig sugen å å gi meg noenting uansett :)

Jeg synes hele Valentines dagen er et oppkonstruert styr fra handelsstanden, og det finnes drøssevis av andre dager og måter å vise kjæresten følelser på enn å følge kjøpepresset denne dagen.

Synes dessuten det skinner voldsomt igjennom her på KG at alle kvinnfolka forventer gaver og oppstyr fra gubbene sine, mens de selv ikke gir eller gjør noenting!? Hva i all verden...? Det skal da gå begge veier? Tror damene at Valentines dagen er til bare for kvinnenes skyld eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Million skrev:

 

Synes dessuten det skinner voldsomt igjennom her på KG at alle kvinnfolka forventer gaver og oppstyr fra gubbene sine, mens de selv ikke gir eller gjør noenting!? Hva i all verden...? Det skal da gå begge veier? Tror damene at Valentines dagen er til bare for kvinnenes skyld eller?

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor får et fint tekrus, jeg fikk tegning av min datter, og vi drar og kjøper blomster eller en plante på Plantasjen til oss selv. Her er det Morsdagen som er i fokus. Elsker hverandre og tegner hjerter til hverandre gjør vi hver dag ellers. 

Anonymkode: be9ed...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt initiativ til dagen hvert år, bortsett fra i år. Jeg er syk og har ikke energi til å gjøre noe. Må ærlig innrømme at jeg skulle ønske han hadde et hint av en plan for å feire dagen med meg. Men om en kvinne ikke tar initiativ er det visst det samme. 

Mannen dro på byen i går, alene, og snakket med bartenderen hele kvelden. Var hjemme rundt 4. Skuffet over at han heller ønsker det enn å være hjemme med meg generelt på en lørdagskveld når jeg er syk. 

Valentinsdagen kunne ikke kommet på et verre tidspunkt. 

Anonymkode: 6e5e3...ef4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Million skrev:

Jeg hverken gir eller får noenting. Det har aldri vært noen vane å gjøre noe ut av Valentines dagen her i huset. Nå skal jeg jo dessuten skilles, så jeg regner ikke med at gubben er særlig sugen å å gi meg noenting uansett :)

Jeg synes hele Valentines dagen er et oppkonstruert styr fra handelsstanden, og det finnes drøssevis av andre dager og måter å vise kjæresten følelser på enn å følge kjøpepresset denne dagen.

Synes dessuten det skinner voldsomt igjennom her på KG at alle kvinnfolka forventer gaver og oppstyr fra gubbene sine, mens de selv ikke gir eller gjør noenting!? Hva i all verden...? Det skal da gå begge veier? Tror damene at Valentines dagen er til bare for kvinnenes skyld eller?

Forventer ikke "oppstyr "uten å gi noe selv. Av meg fikk mannen en fotomontasje av meg lettkledd. TSå

Anonymkode: 62952...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk røde roser av han i går og så har han ordnet morsdagskort fra babyen og kjøpt en diger eske med masse godteri til meg. :ler: Litt kombinert altså. 

Jeg laget frokost til oss og dekket på med en bamse på fatet hans, en klissete hjertekopp med kakao i og masse røde sjokoladehjerter rundt plassen hans. 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en orkide og sjokoladehjerre på pinne til morsdag/valentine. Gidder ikke bake noe, siden vi feira 1årsdagen til minstemann igår. Han får to pakker løvtynne sjokoladehjerter fra freia. (Jeg veit at han elsker dem.)

jeg syns morsdagen er viktigere. Pleier å bake noe og ta med til mamma,men hun var jo her i bursdag igår, så da ble vi enige om å droppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gitt hverandre gaver i dag, hvilket jeg synes er helt fint. Synes det er nok fokus på ting og handling resten av året, orker ikke enda mer. Vi har som regel det vi trenger og mere til uansett, og prøver å ta litt avstand fra stressende kjøpepress. 

Men, vi har gått en lang tur i sola hånd i hånd, spist kake på kafé, og så lager vi noe godt til middag i kveld og drikker vin mens vi ser en film eller bare prater. Helt ypperlig :)

Nå skal det sies at vi pleier kjærligheten mye hele året da, så har ikke noe stort behov for valentinsdagen personlig. Ikke har vi barn, så vi har mye tid til å finne på ting sammen, og det er mye kos og komplimenter i hverdagen. Skjønner dog at dagen betyr mer for par som lever i tidsklemma med unger, eller har avstandsforhold, og som ikke får pleid forholdet like ofte.

Anonymkode: aba8f...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gav en bok. Fikk tre kort av barna og blomster fordi det er morsdag.

Pleier å få noe rett etter valentinsdagen,ikke på selve dagen.

Er noe tåpelig prinsipp han har. Haha.

Anonymkode: 16be6...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg satte litt ekstra pris på ham i går ved å kjøpe med cola og sjokoladehjerter til han, også lager vi oss en god middag sammen nå i dag. Snop i snopskuffa har vi også, så det blir å kose seg sammen i sofaen med en film i løpet av kvelden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått orkide, tulipaner, hostesaft og hostestillende tabletter. 

Han har ikke fått noe. Har ikke vært i form til å komme meg på butikken. Men skal sies at han får like mye glede av blomstrene, da han setter pris på en frisk bukett han også og han elsker tulipaner (for det minner han om moren).

Anonymkode: 9c11d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...