Gå til innhold

Ekkel følelse på kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg sto opp Idag så satte jeg meg på do og det stakk EKSTREMT nederst i magen, jeg måtte passe på å ikke slappe av nedentil for da ble det verre.. Og helt fra jeg sto opp til nå så har jeg følt at noe ikke er som det skal, og har heller ikke kjent noe til babyen (20 min).. Ja, jeg vet jeg burde ringe føden.. Men sist jeg var der så sa hun "det kan hende det bare sitter i hodet ditt".. Og jeg føler meg såååå dum om jeg ringer og alt er bra, igjen. Har liksom vært på sjekk 3 ganger fordi jeg er super nervøs for alt og med engang!..

noen som har opplevd dette? 

I all hast så dytta jeg i meg frokost og cola for å kanskje få fart på babyen, men ikke noen tegn enda. Har litt mensenmurringer i ryggen som går over til magen (svake) som jeg har hatt siden igår også. Er i uke 38.

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fødselen er vel i gang, da.

Anonymkode: 1e207...d3b

Men hvordan kan den være det når jeg ikke har hatt vondt på 20 min nå? Kjente baby så vidt det var nå.

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg svaaak mensenmurring igjen, men magen blir jo ikke hard?

herregud er helt nybegynner jeg :P

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenkte eg og, at det sikkert er fødselen som er i gang. Du treng absolutt ikkje kjenna sterke smerter i starten av ein fødsel. Eg hadde svake magesmerter som kom med jevne mellomrom i fleire timar, før eg skjønte at det var fødselen som var i gang. 

Kan du ikkje berre ta ein telefon til føden, og høyra kva dei meinar?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det tenkte eg og, at det sikkert er fødselen som er i gang. Du treng absolutt ikkje kjenna sterke smerter i starten av ein fødsel. Eg hadde svake magesmerter som kom med jevne mellomrom i fleire timar, før eg skjønte at det var fødselen som var i gang. 

Kan du ikkje berre ta ein telefon til føden, og høyra kva dei meinar?

Jo gjorde det. De ba meg legge meg ned og kjenne etter babyen (som jeg nå har kjent litt svakt), og kjenne hvordan smertene bygger seg opp. 

Men hodet er laangt nede i bekkenet som jordmor sa.. Men Idag så er det en kul nederst på magen som jeg ikke har kjent tidligere... Kan det hende baby har kommet lenger ned siden kulen som vanligvis har kjent ut som nakken nå er helt nederst og i midten av magen??

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke kjent noe til smerte på 10 minutter og babyen beveger seg, men skulle gjerne ønske fødselen starta snart!!

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom ingen har svart så oppdaterer jeg. Babyen rører seg bra, men jeg har fortsatt en veldig veldig merkelig følelse i kroppen. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men aldri hatt det sånn her. Magen er vond innimellom, det stikker litt når jeg går og jeg har en rar følelse på meg. Lurer fælt på hva dette er!!

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt taket på hva du lurer på? Skjønner at du var bekymret over lite liv tidligere, men nå skriver du at babyen rører seg bra, og det er jo kjempefint. Hva er det egentlig du tenker på når du snakker om at du har "en rar følelse"? Lurer du på om det er noe galt, om fødselen er i gang, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er som ikke regelmesdig i starten av fødselen, så du får bare følge med og se hva som skjer. Er du usikker så ringer du føden! lykke til!

Anonymkode: d1661...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Angua von Überwald skrev:

Jeg får ikke helt taket på hva du lurer på? Skjønner at du var bekymret over lite liv tidligere, men nå skriver du at babyen rører seg bra, og det er jo kjempefint. Hva er det egentlig du tenker på når du snakker om at du har "en rar følelse"? Lurer du på om det er noe galt, om fødselen er i gang, eller hva?

Ja rett og slett om det kan være et tegn på at fødselen er i gang siden jeg har hatt denne rare følelsen i kroppen fra jeg sto opp. Sammen med svake mensenmurringer, MEN magen er ikke hard når jeg får de mensensmertene..

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja rett og slett om det kan være et tegn på at fødselen er i gang siden jeg har hatt denne rare følelsen i kroppen fra jeg sto opp. Sammen med svake mensenmurringer, MEN magen er ikke hard når jeg får de mensensmertene..

Anonymkode: 8024b...148

Du må ikke tenke at ting skal absolutt følge "boken". Folk er forskjellige. Er du ikke i fødsel er det i hvertfall modning.

Anonymkode: d1661...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja rett og slett om det kan være et tegn på at fødselen er i gang siden jeg har hatt denne rare følelsen i kroppen fra jeg sto opp. Sammen med svake mensenmurringer, MEN magen er ikke hard når jeg får de mensensmertene..

Anonymkode: 8024b...148

Ja, ok. Jeg tror ikke det er grunn til å stresse, det er vanlig å kjenne både stikking og "menssmerter" før fødsel. Noen får det rett før, andre kjenner det dager og uker før det skjer noe mer. Du har sikkert fått høre fra jordmor eller lege når det er på tide å ta kontakt med føden? Du må selvfølgelig bare ta kontakt med føden om du er bekymret eller lurer på noe, og det er skummelt å gi "råd" via internett, men jeg tror ihvertfall ikke jeg ville stresset over en "rar følelse" i kroppen og de tegnene du har beskrevet her. Har du veldig lang reisevei til sykehuset?

Endret av Angua von Überwald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Angua von Überwald skrev:

Ja, ok. Jeg tror ikke det er grunn til å stresse, det er vanlig å kjenne både stikking og menssmerter før fødsel. Noen får det rett før, andre kjenner det dager og uker før det skjer noe mer. Du har sikkert fått høre fra jordmor eller lege når det er på tide å ta kontakt med føden? Du må selvfølgelig bare ta kontakt med føden om du er bekymret eller lurer på noe, og det er skummelt å gi "råd" via internett, men jeg tror ihvertfall ikke jeg ville stresset over en "rar følelse" i kroppen og de tegnene du har beskrevet her. Har du veldig lang reisevei til sykehuset?

Nei 30 min.. Men nå har mensensmertene vært konstante nå i 10 min.. Slitsomt.. Er det sånn så ringer jeg inn om det varer

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur fortsatt at det er fødselen som er i gang. Eg ville iallfall ikkje ha bekymra meg, så lenge babyen har begynt å bevega seg normalt igjen. Lykke til! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Eg trur fortsatt at det er fødselen som er i gang. Eg ville iallfall ikkje ha bekymra meg, så lenge babyen har begynt å bevega seg normalt igjen. Lykke til! :)

Godt mulig. Jeg har ikke tenkt så mye på smertene Idag siden jeg har hjulpet en å flytte inn et sted. Men etter dette så kan jeg så vidt gå for det gjør vondt nederst i magen og ryggen. Bærte bare lette ting.. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro.. Kjennes ut som smertene begynner å ta seg opp igjen..

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjem smertene jevnlig, for så å forsvinna heilt innimellom? Då er det iallfall typiske begynnande rier. Eg følte at magen strama seg, og det føltest som kraftig mageknip, som varte ei lita stund. Så kjente eg ingenting, før smertene kom tilbake ei lita stund etter. Sånn fortsatte det ganske lenge, før det gjekk over til ordentlige rier.

Det einaste du skal vera oppmerksom på, er viss du plutselig får ekstreme magesmerter kombinert med blødning. Då kan det vera morkakeløsning, noko som er veldig alvorlig. Men det er heldigvis ein sjelden tilstand! Så lenge du har normalt vonde, rieliknande smerter, så er nok alt heilt ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Kjem smertene jevnlig, for så å forsvinna heilt innimellom? Då er det iallfall typiske begynnande rier. Eg følte at magen strama seg, og det føltest som kraftig mageknip, som varte ei lita stund. Så kjente eg ingenting, før smertene kom tilbake ei lita stund etter. Sånn fortsatte det ganske lenge, før det gjekk over til ordentlige rier.

Det einaste du skal vera oppmerksom på, er viss du plutselig får ekstreme magesmerter kombinert med blødning. Då kan det vera morkakeløsning, noko som er veldig alvorlig. Men det er heldigvis ein sjelden tilstand! Så lenge du har normalt vonde, rieliknande smerter, så er nok alt heilt ok. :)

Ja de har vært borte noen timer nå, får se hva som skjer når jeg slapper av i de nærmeste dagene.. Får håpe det er starten på noe!!

hvor lenge kan man gå uten smerter for så at det tar seg opp igjen? Vet du noe om det? :)

Anonymkode: 8024b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de har vært borte noen timer nå, får se hva som skjer når jeg slapper av i de nærmeste dagene.. Får håpe det er starten på noe!!

hvor lenge kan man gå uten smerter for så at det tar seg opp igjen? Vet du noe om det? :)

Anonymkode: 8024b...148

Mange timer i starten.

Anonymkode: d1661...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de har vært borte noen timer nå, får se hva som skjer når jeg slapper av i de nærmeste dagene.. Får håpe det er starten på noe!!

hvor lenge kan man gå uten smerter for så at det tar seg opp igjen? Vet du noe om det? :)

Anonymkode: 8024b...148

Korleis går det i dag? Hos meg kom desse smertene med ca 5-10 minutts mellomrom i nokre timar. Så tok smertene seg litt opp, og vart kraftigare. Men då eg gjekk og la meg, var eg uten smerter i mange timar. Først morgonen etter begynte eg å få ordentlige rier.

Var ganske likt begge gangane eg har født. Forskjellen var at første gangen tok det heile litt lenger tid enn andre gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...