Gå til innhold

Middagsretter som kan fryses


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg skal snart føde, og vil derfor lage et lite lager med middagsretter for de første ukene. Har noen av dere noen gode ideer på retter som kan fryses? 

Mine ideer er: 

- kjøttsaus til pasta 

- Chilli con carne 

- Gulasj 

Takk for bidrag :) 

Anonymkode: c0388...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste kan fryses, men kan komme med noen tips :) 

- lapskaus

- supper

- gryteretter (litt usikker på om de er gode å fryse med om det er ris i dem da)

- pizza 

- kjøttkaker 

- pytt i panne (veldig fin måte å bruke opp rester på for så å fryse ned) 

- tacokjøttdeig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg vet at alt kan fryses, men tenker at ikke alt smaker like godt etterpå,kan f.eks ikke forestille meg at pasta carbonara smaker like godt etter en tur i fryseren. 

 

 

Anonymkode: c0388...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan f.eks ikke forestille meg at pasta carbonara

Pastaretter er vel et av de få unntakene som ikke bør fryses, men det tar jo kun femten minutter å slenge sammen en carbonara og det er vel en av de minst arbeidskrevende rettene som finnes. Du får heller overlate baby til mannen i et kvarter om det er carbonara eller andre typer pasta du vil ha.

Anonymkode: c5e85...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pastaretter er vel et av de få unntakene som ikke bør fryses, men det tar jo kun femten minutter å slenge sammen en carbonara og det er vel en av de minst arbeidskrevende rettene som finnes. Du får heller overlate baby til mannen i et kvarter om det er carbonara eller andre typer pasta du vil ha.

Anonymkode: c5e85...830

Nå er det ikke slik at jeg vil lage pasta carbonara :) Pleier faktisk aldri å lage det, brukte det egentlig bare som et eksempel. 

Anonymkode: c0388...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

brukte det egentlig bare som et eksempel. 

Og som jeg svarte deg er pastaretter et hederlig unntak fra «alt kan fryses»-svaret jeg først ga. Men pasta er som allerede nevnt noe som tar ti-femten minutter, det er ikke en type middagsrett jeg ser på som nødvendig å lage på forhånd og ha i fryseren.

Anonymkode: c5e85...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne og fiskegrateng :) Men det bør tas opp og tines i god tid. Altså på morgenen når du står opp, så er det klart til å varmes opp rundt middagstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...