Gå til innhold

Hvilke sommerjobben kan en 16 - åring få?


Hengebuksvinet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde sommerjobb hos McDonald's da jeg var 15. Veldig stressende jobb med høyt tempo, men følte at jeg lærte mye og det var veldig positivt å ha på CV-en da jeg søkte jobber senere. Der jeg jobbe ansatte de mange uten arbeidserfaring for sommerjobber, så det kan i hvert fall være verdt å sjekke ut :)

Anonymkode: e04ad...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Er det ikke veldig vanskelig for ungdommer å skaffe seg jobb i dagens samfunn?

 Selv voksne mennesker med utdannelse (og litt erfaring) kan ha problemer med å skaffe seg noe...

Anonymkode: 01a02...a8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Turistforeningen. Der jeg fikk sommerjobb :) 

Hyttevakt? Eller? Er ikke det en krevende jobb for en 16 - åring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SS skrev:

Hyttevakt? Eller? Er ikke det en krevende jobb for en 16 - åring? 

Var assisterende leder på et par hytteturer. Gikk ut på å lage mat, vaske litt, osv, generelt organisere aktiviteter. Det andre året gikk jeg med en gruppe i fjeller og malte opp T-er, tredjeåret malte vi hytter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatekjøkken, McD, Burger King, ryddehjelp i matbutikker, rengjøring (butikker, hotell osv), bilopphøggeri, tusenfryd, bø i sommarland, dyreparken, assistent på pleiehjem, teknisk etat i kommunen -blomsterplanting, gressklipping, rydding osv. omvisningsvert på museer eller lignende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjoner er også aktuelt,  men da kan man kun jobbe sammen med de som er 18+ pga salg av nikotin, norsk tipping, rikstoto og legemidler. Har en kollega som er 16 år. 

Vet vi på vår stasjon holder på å sette opp sommervakt nå, så man bør ikke vente så lenge.   

Anonymkode: 25e4d...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket industrianlegg og hjalp til i kantina på anlegget sommeren jeg var 16, husker det var veldig godt betalt rundt 150 kr som for 10 år siden var verdt ganske mye.

Jobbet også på en kjedeklesbutikk etter skolen de dagene jeg sluttet tidlig 1 året på vgs. Men dog kledde jeg meg veldig pent og hadde interessen spørs om en gutt på 16 hadde fått en slik jobb.

Anonymkode: 1bdfa...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunene har vel begynt å legge ut også nå?
Sjekk ut kommunens hjemmeside.

Anonymkode: a1afb...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver gård og har alltid ansatt ungdommer på sommeren som er den travleste tida her. Dyrestell (hjemme eller på setra), ettersyn med dyr på beite, gjerding, traktorkjøring hvis de har førerkort, hjelp i slåtten, maling, snekring, skogrydding, vaske fjøs, oppgavene er uendelige...! 

Vi lønner gjennom avløserlag slik at lønnsforhold og forsikringer alltid er i orden.

Mange gårder rundt om som trenger hjelp, det er mangel på flinke ungdommer som vil jobbe! 

Anonymkode: a2379...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatekjøkken

Bensinstasjon

Narvesen

Avisbud

Rema 1000

Rimi

Bunnpris

Coop

Stuepike/Stuegutt

Kafé som rengjører

Anonymkode: 1234b...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...