Gå til innhold

Forsikring + andre utgifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har tenkt på å kjøpe bil. Jeg har kommet frem til at varebil blir det billigste mtp forsikring osv. Men jeg lurer da på hva forsikringen ligger på sånn ca? Det er min første bil (får dermed ingen rabatt der) og jeg er under 23 år. 

Funnet en 2008 modell med 4x4,  da jeg tenker det muligens er mindre feil å oppdage på kontroller. 

Årsavgiften ligger vell på samme som vanlig personbil. Nå ser jeg etter en billig men bra forsikring. (Prøvde en kalkulator hos tryg, men fikk ikke opp noen pris).

så hvor mye penger snakker man om mtp forsikring? Og hvor mye er det i forhold til personbiler? (Folk sier 50% men når en ikke vet hva det er i kr så gir det lite mening).

Anonymkode: 6cec7...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umulig for oss å si uten å vite hvilken bil du ser på- forsikringsmessig er det ingen forskjell på personbil og varebil.

regn med 5-10 000kr i forsikring i året om du ikke har noen bonus.

en bil med firehjulstrekk har flere deler enn en med bare tohjulstrekk, dermed flere ting som kan gå i stykker.

Anonymkode: 8feb9...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

så hvor mye penger snakker man om mtp forsikring? Og hvor mye er det i forhold til personbiler? (Folk sier 50% men når en ikke vet hva det er i kr så gir det lite mening).

Anonymkode: 6cec7...b9c

Du kan sjekke prisene på forsikring hos finansportalen

https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/

Du trenger å avgjøre hva slags forsikring du ønsker. Ansvar er jo som du sikkert vet ett minimum. Deretter har du delkasko også kasko.

 

Anonymkode: 74f5d...bbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk de forskjellige forsikringsselskapene sine nettsider og sjekk.
De fleste store selskapene har en kalkulator som enkelt lar deg regne ut en ca. pris på forsikringen din.

If.no
Storebrand.no
Gjensidige.no for og nevne noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...