Gå til innhold

Antall barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange barn har du valgt å få? Og hvorfor? Hvor mange søsken har du selv, og hadde det noe med ditt valg av antall barn å si?

 

bare lurer 😊 det er jo som oftest en sammenheng. Har selv et barn og lurer på om jeg skal ha et eller to til.

Anonymkode: b5a4b...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke barn enda. Men har lyst på 3. Det blir nok forhåpentligvis 2, samboeren min vil absolutt ikke ha flere enn 2.

Jeg har 9 søsken og 1 fosterbror. Det har påvirket meg til "jeg skal absolutt ikke ha mange" 😂 Jeg er eldst (26) og minste er snart 7 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett søsken og ønsket meg bestandig ett til. Nå i voksen alder er det savnet faktisk blitt større, når jeg ser det gode forholdet mine barn har til søskenbarna. Derfor ønsket jeg meg tre barn, sånn at de har flere å forholde seg til både som barn og som voksne. Min ektefelle har fire søsken og ville gjerne ha flere enn to, så derfor har vi nå tre barn. Litt upraktisk med tanke på ferieturer, men ellers er den lille flokken min helt vidunderlig. :rodmer: 

Anonymkode: 39874...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ett barn og nummer to på vei. Vi er usikre på om vi ønsker to eller tre, tar det som det kommer. Har selv en bror, mannen har to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to søsken, mannen har ett. Vi har ett barn, og ett til på vei. Var/er helt enige om at to er perfekt mtp oppfølging, praktiske saker, tid til oss selv osv. MEN - jeg har begynt å fundere på om dette virkelig skal være siste gang jeg er gravid. Ser på babytøy og mimrer til vår første var nyfødt (ikke lenge siden, hun er 1,5 år nå). Er selv glad for at jeg har to søsken og synes ett er litt lite. Men får se om jeg tenker det samme når minste blir født og verden står på hodet...

Anonymkode: 55792...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt ingen eller "mange". Nå har vi snart 3, tror kanskje det holder, for det er mye å følge opp og ha overskudd til.

Har alltid savnet søsken, har bare en bror som jeg har lite kontakt med. Synes familie er flott, og vil gjerne ha mange rundt meg både nå og som eldre. Småbarnstiden er slitsom, men jeg synes det blir bedre for hvert år som går og ungene vokser til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare ett barn, er fornøyd med det, men hadde egentlig (en periode) tenkt å få nummer to. Men jeg ga opp å prøve da jeg/vi hadde prøvd halvannet år uten at noe skjedde, og jeg fyllte dessuten 38. Da synes jeg det ble for sent, for risikoen for misdannelser, Downs osv øker jo rundt 38. I etterkant ser jeg jo at jeg var steril allerede rundt 36 års alder, da jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46. Ifølge det jeg har lest i artikler fra leger, er man i praksis steril de siste ti årene før man kommer i overgangsalderen. Altså må jeg ha vært 36 da jeg ble steril pga dette. Men det visste jeg jo ikke da, man vet jo ikke på forhånd når man kommer i overgangsalderen.

Selv er jeg en av fire unger, altså en solid ungeflokk jeg selv vokste opp i. Kunne aldri tenkt meg så mange barn selv, uansett hvor mye penger jeg hadde hatt. Den ene broren min har imidlertid gått i foreldrenes fotspor og fått fire unger selv. De to andre søsknene mine har hhv en unge og den siste har aldri fått noen. Uvisst hvorfor, det vil han ikke si, så jeg tror de er i den situasjonen at de ikke kan få. Uansett er de for gamle nå.

 

Anonymkode: d7695...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn har du valgt å få? Og hvorfor? Hvor mange søsken har du selv, og hadde det noe med ditt valg av antall barn å si?

 

bare lurer 😊 det er jo som oftest en sammenheng. Har selv et barn og lurer på om jeg skal ha et eller to til.

Anonymkode: b5a4b...d5e

Har inntrykk av at det kuleste, mest urbane og typiske for karrierefamilier i Oslo vest er ett (1) barn...

Anonymkode: 53813...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bror,ønsket meg bestandig flere søsken. 

Har snart fire barn selv. 

Anonymkode: 79d81...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enebarn. Savnet aldri søsken som liten, men savner det nå. Jeg savner tantebarn på min side. (Pappaens søsken er for unge til å tenke på barn enda), savner noen som kan hjelpe med foreldrene mine, hadde vært fint å dele med noen at de trenger mer hjelp når de blir eldre..

 

Jeg har 2 barn, og får snart en til. Det blir siste. Jeg ville ha tre, for jeg vil at de skal ha noen der Både som små og voksne. Jeg ser jo og nå hvor mye glede de har av hverandre, og hva jeg har gått glipp av som liten, selv om jeg ikke savnet det der og da. Nå er det jo ikke gitt at de vil ha kontakt når de er voksne, men håper jo det.

Anonymkode: 7de0d...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire søsken. Jeg er veldig glad i dem alle sammen, men tenker at vi kanskje hadde hatt et enda tettere forhold hvis vi bare hadde vært to... og at ting hadde vært roligere og foreldrene våre hadde hatt bedre mulighet til å følge oss opp ordentlig.

Jeg ønsket meg i utgangspunktet to barn, men så ble jeg kronisk syk, og ser nå med ett barn at det egentlig er nok hvis vi skal være helt sikre på å kunne følge opp godt nok. Skulle gjerne gitt ham et søsken, men jeg vil ikke ta meg vann over hodet slik jeg mener at mine foreldre gjorde.

Anonymkode: ba7c9...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to søstre og ett barn. Skal ikke ha flere barn, barnet har et halvsøsken og det er synes jeg er fint. Ønsker ikke flere siden jeg ser mine egne begrensninger etter at jeg fikk en kronisk sykdom for fem år siden, med ett barn vet jeg at jeg kan gi det alt det trenger uansett livssituasjon.

Anonymkode: 1550e...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fem søsken, god kontakt med alle sammen og snakker sammen ukentlig. De er mine beste venner! Så jeg har selv drømt om minst fire barn, men ble kronisk syk. Har et barn, og ønsker meg et til (ønsker meg strengt tatt 3-4 til, men det er umulig både pga alder, helse og økonomi).

Anonymkode: 8bc0f...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn har du valgt å få? Og hvorfor? Hvor mange søsken har du selv, og hadde det noe med ditt valg av antall barn å si?

 

bare lurer 😊 det er jo som oftest en sammenheng. Har selv et barn og lurer på om jeg skal ha et eller to til.

Anonymkode: b5a4b...d5e

V har to barn - men vil si at det ideelle for meg er ett barn. Dette fordi det er utrolig mye jobb å ha barn!!

Økonomisk sett kunne vi fint ha hatt 3-4 barn men hadde da blitt helt utmattet og tappet for energi og blitt VELDIG sliten, så nei!

Anonymkode: 53813...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var fem søsken og mannen fire.

Vi har tre barn, akkurat som vi hadde planlagt. Og så langt har vi fått to barnebarn.

Anonymkode: 1c8e8...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ett søsken, og mannen har to, og vi var tidligere enige om å prøve å få to barn. Men rett etter at yngstemann kom, kom lysten på enda en, samtidig som jeg de siste årene har tenkt på at jeg selv gjerne skulle hatt et søsken til. Det virker så koselig å være en liten flokk, både som små og som voksne. Og så syns jeg barna vokser så fort, at jeg gjerne skulle drøyd småbarnstiden enda litt lenger (dette er vel av de mindre rasjonelle argumentene for et barn til, da...) Men så hører jeg venninner som er av den oppfatning av at i trebarnsfamilier hersker kaos, og så blir jeg usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har fire egne og to fosterbarn. 

Hadde to egne da vi ble fosterforeldre og en stund etter at de flyttet til oss ble jeg gravid igjen og det viste seg å bli tvillinger. 

Slitsomt, men fylt med kjærlighet og glede. 

Anonymkode: c5587...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem søsken, og har alltid tenkt at jeg ikke skal ha mange barn. Ser verdien i en stor søskenflokk nå når jeg er voksen, men synes tre er nok. Mannen har en søster, og ønsket seg to barn. Klarte å overtale han, så nummer tre er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre barn. Det er ingen spesiell grunn til det, to var for lite og fire for mange, så tre var helt perfekt. Jeg har ett søsken og mannen har to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...