Gå til innhold

Han tar selvmord om jeg ikke tar abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MapleSirup skrev:

Han vil fortsatt være ufrivillig far med de plikter det innebærer.

Barnet har rett på en far. En kvinne bestemmer ikke den delen av det selv om hun misbruker makten hun har til å påtvinge menn barn,

Derfor bør han ta kontakt med Amathea.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, MapleSirup skrev:

Han vil fortsatt være ufrivillig far med de plikter det innebærer.

Barnet har rett på en far. En kvinne bestemmer ikke den delen av det selv om hun misbruker makten hun har til å påtvinge menn barn,

Nettopp! Enkelt og greit forklart. 100% bak dette. I denne saken er jeg spesielt enig i første setning. Han får plikter for et barn han ikke ønsketil,  et barn han var sikker på at aldri ville komme. ALDRI si at man er steril, for så å plutselig kunne bli gravid. Da er man ikke steril. Enkelt og greit.  

Anonymkode: e66b2...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger da ikke påta seg et overdrevet syn på abort i forsvare her.

Det er ganske opplagt at man ikke får barn med noen som absolutt ikke vil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rotemor skrev:

Man trenger da ikke påta seg et overdrevet syn på abort i forsvare her.

Det er ganske opplagt at man ikke får barn med noen som absolutt ikke vil.

Trenger ikke kommentere mannens sykdom eller selvmordsforsøk heller. Vil han ikke ha barn, så får man ikke barn sammen. 

I denne situasjonen, hvor kvinnen sier hun er steril, så har han faktisk full rett til å kunne si nei til barnet. Han var helt uvitende og fullt klar på at han ikke ville ha barn. 

Anonymkode: e66b2...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MapleSirup skrev:

Virkelig?

En lege som uttaler at "Du kan ikke få barn"?? Ingen bør være så naiv å tro på den delen av historien her...

 

Det skjedde med venninnen min. Eggstokkene hennes var så ødelagte av cyster, at gynekologen hennes sa at hun umulig kunne få barn uten hjelp, og mest sannsynlig ikke da en gang, og at hun i grunn ikke trengte å bruke prevensjon en gang. De brukte kondom, men var sikkert ikke så flinke grunnet det legen sa, men nå har de hvert fall et barn på snart to år sammen :) Hun fikk panikk da hun fant ut at hun var gravid, de var ganske unge og ikke noe på stell enda, men han ble kjempeglad og luftet først tanken om å beholde, så snakket de mer om det og endte med å beholde henne. :)

Anonymkode: 645e9...98a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sannsynligvis din eneste sjanse til å få barn. Hvis du ønsker barnet så beholder du. Du sier han ikke er manipulerende, men det er han i aller høyeste grad!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke kommentere mannens sykdom eller selvmordsforsøk heller. Vil han ikke ha barn, så får man ikke barn sammen. 

I denne situasjonen, hvor kvinnen sier hun er steril, så har han faktisk full rett til å kunne si nei til barnet. Han var helt uvitende og fullt klar på at han ikke ville ha barn. 

Anonymkode: e66b2...e33

Et slikt svar finner jeg forkastelig. Å uskyldiggjøre en manipulerende vandrende  bombe som burde vært under  intensiv behandling ! Og du , om kvinner skulle latt menn bestemme over vår kropp og graviditet , ting sagt i sinne, fustrasjon, tror jeg mange av oss ikke hadde blitt født. I Norge 2016 klarer TS helt fint å oppdra et barn med kun en 5%fungerende pappa til stede.  

Anonymkode: 81359...ad1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hadde lett latt ham ta livet sitt om det er det han vil. For en barnslig og umoden, og forferdelig ekkel type. Kjenner jeg får frokosten litt opp i halsen. Hvor gammel er han, 15 år? 

Tror han kan true seg og sutre seg til at du dreper ungen deres. "Buhu, det er så synd på meg som frivillig valgte å ha sex med en fertil dame, jeg vil ikke ha baby". Synes nesten jeg hører sutringa og ser krokodilletårene.

Det sjokkerer meg stadig at det finnes slike mennesker der ute. Hvor finner dere dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Gjør som du selv ønsker, med barnet ditt.

 Men dump for all dem den tullingen av en "mann" du har!

Anonymkode: 81a16...ad3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror selv du skjønner at du ikke går noen god fremtid i møte med den fyren. Ikke velg abort dersom det kun er på grunn av truslene hans.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, skjønner ikke at dette er noe å diskutere en gang. 

Man tar SELVFØLGELIG IKKE kravene til en psykisk syk person til følge, hvis man selv opplever disse kravene som psykisk belastende!?!! Mannen er IKKE frisk, uten behandling kommer han mest sannsynlig til å stille lignende krav neste gang han sliter med å håndtere følelser. Han trenger hjelp, ikke at folk trekker han lenger ned i dtitten ved å gjøre som han krever. Tror dere virkelig det er å hjelpe mannen??? Det kommer jo potensielt til å ødelegge både TS og mannen psykisk enda mer. Jepp, skikkelig sjakktrekk! 

TS, denne diskusjonen tar du med profesjonelle og ikke med tilfeldige nolduser på KG uten snev av innsikt i psykisk sykdom. Du krever at samboeren får hjelp - barn eller ei, du kan ikke leve med et menneske som ønsker å ta selvmord, og som bruker det til å få det han TROR er viljen sin. Dette er kanskje det eneste barnet du noen sinne vil kunne få - du kan ikke fjerne det uten å få mer profesjonell veiledning, det vil plage deg resten av livet og forholdet deres vil uansett være slutt. Du risikerer faktisk at mannen tar livet av seg uansett, fordi han innser hvor dum han har vært, eller fordi han innser at ingen tar han (den ekte han) på alvor og tilbyr hjelp, eller fordi han får nye vrangforestillinger. 

Man skal aldri, aldri ta kravene til en selvmordskandidat som rasjonelle krav. Man skal skaffe dem hjelp, så de får sortert tankene sine. Du kan faktisk gjøre vondt verre ved å ta abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MapleSirup skrev:

Det er jo forferdelig dårlig gjort å presse barn på noen som ikke ønsker det.

At du i såfall skal få barn med noen som er så ustabil (eller barnslig,umoden...) forsterker jo abortargumentet.

Du mener det er bedre å presse TS til å abortere det barnet hun ønsker seg men trodde hun aldri kunne få? Kanskje hennes eneste mulighet til å bli mor? 

Anonymkode: 06876...b10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken normal, oppegående person ønsker å være sammen med en som truer med selvmord for å få viljen sin?

Om det virkelig er sant han at truer med noe slikt og har forklart detaljert hvordan han skal ta selvmord så bør du SNAREST ringe nærmeste psykiatrisk klinikk og få dem til å hente ham. Siden han er fare for liv og helse kan de jo holde ham på dette grunnlag! Personen er jo helt klart syk, for ingen, og da mener jeg INGEN ved sine fulle fem ville sagt eller tenkt noe slikt.

Fin situasjon du er i da, som uansett hva du velger vil få et liv på samvittigheten din. Fjerner du barnet vil du angre resten av livet, dette er ditt valg og ditt valg alene.

Tar samboer selvmord så er det hans valg, og hans valg alene. Med tiden vil du innse det og fint klare å leve med det. Spørsmålet er jo om du kan leve med å ta vekk barnet?

Nei, ring noen som kan hente din samboer og gi ham den hjelpen han trenger, og det så snart som mulig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS hvis folk er en fare for sitt eget liv så kan man faktisk få de tvanginnlagt for deres egen beskyttelse. Just sayin. Hvis han sier at han kommer til å ta SELVMORD, så er det ikke BARNET som er problemet. Hvis han vil ta sitt egent liv så sliter han og må ha hjelp, og si at det er graviditeten er bare en unskyldning og sikkert ikke grunnen i det hele tatt.

Om du tar abort mot din egen vilje så gjør du det for ingenting. Hvis han har slike tanker så hjelper det nok ikke bare med en abort. Tenk litt over det.

Aborten kommer ikke til å fikse noe som helst. Hvis det hadde gjort det så manipulerer han deg og elsker det ikke nok til å unne deg dette barnet. 

Anonymkode: 005c3...b2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sisti skrev:

Herregud, skjønner ikke at dette er noe å diskutere en gang. 

Man tar SELVFØLGELIG IKKE kravene til en psykisk syk person til følge, hvis man selv opplever disse kravene som psykisk belastende!?!! Mannen er IKKE frisk, uten behandling kommer han mest sannsynlig til å stille lignende krav neste gang han sliter med å håndtere følelser. Han trenger hjelp, ikke at folk trekker han lenger ned i dtitten ved å gjøre som han krever. Tror dere virkelig det er å hjelpe mannen??? Det kommer jo potensielt til å ødelegge både TS og mannen psykisk enda mer. Jepp, skikkelig sjakktrekk! 

TS, denne diskusjonen tar du med profesjonelle og ikke med tilfeldige nolduser på KG uten snev av innsikt i psykisk sykdom. Du krever at samboeren får hjelp - barn eller ei, du kan ikke leve med et menneske som ønsker å ta selvmord, og som bruker det til å få det han TROR er viljen sin. Dette er kanskje det eneste barnet du noen sinne vil kunne få - du kan ikke fjerne det uten å få mer profesjonell veiledning, det vil plage deg resten av livet og forholdet deres vil uansett være slutt. Du risikerer faktisk at mannen tar livet av seg uansett, fordi han innser hvor dum han har vært, eller fordi han innser at ingen tar han (den ekte han) på alvor og tilbyr hjelp, eller fordi han får nye vrangforestillinger. 

Man skal aldri, aldri ta kravene til en selvmordskandidat som rasjonelle krav. Man skal skaffe dem hjelp, så de får sortert tankene sine. Du kan faktisk gjøre vondt verre ved å ta abort. 

Takk Sisti!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts! jeg har ikke lest kommentarene så har kun HI å forholde meg til -hvor du spør om noen har vært i lignende situasjon. I min situasjon var ikke selvmord eller prognosen "aldri kunne få barn" et tema, men jeg fikk valget mellom ham og abort. 

Ettersom vi også var "sjelevenner" klarte jeg faktisk ikke tanken på å klare meg uten ham- i tillegg til at han var ganske overbevisende i sin argumentasjon om hvorfor abort var det riktige for oss begge. så det endte med kirurgisk abort i uke 10. Jeg var knust og klarte etterhvert ikke å se på ham på samme måte igjen da jeg klandret han for at jeg nå var uten barn. Jeg klarte nærmere 6mnd (hvor samlivet var på bunn) før jeg faktisk ikke greide å se på ham mer og gikk i fra ham. 

Jeg sier ikke at dette er det som kommer til å hende i ditt tilfelle, men jeg frykter nok bitterheten treffer de aller fleste på et tidspunkt-vertfall om dette her er din eneste sjanse for å få et barn og han fikk deg til å velge det bort. Det skal en stor kvinne til for å la det gli upåvirket hen. Hadde jeg fått valget igjen hadde jeg beholdt barnet (det i magen, ikke han jeg bodde sammen med) og informert samboer om at jeg ikke hadde forventet at han skulle være/leke far.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper du velger det som er riktig for deg. Og jeg tenker nok du vet svaret på dette innerst inne og håper for din del at du lytter til det:)

Anonymkode: 56a77...712

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok ikke til å være siste gangen han truer med selvmord. 

Her må du veie kraftig for og imot, og om du orker å leve med en slik person på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og svar til dette.

Minner om at reaksjoner på og spørsmål til modereringen hører hjemme på Ris og ros-forumet, eller på PM direkte til meg, og vil fjernes fra tråden uten varsel.

Tekola, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...