Gå til innhold

Han tar selvmord om jeg ikke tar abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Når ungen blir født, så kommer han nok til å angre på at han var så negativ

Jeg tror ikke han mener det han sier. Jeg tror bare dette her er en mann som kommer til å få selvmordsimpulser av alle utfordrende ting i livet.

 

Når hun vil ta med seg ungen og gå, kommer han til å true med selvmord for å få dem til å bli hos han...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, MapleSirup skrev:

Han vil fortsatt være ufrivillig far med de plikter det innebærer.

Barnet har rett på en far. En kvinne bestemmer ikke den delen av det selv om hun misbruker makten hun har til å påtvinge menn barn,

Han høres med all respekt å melde ikke ut som en mann som ikke vil bli far. Han høres klinisk deprimert og emosjonelt ustabil ut...

Tanken på unger er skremmende. Så forsøker han å få viljen sin, uten å ha tanke for hvordan det han sier påvirker andre.

 

Er det ikke en graviditet i dag, så er det prisen på et hus i morgen. Hvis hun vil kjøpe hus blir det så dyrt at da vil han heller daue...

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TalithaG skrev:

Du kan ikke ta ansvar for en voksen (!) manns valg, men du kan velge å bevare livet til babyen din, som du ønsker deg! Hvorfor skal en baby bøte med livet for en ustabil person som uansett type motgang ville ha truet med selvmord?  Som noen andre sa: dette er ikke en sjelevenn. Og dette klarer du fint alene uten han. Behold babyen og gå ifra han. Gled deg over at du mot alle odds klarte å bli gravid, og mor. Det går bra, hold troen på det. Klem

Mannen har fått vite av den kvinnen at hun ikke kan få barn. Å ha ubeskyttet sex når en kvinne er steril, er ikke å skylde på mannen for ut fra reaksjon. 

Når han har vært klar på at han ikke vil ha barn og hun nå er gravid, er det veldig forståelig at denne mannen føler seg lurt eller er lei seg for at hun ble det. 

Hvorfor det først har kommet opp NÅ at han ønsker at hun tar abort er for meg underlig. Det MÅ da ha vært en samtale før hun nå er så langt på vei at det snart er for sent. 

Btw, jeg hadde medisinsk abort i uke 12 (spontanabort, men kun tabletter). Og mannen er klar på at han ikke vil bli far. 

Ts, du har to valg. Behold og si forlat mannen. Forklar at han ikke trenger å være i livet ditt eller barnets, men at du ikke ønsker å ta abort (hvordan du kom SÅ langt før dette kom opp er for meg uforståelig, så stakkars mann. Dette burde du snakket ut med han om. Særlig med tanke på hans klare ønske og historie som ustabil). 

Valg nummer to er å ta abort og kanskje ikke bli gravid igjen. Men som du sier, så er det han du vil være med. Allerede der har du faktisk valgt vekk barn, nettopp fordi han ikke vil bli far. 

Vanskelig situasjon, men må si jeg føler mest med mannen her og forstår igjen ikke hvordan du har kommet SÅ langt i graviditeten før dette er blitt et dilemma. Er det virkelig så vanskelig å sette seg ned for å ha en samtale om et så viktig valg???? 

Anonymkode: e66b2...e33

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Takk fot tilbakemeldinger.

Men han prøver ikke å manipulere meg. Han har et selvmordsforsøk bak seg, og han er virkelig verdens snilleste. Når han har fått hjelp før har de lagt han inn i en dag og så sluppet han ut igjen. Det er ikke noe jeg stoler på. :-/ 

Anonymkode: 54cd6...4e3

Han sliter psykisk og drikker. Hvor mye og ofte drikker han egentlig? Han truer med selvmord og har et bak seg. Han passer overhodet ikke til å bli far. Brutalt men sant.

Hvis du vil ha barnet så tenk godt over hvordan du får det. Her ligger det helt klart store problemer.

Siden du kaller ham sjelevenn og påstår han ikke manipulerer så blir jeg skeptisk.

Det må være en tung påkjenning å søke abort så sent. Alt her virker vanskelig og uoversiktlig.Vet ikke om du vil klare et barn under disse omstendighetene. Så du må tenke på om du vil oppdra barnet alene? 

Rettelse. Han har et selvmordsFORSØK bak seg. Uff,tragikomisk skrivefeil her.

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 11+1 nå, og det er ingenting jeg vil mer enn å beholde barnet mitt. Vi har hatt gjevnlig ubeskyttet sex, men jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid.

 

Det har seg samtidig slik at min samboer, den personen jeg elsker over alt på jord, vil ikke ha barn i det hele tatt. Han har slitt veldig mye, men det går greit i det dagligdagse. Problemet er at han virkelig ikke vil ha barn, han sier han heller vil dø.

I edru tilstand sier han at jeg kan gjøre det jeg vil, og at han ikke vil presse meg til noe. Men når han drikker har han forklart gråtenden i detalje hvordan han har planlagt selvmordet. Det er tydelig noe han bærer inne i seg når han er edru fordi at han ønsker å støtte meg.

Han er virkelig min sjelevenn, og jeg klarer ikke tanken på at han skal gå fra meg, noe han også har sagt i edru tilstand at det er en sannsynlighet for at han gjør.

 

Jeg har ikke noe valg. Jeg MÅ ta abort. Men det er så forferdelig vanskelig. Jeg har så vondt. Jeg klarer ikke noen ting. Jeg vet ikke hvordan livet kan fortsette etter dette, og jeg klarer ikke tanken på å blø ut barnet mitt med vilje. Jeg er ute etter støtte. Eller jeg vet ikke. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Er det noen med gode råd?

Anonymkode: 54cd6...4e3

Drikker han mye? Er han manipulerende paa andre omraader ogsaa? Tenk noye over om dette er en person du vil vaere bundet til for resten av livet gjennom et felles barn...og om du tror han vil vaere en god far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MapleSirup skrev:

Det er jo forferdelig dårlig gjort å presse barn på noen som ikke ønsker det.

Hun presser ikke barn på noen. Han har selv valgt å ha jevnlig sex med henne uten å bruke prevensjon

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du skal selvfølgelig IKKE ta abort om du ønsker å beholde barnet. Ikke la han manipulerer deg til å få dårlig samvittighet.

NEI, jeg tror ikke det er mange som har vært i lignende situasjoner, det er tross alt ikke vanlig å true med selvmord fordi en skal bli far! og han er ingen sjelevenn, han er en ustabil og manipulerende person som trenger hjelp. Kom deg bort fra han, han trenger hjelp men det er ikke ditt ansvar, og du får uansett nok å gjøre med en baby.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blomsterert skrev:

Han sliter psykisk og drikker. Hvor mye og ofte drikker han egentlig? Han truer med selvmord og har et bak seg. Han passer overhodet ikke til å bli far. Brutalt men sant.

Hvis du vil ha barnet så tenk godt over hvordan du får det. Her ligger det helt klart store problemer.

Siden du kaller ham sjelevenn og påstår han ikke manipulerer så blir jeg skeptisk.

Det må være en tung påkjenning å søke abort så sent. Alt her virker vanskelig og uoversiktlig.Vet ikke om du vil klare et barn under disse omstendighetene. Så du må tenke på om du vil oppdra barnet alene? 

Hvordan vet dere alt dette, når mannen tydeligvis ikke får den oppfølgingen han kunne trenge av lege?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev:

Hvordan vet dere alt dette, når mannen tydeligvis ikke får den oppfølgingen han kunne trenge av lege?

Vet hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tanuki skrev:

TS, du skal selvfølgelig IKKE ta abort om du ønsker å beholde barnet. Ikke la han manipulerer deg til å få dårlig samvittighet.

NEI, jeg tror ikke det er mange som har vært i lignende situasjoner, det er tross alt ikke vanlig å true med selvmord fordi en skal bli far! og han er ingen sjelevenn, han er en ustabil og manipulerende person som trenger hjelp. Kom deg bort fra han, han trenger hjelp men det er ikke ditt ansvar, og du får uansett nok å gjøre med en baby.

En baby med en ustabil og manipulerende person som trenger hjelp.

Hvordan kan man oppmuntre til det? (I tillegg så er psykiske lidelser av og til arvelig.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Man kan få stabiliserende behandling mot depresjoner og leve resten av livet helt fint og være svært kapabel.

Etter seks mnd kanskje han ikke en gang skjønner hvorfor han ville dø. Akkurat det er svært vanlig med rett behandling.

 

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterert skrev:

Vet hva?

Alt dere skriver om denne mannen, når dere dømmer han nord og ned og sier det er feil å få barn med "en sånn mann."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MapleSirup skrev:

En baby med en ustabil og manipulerende person som trenger hjelp.

Hvordan kan man oppmuntre til det? (I tillegg så er psykiske lidelser av og til arvelig.)

Hvis han får den hjelpen han trenger, så kan han bli helt frisk og leve et rolig liv med denne damen (TS) og deres felles barn...

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg fikk et barn med denne mannen TS. Han høres jo dessverre ikke helt god ut. Er dette en mann du ønsker som far til ditt barn? Dersom du velger å beholde noe jeg kan forstå at du gjør da dette kanskje kan være din eneste sjangse siden du har fått beskjed om at du ikke kan bli gravid så håper jeg du sterkt vurderer om denne mannen er noen du ønsker å ha i livet til barnet ditt. Uansett hva du gjør, skaff mannen hjelp. Han kan jo ikke drive på sånn hverken for sin egen del eller for menneskene rundt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg du burde beholde barnet. Kan tenkes at når barnet er født så blir han glad og ser at han har skapt verdens skjønneste baby? (Som alle foreldre burde føle for barnet sitt). 

Uansett så virker han utrolig feig, men han virker jo også veldig ustabil i forhold til alkohol og psykiske problemer.. på grunnlag av det ville jeg valgt å beholde barnet og flyttet fra han selv, faktisk. Selvmordstrusler skal selvfølgelig tas på alvor, men du må huske at du ikke har ansvaret for han, han er jo en voksen ansvarlig mann, og må takle dette selv. Har også hørt at man kan ta kontakt med vedkommendes kontaktlege for å fortelle om bekymringer for vedkommende, så om du virkelig er redd for at han tar selvmord så kan du jo melde ifra om bekymringene dine til fastlegen hans og han kan få profesjonell hjelp til å takle situasjonen. 

Vet du hvorfor han er så sterkt imot å bli far? 

Du må velge det som føles mest riktig for deg! Om du synes abort er det rette og fornuftige, så gjør du det. Om du synes det motsatte, da velger du det motsatte. Forstår veldig godt at dette er vondt for deg, selv om jeg ikke har vært i situasjonen selv.. men jeg håper virkelig at du etter hvert vil være glad for at du tok akkurat den avgjørelsen du tar nå og føler at det var det riktige :klem:

Anonymkode: ebdbc...006

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Alt dere skriver om denne mannen, når dere dømmer han nord og ned og sier det er feil å få barn med "en sånn mann."

Dømmer jeg ham?? Jeg leser at han har vært innlagt flere ganger,men blir sendt hjem etter en dag eller to. Da tenker jeg at det muligens er rusrelaterte innleggelser. Uansett sliter han psykisk med selvmordsforsøk bak seg,pluss trusler om det nå. Når han drikker,hvilket han åpenbart ikke bør gjøre.

Og derav skriver jeg at han ikke er et bra foreldreemne. Jeg skriver ikke at han er et dårlig menneske. Det er en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Blomsterert skrev:

Dømmer jeg ham?? Jeg leser at han har vært innlagt flere ganger,men blir sendt hjem etter en dag eller to. Da tenker jeg at det muligens er rusrelaterte innleggelser. Uansett sliter han psykisk med selvmordsforsøk bak seg,pluss trusler om det nå. Når han drikker,hvilket han åpenbart ikke bør gjøre.

Og derav skriver jeg at han ikke er et bra foreldreemne. Jeg skriver ikke at han er et dårlig menneske. Det er en forskjell.

Vel, jeg er et eksempel på en mann som ikke fungerte før jeg fikk stabiliserende medisin og rett diagnose. Jeg har tilbakevendende depresjoner og får medisin mot manisk depressiv sykdom.

Jeg har det helt fint med medisinet. Jeg har ingen problemer i livet, unntatt at jeg må ta høyde for at jeg kan bli sykmeldt i blant.

Da jeg var ubehandlet var jeg en basketcase. Det jeg trengte var riktig lege...

Jeg ser ikke for meg at noen ville frarådet kona å få barn med meg i dag...

Det var mange som avskrev meg da hun traff meg...

 

Jeg syns dere hopper til alle mulige slags konklusjoner og tror alle psykisk syke går feilbehandlet rund og at man bør unngå dem og la dem visne i fred...

Men det er faktisk feil.

 

Endret av Tekola
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MapleSirup skrev:

En baby med en ustabil og manipulerende person som trenger hjelp.

Hvordan kan man oppmuntre til det? (I tillegg så er psykiske lidelser av og til arvelig.)

Det eneste jeg oppmuntrer til er å ikke la denne åpenbart ustabile mannen manipulere henne til å ta abort mot hennes vilje. Både hun og ungen får det bedre uten ham, med mindre han faktisk får hjelp og forandrer seg.  Hun har ikke lurt ham til å bli far, hun trodde hun var steril, slike tilfeller leser man jo om innimellom. Hvis han var så i mot å få barn burde han ha brukt beskyttelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
8 timer siden, Tøytigern skrev:

Vel, jeg er et eksempel på en mann som ikke fungerte før jeg fikk stabiliserende medisin og rett diagnose. Jeg har tilbakevendende depresjoner og får medisin mot manisk depressiv sykdom.

Jeg har det helt fint med medisinet. Jeg har ingen problemer i livet, unntatt at jeg må ta høyde for at jeg kan bli sykmeldt i blant.

Da jeg var ubehandlet var jeg en basketcase. Det jeg trengte var riktig lege...

Jeg ser ikke for meg at noen ville frarådet kona å få barn med meg i dag...

Det var mange som avskrev meg da hun traff meg...

 

 

Du tar dette for personlig nå altså. Skulle du bli far og opptrådte som han i HI? For det er saken her. 

Og nei,jeg har en bror som har en alvorlig diagnose samt rusproblematikk. Jeg avskriver ham slett ikke,jeg har respekt og omtanke for ham. Vil slett ikke la ham visne bort!!

Han klarte dessverre ikke være den omsorgspersonen barna hans trengte. Jeg var den som forårsaket i siste rrekke at han mistet omsorgen. Det er noe av det verste jeg har vært med på i mitt liv,men det ble altfor ille! Men selv om han ikke var en god pappa,så er han ikke et dårlig menneske. Vi er mye sammen når jeg er hjemme,og jeg vil aldri slutte å være med ham.

Du må være mer nyansert,for selv om du ble harm fordi jeg skrev det jeg gjorde,så var det ingen fordømmelse mot vedkommende som menneske. Dette er en situasjon hvor han skal bli far,og derav mitt svar.

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du tar dette for personlig nå altså. Skulle du bli far og opptrådte som han i HI? For det er saken her. 

Og nei,jeg har en bror som har en alvorlig diagnose samt rusproblematikk. Jeg avskriver ham slett ikke,jeg har respekt og omtanke for ham. Vil slett ikke la ham visne bort!!

Han klarte dessverre ikke være den omsorgspersonen barna hans trengte. Jeg var den som forårsaket i siste rrekke at han mistet omsorgen. Det er noe av det verste jeg har vært med på i mitt liv,men det ble altfor ille! Men selv om han ikke var en god pappa,så er han ikke et dårlig menneske. Vi er mye sammen når jeg er hjemme,og jeg vil aldri slutte å være med ham.

Du må være mer nyansert,for selv om du ble harm fordi jeg skrev det jeg gjorde,så var det ingen fordømmelse mot vedkommende som menneske. Dette er en situasjon hvor han skal bli far,og derav mitt svar.

Unnskyld men TS sin mann er ikke broren din.

 

Jeg er forøvrig ikke harm på noen. Jeg forholder meg saklig.

Han forsøker å presse henne til en avgjørelse i en situasjon der han har psykologisk kaos i hodet. Ikke smart å følge sånne føringer.

Hun må selv gjøre det hun ønsker for å ha et godt liv, og uten dette presset fra selvmordstrusler ville hun ønsket barn...

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...