Gå til innhold

Han tar selvmord om jeg ikke tar abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 11+1 nå, og det er ingenting jeg vil mer enn å beholde barnet mitt. Vi har hatt gjevnlig ubeskyttet sex, men jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid.

 

Det har seg samtidig slik at min samboer, den personen jeg elsker over alt på jord, vil ikke ha barn i det hele tatt. Han har slitt veldig mye, men det går greit i det dagligdagse. Problemet er at han virkelig ikke vil ha barn, han sier han heller vil dø.

I edru tilstand sier han at jeg kan gjøre det jeg vil, og at han ikke vil presse meg til noe. Men når han drikker har han forklart gråtenden i detalje hvordan han har planlagt selvmordet. Det er tydelig noe han bærer inne i seg når han er edru fordi at han ønsker å støtte meg.

Han er virkelig min sjelevenn, og jeg klarer ikke tanken på at han skal gå fra meg, noe han også har sagt i edru tilstand at det er en sannsynlighet for at han gjør.

 

Jeg har ikke noe valg. Jeg MÅ ta abort. Men det er så forferdelig vanskelig. Jeg har så vondt. Jeg klarer ikke noen ting. Jeg vet ikke hvordan livet kan fortsette etter dette, og jeg klarer ikke tanken på å blø ut barnet mitt med vilje. Jeg er ute etter støtte. Eller jeg vet ikke. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Er det noen med gode råd?

Anonymkode: 54cd6...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er for langt på vei til å kunne ta medisinsk abort, det blir i såfall kirurgisk.

Hvorfor i alle dager vil du ha en slik ustabil mann som far til barnet ditt? Ta abort og kvitt deg med samboeren, gud bedre.

Anonymkode: eeef1...dd7

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe valg. Jeg MÅ ta abort. Men det er så forferdelig vanskelig. Jeg har så vondt. Jeg klarer ikke noen ting. Jeg vet ikke hvordan livet kan fortsette etter dette, og jeg klarer ikke tanken på å blø ut barnet mitt med vilje. Jeg er ute etter støtte. Eller jeg vet ikke. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Er det noen med gode råd?

Anonymkode: 54cd6...4e3

Jeg tror ikke han kommer til å ta selvmord om du velger å beholde barnet. Folk som truer med selvmord, pleier nemlig ikke å gjøre det

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri latt noen få presse meg på den måten. Hvis du vil beholde så beholder du og er du smart dumper du denne fyren som prøver å manipulere deg.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags utpressingsforsøk er det der?

Hvis han er psykisk ustabil skal du iallefall ikke ta hans infall i fylla og angst i hverdagen som rettensor for om du skal få et barn eller ikke.

Skaff han legetime, for han trenger hjelp.

Og nei, du MÅ ingenting som du ikke vil, av hensyn til han...

En sjelevenn ville ikke behandlet deg sånn som dette her og vært så ego at han prøver å presse på deg sin egen vilje med alle midler.

Endret av Tøytigern
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulasjon. Ikke la han gjøre dette mot deg. Du er ikke ansvarlig for hans liv og står ikke ansvarlig for hvordan han reagerer verken den ene eller andre veien. Alt du må kunne stå for er de valgene du tar for din kropp og hva du velger å gjøre med det som vokser i din livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Testosteron skrev:

Jeg tror ikke han kommer til å ta selvmord om du velger å beholde barnet. Folk som truer med selvmord, pleier nemlig ikke å gjøre det

Øøøø...

Folk som er syke kan finne på å gjennomføre lite hensiktsmessige ting...

Han bør jo ha legetilsyn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten! Fantastisk at du ble gravid mot alle odds! 

Du vil ikke ødelegge dette som kanskje er din eneste sjanse til å bli mor. Behold barnet. Hvis samboeren din fortsetter med å si at han ikke vil bli far, så gå fra ham. Si at du ikke vil ha hans liv på samvittigheten, så du velger å ta deg av barnet alene.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hulderen skrev:

Gratulerer med graviditeten! Fantastisk at du ble gravid mot alle odds! 

Du vil ikke ødelegge dette som kanskje er din eneste sjanse til å bli mor. Behold barnet. Hvis samboeren din fortsetter med å si at han ikke vil bli far, så gå fra ham. Si at du ikke vil ha hans liv på samvittigheten, så du velger å ta deg av barnet alene.

Det du sa. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Takk fot tilbakemeldinger.

Men han prøver ikke å manipulere meg. Han har et selvmordsforsøk bak seg, og han er virkelig verdens snilleste. Når han har fått hjelp før har de lagt han inn i en dag og så sluppet han ut igjen. Det er ikke noe jeg stoler på. :-/ 

Anonymkode: 54cd6...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må rett og slett bestemme deg for hva som er viktigst for deg. Å bli mor eller være med han. Kommer du til å klare å fortsette å leve med han dersom du gjennomfører en abort? Vil du klare å ikke være bitter på han?
Jeg ser ikke helt hvordan du skal klare å leve et kjærlighetsfylt forhold med en person som har truet deg til abort når du så sårt ønsker å beholde barnet.

Endret av Sofia123
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Takk fot tilbakemeldinger.

Men han prøver ikke å manipulere meg. Han har et selvmordsforsøk bak seg, og han er virkelig verdens snilleste. Når han har fått hjelp før har de lagt han inn i en dag og så sluppet han ut igjen. Det er ikke noe jeg stoler på. :-/ 

Anonymkode: 54cd6...4e3

Hva skal du gjøre neste gang han truer med selvmord av en annen grunn enn at du er gravid?

Dette her minner om en som trenger noe helt annet enn at du gjør som han sier.

Send han til behandlerne sine og be han snakke med dem om behovet sitt for å true med døden.

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Du kan ikke ta ansvar for en voksen (!) manns valg, men du kan velge å bevare livet til babyen din, som du ønsker deg! Hvorfor skal en baby bøte med livet for en ustabil person som uansett type motgang ville ha truet med selvmord?  Som noen andre sa: dette er ikke en sjelevenn. Og dette klarer du fint alene uten han. Behold babyen og gå ifra han. Gled deg over at du mot alle odds klarte å bli gravid, og mor. Det går bra, hold troen på det. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo forferdelig dårlig gjort å presse barn på noen som ikke ønsker det.

At du i såfall skal få barn med noen som er så ustabil (eller barnslig,umoden...) forsterker jo abortargumentet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Det er jo forferdelig dårlig gjort å presse barn på noen som ikke ønsker det.

At du i såfall skal få barn med noen som er så ustabil (eller barnslig,umoden...) forsterker jo abortargumentet.

Nei.

Ikke så lenge HUN ønsker seg dette barnet.

Hun kan fint ta vare på det, uten at biologisk far blander seg. Hvis han ikke vil ha barnet, kommer han til å holde seg unna.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev:

Nei.

Ikke så lenge HUN ønsker seg dette barnet.

Hun kan fint ta vare på det, uten at biologisk far blander seg. Hvis han ikke vil ha barnet, kommer han til å holde seg unna.

Han vil fortsatt være ufrivillig far med de plikter det innebærer.

Barnet har rett på en far. En kvinne bestemmer ikke den delen av det selv om hun misbruker makten hun har til å påtvinge menn barn,

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...