Gå til innhold

Bo på Veitvet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, spørsmålet er: hvordan er det å bo på Veitvet? (Veitvet hageby). Vi har begynt å kikke etter nytt sted å bo, og ser at man får mye for pengene der.  Håper på barn etterhvert, så skole etc er også relevant. Kom gjerne med både pos og neg! 

Anonymkode: c69fa...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt ny skole der. Høy innvandrerandel. Et lite, kjipt senter, men kort vei til Linderudsenteret. Jeg synes det er et stusslig sted, men jeg kjenner flere som bor i hagebyen som trives veldig godt og har god kontakt med naboene og er aktive i nærmiljøet. Så finner dere noe dere liker så er det vel bare å satse, trives dere ikke så er det jo bare å flytte.

Anonymkode: 3bb7a...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Også hørt flere som trives i hagebyen! Mye for pengene der! Spørs hva dere legger vekt på da, med bostedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 0.27, mini-mio skrev:

Negativt at du må ta linje fem veldig lenge, positivt at det er i Oslo

Veldig lenge? Det tar 15 minutter fra jernbanetorget. Snart kommer lørensvingen også som vil gi fin tilgjengelighet til Storo og.

Man får mye for pengene der, og det er nærme marka. Ville likevel gått litt rundt i området nog vært sikker på at dere vil trives der. Senteret er jo ikke det fineste i byen, ikke som Tveita f.eks. 

Anonymkode: fa375...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Veldig lenge? Det tar 15 minutter fra jernbanetorget. Snart kommer lørensvingen også som vil gi fin tilgjengelighet til Storo og.

Man får mye for pengene der, og det er nærme marka. Ville likevel gått litt rundt i området nog vært sikker på at dere vil trives der. Senteret er jo ikke det fineste i byen, ikke som Tveita f.eks. 

Anonymkode: fa375...507

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6.3.2016 at 11.41, 2shy skrev:

Jeg syns det ligger for nærme E6 mtp forurensing. 

Veitvedt ligger da ikke særlig nærme E6. At det ligger relativt nærme Rv. 4, derimot, det skal jeg gå med på. Og det er jo nok kø der også, men om Veitvedt er nære E6, så er mer eller mindre hele Oslo Øst + sentrum det. 

Anonymkode: 4c845...49f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte Veitvet Hageby nå når vi var på boligjakt. Kjenner flere som bor der (alle hvite om det skulle ha noe å si) som trives veldig godt. Vi endte et annet sted, men hadde vi funnet det vi ville på Veitvet hadde vi glatt flyttet dit =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 0.27, minister-mio skrev:

Negativt at du må ta linje fem veldig lenge, positivt at det er i Oslo

haha, du har tydeligvis ikke erfaring med å bo i storbyer. 15 minutter er ingenting.

Anonymkode: ea630...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.3.2016 at 20.29, minister-mio skrev:

Ja

Hvor nært må det være for deg da? 15 min er jo ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

haha, du har tydeligvis ikke erfaring med å bo i storbyer. 15 minutter er ingenting.

Anonymkode: ea630...6ca

Jo, men du vet at det bare er én storby som har en linje 5 til Veitvet?

2 timer siden, VinterSnø skrev:

Hvor nært må det være for deg da? 15 min er jo ingenting?

Hvor nære hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, minister-mio skrev:

Jo, men du vet at det bare er én storby som har en linje 5 til Veitvet?

Hvor nære hva?

Du sier det ikke er sentralt fordi det er 15 min med bann, så da lurer jeg på hvor grensen din for sentralt er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VinterSnø skrev:

Du sier det ikke er sentralt fordi det er 15 min med bann, så da lurer jeg på hvor grensen din for sentralt er

Løgn. Hvor sier jeg at det ikke er sentralt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Løgn. Hvor sier jeg at det ikke er sentralt?

Jeg tolker "veldig lenge" som at du mener det ikke er sentralt. My bad som misforstår deg. Misforståelse er ikke løgn. (tror også jeg surrer litt med det som ble moderert bort i går)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2. mars 2016 at 20.28, AnonymBruker skrev:

Veldig lenge? Det tar 15 minutter fra jernbanetorget. Snart kommer lørensvingen også som vil gi fin tilgjengelighet til Storo og.

Man får mye for pengene der, og det er nærme marka. Ville likevel gått litt rundt i området nog vært sikker på at dere vil trives der. Senteret er jo ikke det fineste i byen, ikke som Tveita f.eks. 

Anonymkode: fa375...507

Enig med deg.
Ang uthevet setning: Linderudsenteret ligger ett t-banestopp unna Veitvet. Det er et større og finere senter enn Tveita :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 0.25, AnonymBruker skrev:

Heisann, spørsmålet er: hvordan er det å bo på Veitvet? (Veitvet hageby). Vi har begynt å kikke etter nytt sted å bo, og ser at man får mye for pengene der.  Håper på barn etterhvert, så skole etc er også relevant. Kom gjerne med både pos og neg! 

Anonymkode: c69fa...203

Eneste positive er at du får mye for pengene der. Ok sted å bo som barnløs, grusomt sted å bo med barn. Ville tenkt meg om to ganger før jeg flyttet ditt

Anonymkode: f74d0...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde der som barn og tenker på det stedet som idyllisk for småttiser. Hvertfall da. :P

Anonymkode: 4a429...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus:

Du bør velge et sted som ikke liker rett ved puben ved senteret. Der er det mye bråk på kveld/natt pga. høyt alkoholdrikking.

Trondheimsveien er svært forurenset.

Skolen her er blant de verre. Både når det gjelder lærere og invandringsutfordringer.

Jeg tror de selvbygde (selvbyggerlag) husene er kalde og svært lite lydtette (jeg har vært inni i et av disse).

Pluss:

Du bor innenfor bomringen.

Du kan få fargerike store barnefamilier som nærmeste nabo (istedenfor å reise til midtøsten så kommer den til deg!)

De beste butikkene drives av sri lanka folk

Treningssenteret på veitvet har meget lang åpningstid og fungerer også som gutteklubb for innvandrerbarn. Veldig lett for etniske kvinner å få tett og intim kontakt med neste generasjon fargete!

Lykke til!

Anonymkode: 16043...78c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...