Gå til innhold

Tyrkia 2016


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du vært/er du skeptisk til å reise til Tyrkia sommeren -16? Har bestilt, men får mange "tør dere det nå?" spørsmål... Tenker at så fremt det ikke kommer offisielle advarseler er det ok, men merker jeg blir litt usikker...

Anonymkode: 503ce...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er farlig bare du holder deg unna urolighetene. Tenkte det samme når jeg var der i fjor. Siden du allerede har bestilt ville jeg reist :)

Endret av drop-dead
feil setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Tyrkia i år også. Jeg akter ikke la meg styre av frykt når det kommer til å reise til andre land. Så sant ikke UD skulle endre reisereglene sine da :) Da vil jeg selvfølgelig ikke reise.

Ingen var redd for å reise til Paris og se hva som skjedde der.. Poenget mitt er vel at man aldri kan vite hvor ting kan skje og at man dermed ikke bør la seg styre av frykt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 13.2.2016 at 0.19, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært/er du skeptisk til å reise til Tyrkia sommeren

Tenker at så fremt det ikke kommer offisielle advarseler er det ok, men merker jeg blir litt usikker...

Anonymkode: 503ce...2d5

Nå er Tyrkia et NATOland så da skal det vel mye til før Norge erklærer Tyrkia utrygt? Tyrkia er jo det demokratiske NATOfyrtårnet i den verdensdelen så står nok litt på spill her før det kommer en advarsel. Men det skjer jo litt i Diyarbakir en by med 800tusen innbyggere nå  http://www.businessinsider.com/a-major-turkish-city-is-turning-into-a-war-zone-2016-2?IR=T

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-02-15/a-hotel-in-diyarbakir-shows-risks-of-turkey-s-southeastern-war

While fighting with the PKK has been a near-constant of Turkey’s security backdrop for more than 30 years, the urban setting of the latest round of battles is new, and conflict might widen “to dozens more towns across the nation by March or April,” according to Serdar Sement, president of Istanbul-based risk consultancy S Informatics. That’s consistent with an alert Turkey’s police sent to staff in all 81 provinces earlier this month, warning of intensified attacks in the spring by PKK members being trained in urban warfare, according to Hurriyet newspaper.

Blir nok en spennende sommer i Tyrkia i år. Diyarbakir er langt unna turistTyrkia, men er jo ganske så vanlig at hevn blir levert i de større byene som takk for sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...