Gå til innhold

24 timers mellomlanding i Dubai - hva finner man på? Hvor bor man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en flyreise som innebærer en mellom landing på 24 timer i Dubai på hjemveien.  Ankommer Dubai ca kl. 8 på morningen og flyet videre går litt før 9 på morningen dagen etter. Dvs at jeg får nesten en hel dag + kveld i Dubai.  Jeg har aldri vært i Dubai, men må innrømme at jeg er fascinert av byen. Kan man få noe ut av en dag? Og hvor der det best å bo? Flyplasshotellet siden flighten hjem er en tidlig morgenflight?

 

Anonymkode: b1c54...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan få mye ut av et døgn! Flyplassen er veldig nær byen (bare et par km), så noe flyplasshotell trenger du ikke i grunn.

Man kan ta tog inn til sentrum og rundt omkring, men det letteste er nok å enten leie sjåfør, eller bestemme deg for et bestemt område du har lyst til å utforske og bruke tiden din der. Byen er såpass omfattende i størrelse at det nesten er umulig å skulle gå mellom stedene. Å dra opp i Burj Khalifa for å se på utsikten anbefales! Helt villt. Man da må du reservere tidspunkt og billett på internett GOD TID i forveien. Tror også det finnes slike "hop on hop off" busser i Dubai man kan bruke til en relativt rimelig penge (Alt er i grunn ganske dyrt..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @RC :) 

Jeg har undersøkt litt og City Sightseeing (som jeg har vært fornøyd med i både Roma, Paris, London og Johannesburg) har hop-on-hop-off busser i Dubai. Jeg synes det er en grei måte å se mye av en ny by på kort tid, samt at man lærer litt om historien, og rutene i Dubai virker som de dekker det meste av byen.  Prisene i Dubai er stive, det har jeg skjønt, men på et døgn blir man vel ikke helt ruinert.  Er vel per nå tre ting jeg har spesielt lyst til å se; Burj al Arab, Burj Khalifa (og området rundt med den store fontena), samt å ta en tur opp for å se utsikten fra Burj Khalifa. Har også lyst til å besøke souken (markedet).  Alle disse tingene dekkes av sightseeingbussenes ruter.

Er det forresten et problem å være kvinne alene i Dubai? 

Anonymkode: b1c54...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å være kvinne alene i Dubai. Vær bare oppmerksom på at du lettere oppnår respekt hvis du dekker til knær og skuldre. Det blir mer og mer vanlig for turister å gå lettkledd i Dubai, men ved å respektere den lokale kulturen gjør du ting litt lettere for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...