Gå til innhold

Vekkeklokke og nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge til termin, heldigvis! Men jeg lurer litt på en ting. Kjæresten skal opp klokka 7 på morningen og har på alarm hvert 5 minutt frem til kl 8. Har noen vært i samme situasjon og kan komme med hvordan dere ordna dette? 

Om ikke han (babyen) står opp så tidlig av seg selv, så synes jeg det er kjipt om han ikke får sovet så lenge han selv vil pga alarmene. Vi har jo et rom til, men ønsker jo å sove alle sammen i starten :) så først og fremst må vi jo finne ut hvor lenge babyen sover, og om han sover lenger enn 7 så må vi nesten inn på et annet rom og sove hver for oss.. Med mindre noen har noen gode råd :) 

Anonymkode: 6cd63...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her løste vi det med at han sov med den under puta. med vibrering..

Sånn ellers, så er det utrolig hva en nyfødt baby kan venne seg til, så ikke sikkert at baby våkner, men det vet man jo aldri. :)

 

Anonymkode: 7e2b5...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen her våkner ikke av vekkerklokke, men ville kanskje vurdert å ikke la den ringe hvert 5. minutt i en time! Da er nok sjangsen for at baby våkner stor! Han må rett og slett stå opp når klokka ringer!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smartklokke er lurt! Da vibrerer den kun på han, så slipper både du og baby å merke noe :)

Anonymkode: 6b44e...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han lære seg til å stå opp med en gang den ringer. Og hvis babyen våkner og må skiftes på er det en fin løsning at far da står opp (siden han uansett må opp), og skifter på babyen og steller den, for så å legge den inn til mor som kan amme. Mange babyer sovner jo igjen da, og den kosen om morgenen med ren og tørr baby og amming som resulterte i samsoving (uten at jeg våknet for ille, siden jeg slapp å gå ut av senga), var noe av det beste jeg visste. 

Anonymkode: 659cc...d2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må lære seg å stå opp! Hvordan orker DU alarm hvert femte minutt i en time?!

Når det er sagt. Alle mine barn, særlig de to yngste, har vært lettsovere. Alle (også nestyngste) har sovet gjennom mannens alarm de første 3-4 månedene. Må nevne at vi samsov, og puppen var alltid tilgjengelig. Kan hende ungen kviknet til, fant puppen, og kom seg til ro igjen. Etter de første månedene, begynte ungene å våkne av seg selv i 6-7 tida, så da var de likevel oppe når alarmen ringte. Yngstemann har aldri sovet noe særlig, og startet dagen 3-5 tiden de første månedene (og var våken minst en gang i timen hele natten), så mannen og jeg måtte sove adskilt for at han skulle få noe søvn overhodet. De få gangene hun sov til 7 i starten (etter å ha vært våken hele natten), våknet hun ikke av alarmen. Men puppen var tilgjengelig, så kan hende hun våknet og sovnet med den i munnen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har aldri jenta vår blitt plaget av alarmen til faren, men det har jeg. Så i perioder hvor jeg ble veldig plaget sov mannen på gjesterommet. Han får heller ikke lov til å snooze, da jeg blir liggende våken og bare vente på at han skal stå opp. 

Kan også være greit for mannen å slippe å bli forstyrret om natten om baby er mye urolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...