Gå til innhold

Dere som er "plus size", hvor finner dere klær? Trenger tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg: Kvinne på 29 år som over lengre tid har neglisjert mitt eget utseende. 

På det mesteparten jeg oppe i 110 kg, nå har jeg gått ned til ca 85 kg. Når jeg var på mitt største brydde jeg meg ikke om hva jeg gikk kledd i, så lenge jeg fikk det på meg. Nå har jeg endelig begynt å føle meg vel i egen kropp, har blitt flinkere til å sminke meg og har endret håret mitt til det bedre. 

Jeg er akkurat nå fortsatt for stor til å kjøpe tøy i vanlige størrelser, men jeg sliter virkelig med å finne fint tøy i større størrelser. Så mye av det som finnes på f.eks Zizzi eller Kappahl syns jeg er lite flatterende, og kanskje litt kjedelig... 

Hvor finner du tøy? Jeg har fått jobb på et kontor, så antrekkene må være passende i et typisk kontormiljø. 

Jeg er fortsatt på vei ned i vekt, og kan forhåpentligvis snart shoppe i vanlige størrelser, men vektnedgangen tar jo tid (og i mellomtiden vil jeg gjerne se så bra ut som mulig). 

Anonymkode: f5b13...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veier ca det samme som deg. Jeg kjøper en del på hm, zara og lindex på "vanlig" avdeling. Men det kommer jo selvsagt an på kroppsfasong hvor man kan handle klær. Merket Floyd (og butikker) har bukser med god stretch, der må jeg ofte ned et par størrelser. Jeg kjøper også en del på Emilie (i Bergen, vet ikke om det er andre steder?). De selger diverse merker. Pleier alltid å finne en del som passer der. Tror rett og slett du bare må prøve deg frem :)

Anonymkode: f025a...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye på nett. Ellos, H&M( ikke mye,men de har noe), la redoute. Kjoledamen har litt finere klær.

Anonymkode: 63a5d...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, Cubus og zalando.no.
Junarose skinny jeans er veldig fine feks. Tror de er utsolgt på Zalando, finnes på bestseller.no (merk at du kan  levere tilbake, men de tar porto for det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ca samme vekt som deg, er ikke spesielt høy (167) Finner klær i vanlige butikker, for eksempel Lindex, B.young og noen ganger BikBok til og med. Har funnet levisbukser jeg liker og som passer. Manillusion i Oslo har masse fine kjoler som også kommer i store størrelser. Noe handler vel om fasong, men jeg synes det er rart at jeg kan finne klær men ikke du (hvis du ikke mye lavere enn meg).

Anonymkode: 32f56...4cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASOS og newlook har mye fint online  plus size :) ulempen er jo at det lett kan bli dyrt om man bestiller over 350 inkl frakt (toll/moms). 

Ellers zizzi, zalando og iblant HM. Mitt problem er bukser, de blir altfor lange :/ ikke er jeg noen kløpper på å sy heller (er 165). 

Har selv veid over 100, veier litt mer enn deg nå. Jobber i kontormiljø med dresscode, så er et styr uten like iblant...

Anonymkode: 2dbab...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM selger hele kolleksjonen i alle størrelser fra 36 til 48. De har voksne, men likevel kule klær. 

Anonymkode: 81a28...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med store størrelser i vanlige butikker er at de er fullstendig uten passform, alle topper ser ut som en sekk, og de kutter overkroppen på minst flatterende sted. Jeg kjøper bukser, singleter og skjorter på kap ahl, innimellom finnes en fin topp på hm, match eller lindex og ellers handler jeg i utlandet. Er i London et par ganger i året, og dersom du får anledningen så gå på Marks & Spencer, Monsoon, Evans, Debenham og John Lewis. Massevis å velge i for folk som er over str 44 (som mye slutter på her), med god form og skikkelig snitt. 

Anonymkode: e40ce...48d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler litt i vanlige butikker som hm, cubus, kappahl og slikt. Veier litt mer enn deg ts, så vil tro du og finner noe i de vanlige størrelsene der. Ellers handler jeg en del på ellos, asos, yoursclothing, marks & spencer ol

Er helt enig at mye av klærne som selges for større damer mangler passform. Feks mesteparten av klærne til mango violetta vil se ut som telt på meg, bortsett fra de trange kjolene som ikke egner seg om man har litt mage. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitdyrt, men synes Marina Rinaldi har utrolig lekre plus size klær. Er vel plus size versjonen av Max Mars om jeg ikke tar helt feil. De har butikk på Steen og Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg veide ca det samme som deg handlet jeg på lindex, kappahl, h&m, vero moda, Oasis, vivikes. På nett har jeg brukt asos, men de synes jeg ikke har så mye fint lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide det samme som deg, handlet jeg i vanlige butikker som HM. Nå veier jeg mye mer, og handler kun på nett (mest Ellos og Zalando). Handler ikke klær som kun lages i pluss-size, da disse ikke har passform, og jeg ser 20-30 år eldre ut enn det jeg er. Kjøper "vanlig" tøy som også går opp i store størrelser. Er veldig fornøyd med Ellos og Zalando.

Anonymkode: ef5a9...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Zalando. God kundeservice samt gratis frakt og retur gjør det enkelt å handle der og returnere ting som ikke skulle passe. De har klær som ikke er sånn "teltaktig" som selges i mange av kjedebutikkene her til lands, men klær som faktisk er fine både til hverdags og fest

Anonymkode: d79c0...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du søker "plus size "det antrekket du vil ha, feks "dress" (sleng gjerne på en "casual" eller "formal" eller "evening" først, så begrenser du søket litt), på ebay får du opp masse. De fleste selgerne legger ved mål, som du må sjekke nøye. De har mye fint i Kina, men også mye med dårlig kvalitet, så her bør du prøve deg fram litt, og størrelsene kan være grusomme (type 5xl tilsvarer 2xl hjemme). Det meste fra England er i normale, av og til litt for store, størrelser. 

 

På facebook finnes det en gruppe som heter "eby fluffpuffs, norske str 44 -->"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra mye som tidligere er nevnt i tråden, handler jeg mest på nett. Ellos er jo "staplesen" for hverdags- og basisklær. Sportmann har en del i store størrelser, det samme med Cellbes, men det er kanskje litt kjerring. Utenlandske nettbutikker har best utvalg, synes jeg.

  • Torrid - "unge" klær, stort utvalg, shoppet der flere ganger og er ganske fornøyd
  • Kiyonna - mye fine kjoler, en del finere skjørt og topper, handlet der flere ganger og er veldig fornøyd
  • Igigi - fine kjoler, men har ikke handlet der ennå
  • ModCloth - utrolig mye lekkert her, men har ikke shoppet her ennå
  • Monsoon - har opp til britisk str 22, som tilsvarer (tror jeg) norsk str 50. Ikke handlet her på nett, men i fysisk butikk i utlandet
     

 

Anonymkode: 03ce7...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASOS, Marks and Spencer og New Look + Forever 21 er de jeg bruker. Forever 21 har helt ville shipping priser, så jeg sender det først innom shipito - det blir mye billigere :) Elsker Forever 21. Men jeg veier rundt 72 kilo, og har egentlig ikke problemer med å finne klær men mye av det er så støgt!! Jeg var selv oppe i 110 i en periode, og da var forever 21 det eneste som reddet meg, :) 

Anonymkode: 6cca5...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å lese at om man trenger klær i litt større størrelser som også ser fine ut, må man til utlandet!! Hallo norske kjeder!!! Her kan dere tjene store penger! Journalister? Bloggere?? 

Selv irriterer jeg meg over at lommene på bukser for oss med stor rumpe, sjelden er sydd rett, eller er satt på midten. Så lite som skal til før ei bukse fungerer... Synd INGEN skjønner det!!! 

Anonymkode: 41475...701

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...