Gå til innhold

Handikap parkering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor slipper handikappede å betale for parkering? 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør de? Det var nytt for meg, har aldri tenkt over det. De har vel støtteordninger som fjør at slike ting er noe de ikke skal betale. Litt som el-bilistene som slipper unna bom og ferje. 

Anonymkode: a07e2...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, toothfairy skrev:

:balltre:

Jeg vet det er fordi de har problem med å bevege seg, men det er da heller ikke alle andre som kan gå flere mil. Så hvorfor skal de få lov til å parkere, mens andre må betale? 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare parkering på kommunal parkeringsplass som er gratis om du har parkeringsbevis for forflytningshemmede. Parkeringsplasser som eies av private parkeringsselskap er ikke gratis selv om du har "handikapkort"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De betaler jo for parkeringsplassene som alle andre, plassene har bare bedre lokasjoner så de ikke må gå så langt. 

Anonymkode: dc827...ce1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Neontetra skrev:

Det er bare parkering på kommunal parkeringsplass som er gratis om du har parkeringsbevis for forflytningshemmede. Parkeringsplasser som eies av private parkeringsselskap er ikke gratis selv om du har "handikapkort"

Her i kommunen jeg bor parkerer i alle fall alle hadikappede gratis, så da er det vel kommunal parkeringsplasser da, selv om den drives av et privat parkeringsselskap. Antar da at det er kommunen som eier parkeringsselskapet. Men uansett, jeg har ingen mulighet til å gå inn til sentrum der, da det vil ta meg flere timer (ikke er det lys der heller), og buss går det bare i forbindelse med skole. 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Timber skrev:

Kjenner jeg er glad jeg er frisk nok til å betale for å parkere. :)

Det er da vel ikke det det handler om.

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok ha en sammenheng med at mange som har parkeringsbevis er uføre, og lever på fattigdomsgrensen. 

Anonymkode: 25829...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi de har begrenset mulighet til å reise kollektivt, sammenlignet med oss som er friske. Jeg kan velge om jeg vil bruke penger på parkering, kjøre sentrum rundt og rundt til jeg finner en gratis plass, eller ta toget, denne luksusen har ikke handikappede, de kjøre bil, og da er det greit at de har sentrale plasser som ikke koster noe. 

Anonymkode: de1b8...6ba

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi de har begrenset mulighet til å reise kollektivt, sammenlignet med oss som er friske. Jeg kan velge om jeg vil bruke penger på parkering, kjøre sentrum rundt og rundt til jeg finner en gratis plass, eller ta toget, denne luksusen har ikke handikappede, de kjøre bil, og da er det greit at de har sentrale plasser som ikke koster noe. 

Anonymkode: de1b8...6ba

Det er ikke særlig enkelt å reise kollektivt når det ikke er noe tilbud da. 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er fordi de har problem med å bevege seg, men det er da heller ikke alle andre som kan gå flere mil. Så hvorfor skal de få lov til å parkere, mens andre må betale? 

Anonymkode: efe38...aed

Gå flere mil? Som regel må man ikke gå flere mil fra der man parkerer og til inngangen. .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, LeilaS skrev:

Gå flere mil? Som regel må man ikke gå flere mil fra der man parkerer og til inngangen. .

Nei, men fra der man bor til der parkeringen er. 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor slipper handikappede å betale for parkering? 

Anonymkode: efe38...aed

De slipper ikke alle steder. Ikke i private parkeringsanlegg. Og for å kunne parkere på handikapplasser må man ha et handikap som er godkjent av bostedskommune. 

En med kandikapbevis har av helsemessige årsaker problemer med å forflytte seg over noe strekning. For å kunne fungere i yrkesliv og ellers så er personen avhengig av tilrettelagt parkering. Det er og vanskelig for enkelte å rekke opp til eller å betjene parkeringsautomater. 

Anonymkode: b1f4b...eae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De slipper ikke alle steder. Ikke i private parkeringsanlegg. Og for å kunne parkere på handikapplasser må man ha et handikap som er godkjent av bostedskommune. 

En med kandikapbevis har av helsemessige årsaker problemer med å forflytte seg over noe strekning. For å kunne fungere i yrkesliv og ellers så er personen avhengig av tilrettelagt parkering. Det er og vanskelig for enkelte å rekke opp til eller å betjene parkeringsautomater. 

Anonymkode: b1f4b...eae

Vil det ikke da være mer naturlig å tilpasse betalingsautomatene, enn å gi gratis parkering? 

At de må parkere nærmest mulig inngang, og at de trenger større parkeringsplass har jeg full forståelse for, men at de skal slippe å betale for parkeringen og jeg må, når jeg ikke har noe større mulighet til å komme meg dit uten å bruke bil, det er det jeg ikke forstår. 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok ha en sammenheng med at mange som har parkeringsbevis er uføre, og lever på fattigdomsgrensen. 

Anonymkode: 25829...997

Det har ingenting med sakenmå gjøre. Denne ordningen spør ikke etter og vektlegger heller ikke økonomiske forhold. Det hele handler om helse og muligheter for å forflytte seg på egenhånd og å kunne fungere optimalt. 

Anonymkode: b1f4b...eae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er fordi de har problem med å bevege seg, men det er da heller ikke alle andre som kan gå flere mil. Så hvorfor skal de få lov til å parkere, mens andre må betale? 

Anonymkode: efe38...aed

Har du drukket?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det ikke da være mer naturlig å tilpasse betalingsautomatene, enn å gi gratis parkering? 

At de må parkere nærmest mulig inngang, og at de trenger større parkeringsplass har jeg full forståelse for, men at de skal slippe å betale for parkeringen og jeg må, når jeg ikke har noe større mulighet til å komme meg dit uten å bruke bil, det er det jeg ikke forstår. 

Anonymkode: efe38...aed

Det er vel ikke snakk om så mange at det lønner seg å sette opp en ny automat der.Og det er ikke en generell regel at det alltid er gratis, det kommer an på ønskene til parkeringsplassens eiere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Har du drukket?

Nei? 

4 minutter siden, Tvist skrev:

Det er vel ikke snakk om så mange at det lønner seg å sette opp en ny automat der.Og det er ikke en generell regel at det alltid er gratis, det kommer an på ønskene til parkeringsplassens eiere. 

Vi har jo krav om universell utforming andre offentlige steder, hvorfor skulle ikke det gjelde for parkeringsautomater også? 

Anonymkode: efe38...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...