Gå til innhold

Får du noe gratis fra selskapet i blandt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig noe få pakker med parkett fra selskapet mitt. jeg sa det bare som en spøk at jeg tar disse med meg, de tok spøken og spøkte videre med at det ble bytte mot min neste lønn, men så sa de at jeg kunne bare ta de med meg, hvis jeg hadde bruk for parketten, 

Fint det, blir gratis parket til en liten bod dette da, Og lønna får jeg som vanlig ;)

Hva med deg, hender det at du får noe ekstra ?

 

 

Anonymkode: f82ee...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, alle pleier å få en hver av freebies som gies ut til kunder. Det siste vi fikk var en portabel mobillader. 

Anonymkode: fe99e...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilket selskap det er. Er det et fødselsdagsselskap, så kanskje jeg får noe.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bokhandel og kan stort sett få se bøkene jeg vil ha fra forlagene. Har også fått en del avskrevne og defekte varer fra butikken. Veldig kjekt😀

Anonymkode: 0229f...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kommunen og får vel egentlig ingenting til eget utbytte, men det er helt greit, det er jo også mine skattepenger til syvende og sist. :)

Hender noen ganger at jeg bruker kontorutstyr til private ting :ph34r: Men det veies opp av at mye av utstyret (penner ol.) som jobben stiller til disposisjon er av så lav kvalitet at jeg ofte heller bruker mitt eget.

 

Anonymkode: 7767d...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber hos en teleoperatør. Får ny telefon hvert andre år og gratis abonnement. Får også smågaver her og der, som jeg antar er overskudd fra lager, men veldig hyggelig. :) 

Da jeg jobbet i en liten helsebutikk tidligere fikk jeg prøver på nye produkt og lignende. Glad for alt jeg får, samme hva det er. Synes det er fint.

Anonymkode: d1f7e...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør. Bedriften betaler bredbånd og mobil. Tidligere fikk vi fine gaver til jul, påske og sommer, men etter at vi ble solgt til et gigantisk amerikansk konsern er det slutt på gaver, gitt...

Anonymkode: fdc18...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler naturligvis heller ikke for selve mobiltelefonen.

Anonymkode: fdc18...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehus. 

Får gratis kaffi/te og kontorrekvisita (til kontoret). 

Anonymkode: a9627...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber får vi ikke noe som helst.

Ikke bursdagshilsen engang. Hadde vel ikke kostet firmaet noe som helst å iallefall sende en mail med en gratulasjon?

Det blir sendt ut felles god jul brev på mail fra direktøren. Der skryter han av oss og forteller om ting som har vært bra det året og hva vi kan bedre oss på. Får samtidig skryt av at vi blir satt stor pris på, men vi merker ikke noe til det i hverdagen. Så den hilsenen er det ingen som tar til seg.

That`s it

Ledelsen derimot får blomster til bursdagen og maripankake. Selvfølgelig må de feires, mens vi som jobber "på gulvet" ikke er verdt en dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på skole. Vi får litt frukt eller helt enkel mat om vi må være på lange møter. Også sponser jobben julelunsj. Så får vi lov til å forsyne oss litt av penner, viskelær, permer osv. Til å bruke på jobb selvfølgelig.

Også får vi lærerkalender :) Tror at flere må kjøpe sånn selv?

Anonymkode: 4b8b9...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting. 

Når hele bedriften med flere hundre ansatte reiser på seminar med overnatting og full bevertning er det kun jeg og en til som ikke blir invitert med. Julebordet er egenfinansiert. 

Anonymkode: 4cd3f...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hele bedriften med flere hundre ansatte reiser på seminar med overnatting og full bevertning er det kun jeg og en til som ikke blir invitert med.

De drar på seminar for å lære mer. Du trenger ikke lære noe, for du er fullt utlært.

Anonymkode: 7b532...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobil, dekket mobilregning, laptop og tablet (og oppgraderinger av disse ved behov), dekket internett hjemme. 

Men dette er pga at jeg har krav om å jobbe fra utekontoret/hjemmefra, samt være tilgjengelig stort sett hele døgnet. Og jeg får gratis kaffe. Jeg klager ikke.

Bedriften din bør være litt forsiktig med å gi bort varer, å feilaktig svinnføre gods kan skape problemer ved eventuell revisjon. Jeg tviler på noen vil lage stor sak av noen pakker parkett, men det er faktisk en form for underslag. Litt på samme måte som å låne med seg litt mange kulepenner og binderser hjem. 

Anonymkode: fc716...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mobil, mobilbruk, bredbånd, diverse forsikringer, julebord og sommerfest med alt inkludert (mat og drikke), bonus, julegave og andre sosiale aktivteter (f.eks tur til Danmark for teambuilding osv).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...