Gå til innhold

Gravid? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er kun 20 år og har ingen jeg føler jeg kan prate med om dette...

jeg er i dag 7 dager over syklus og tok test, den viser ikke gravid.. Har alltid Store smerter før mensen og venter nå noen dager til... Har dere tips/råd? Om mensen ikke kommer skal jeg kjøpe en bedre test enn kun den fra matbutikken ? 

Han jeg holder på med bor langt unna ( Annet land) da jeg har vert hjemme etter bryst op. Føler brysterne har vert mer vonde enn før, men vansklig å si...  Har ikke gått på pille de siste 5mnd har hatt ubeskyttet sex. Har en syklus fast... 

 

 

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke legetime i Norge, da jeg har adresse utenlands.. Får vell ikke sjekket dette på akutten? 

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til lege! 

Anonymkode: 1964a...b0e

Ingen som kan hjælpe???

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å vente til mandag -tirsdag og tar ny test om ingen blødning... Ble skikkelig kvalm av å vente på testen... 

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 7 dager over syklusen så burde vel testen slå ganske godt ut?

Forsøk med en ny en i morgen tidlig med morgenurin.

Og for all del, skaff deg prevansjon! Hva i huleste holder du på med når du har sex ubeskyttet også blir livredd når du går over tiden?? Hva er planen hvis den er positiv? Ta en abort og fiks ferdig med det? Du vet at mange sliter i ettertid, og at abort er ikke det samme som prevensjon? 

Det du er nå er en som aktivt prøver å bli gravid. En som har regelmessig sex uten beskyttelse ender som regel opp med positiv test.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mjauritz skrev:

Hvis du er 7 dager over syklusen så burde vel testen slå ganske godt ut?

Forsøk med en ny en i morgen tidlig med morgenurin.

Og for all del, skaff deg prevansjon! Hva i huleste holder du på med når du har sex ubeskyttet også blir livredd når du går over tiden?? Hva er planen hvis den er positiv? Ta en abort og fiks ferdig med det? Du vet at mange sliter i ettertid, og at abort er ikke det samme som prevensjon? 

Det du er nå er en som aktivt prøver å bli gravid. En som har regelmessig sex uten beskyttelse ender som regel opp med positiv test.

Jeg har aldri sagt jeg skal ta abort! Er jeg gravid, er jeg det, men noe er jo galt når jeg ikke får mensen og tester negativ... Jeg har ikke gått på p pille siste måndene av medesinske grunner og reagerer negativt på kondom. Jeg ville bare Vite om test kan vise feil. Ser han ikke ofte før jeg flytter "hjem" og har ingen å snakke med her. Abort er ikke aktuelt.

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt jeg skal ta abort! Er jeg gravid, er jeg det, men noe er jo galt når jeg ikke får mensen og tester negativ... Jeg har ikke gått på p pille siste måndene av medesinske grunner og reagerer negativt på kondom. Jeg ville bare Vite om test kan vise feil. Ser han ikke ofte før jeg flytter "hjem" og har ingen å snakke med her. Abort er ikke aktuelt.

Anonymkode: efea4...d63

Da tror jeg at jeg missforsto HI litt, beklager for skarp tone mot deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Da tror jeg at jeg missforsto HI litt, beklager for skarp tone mot deg :) 

Det går fint, er bare nytt for meg. Abort kunne jeg aldri vurdert med mindre det var gode grunner eks voldtekt. Er ikke sånn vi har sex ofte nå i og med at jeg har vert i Norge noen mnd. Er bare bekymret om noe er galt :(

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint, er bare nytt for meg. Abort kunne jeg aldri vurdert med mindre det var gode grunner eks voldtekt. Er ikke sånn vi har sex ofte nå i og med at jeg har vert i Norge noen mnd. Er bare bekymret om noe er galt :(

Anonymkode: efea4...d63

Er du en uke over tiden og har hatt ubeskyttet sex så burde jo egentlig testene slå ut. Ville anbefalt en ny test i morgen tidlig med morgenurinen :) 

Ellers kan du ringe legevakten og høre om de kan ta deg inn fordi du ikke har fastlege i Norge. Hvis det ikke er travelt så har de ofte tid til å sette opp en time til deg :) 

Eller, du er jo 20 år! Dra på helsestasjon for unge! De er i alle kommuner. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men google helsestasjon + din kommune så kommer det opp. De tar både tester og kan ta gynekologisk undersøkelse om noe skulle være galt. :) 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke har gått på p-piller de siste månedene, men før det? P-piller kan gi syklusforstyrrelser i et år.

Anonymkode: b3b8e...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mjauritz skrev:

Er du en uke over tiden og har hatt ubeskyttet sex så burde jo egentlig testene slå ut. Ville anbefalt en ny test i morgen tidlig med morgenurinen :) 

Ellers kan du ringe legevakten og høre om de kan ta deg inn fordi du ikke har fastlege i Norge. Hvis det ikke er travelt så har de ofte tid til å sette opp en time til deg :) 

Eller, du er jo 20 år! Dra på helsestasjon for unge! De er i alle kommuner. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men google helsestasjon + din kommune så kommer det opp. De tar både tester og kan ta gynekologisk undersøkelse om noe skulle være galt. :) 

Lykke til!

Tok 1 test i går/natt til lørdag, negativ. Er på dag 36 i syklusen nå og pleier å ha mensen regelmessig på dag 28/29 når jeg ikke går på piller. Testet for kjønsykdommer og hadde gynekologisk undersøkelse 1 uke før forje mensen som var 10.-13.01. Kom inn hos min gamle fastlege her i starten av Jan., men de prioriterer meg ikke. Det er nok veldig fullt på akutten i helger, men om jeg ikke har mensen mandag får jeg dra dit eller på helsestasjon 😊 Takk for hjelp! 

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du ikke har gått på p-piller de siste månedene, men før det? P-piller kan gi syklusforstyrrelser i et år.

Anonymkode: b3b8e...0d9

Ja, gikk på cerazette fra jeg var 15 til 16 og de ble jeg dårlig av. Når jeg var 16 byttet jeg til diane og har gått på de til jeg var 20år. Sluttet i slutten av oktober pga op. Og etter det fikk jeg beskjed om pause av medisinske årsaker. Har aldri vert noe god venn med kondom, da jeg hovner opp av dette. Er nå på dag 36 og har aldri tatt så lang tid (dag 28-29 normalt). Pleier også ha kramper og smerter ca 2 dager før mens...

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gikk på cerazette fra jeg var 15 til 16 og de ble jeg dårlig av. Når jeg var 16 byttet jeg til diane og har gått på de til jeg var 20år. Sluttet i slutten av oktober pga op. Og etter det fikk jeg beskjed om pause av medisinske årsaker. Har aldri vert noe god venn med kondom, da jeg hovner opp av dette. Er nå på dag 36 og har aldri tatt så lang tid (dag 28-29 normalt). Pleier også ha kramper og smerter ca 2 dager før mens...

Anonymkode: efea4...d63

Om du hovner opp av kondom har du mest sannsynlig latex allergi. Har du prøvd kondom uten latex?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mearrasámi skrev:

Om du hovner opp av kondom har du mest sannsynlig latex allergi. Har du prøvd kondom uten latex?

Hovner opp, blir helt tørt og klør... Har ikke prøvd uten latex :)

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hovner opp, blir helt tørt og klør... Har ikke prøvd uten latex :)

Anonymkode: efea4...d63

Anbefaler deg da å prøve uten latex siden det høres ut som en reaksjon på latex. Latexfrie kondomer kan lett bestilles fra nett eller kjøpes på apoteket eller kondomerier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det! Pleier gå på ppille, men måtte ha en pause. Fortsatt ingen mensen 

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde mens 10-13 Jan, så hadde du sannsynligvis eggløsninge ca 16-29 Jan, hadde du sex disse dagene eller dagene før da? 

Stress kan også gjøre at mensen er forsinket.

Da jeg sluttet på p pillene (for å prøve å bli gravid) så fikk jeg mensen med 28 dagers mellomrom først, og så ble det mye rot, mellom 21 og 35 dager mellom de neste fire gangene før jeg ble gravid. Tror det var litt kluss med hormonene etter p pille slutten , kan jo være noe så enkelt med deg også?!

Anonymkode: 02e32...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde mens 10-13 Jan, så hadde du sannsynligvis eggløsninge ca 16-29 Jan, hadde du sex disse dagene eller dagene før da? 

Stress kan også gjøre at mensen er forsinket.

Da jeg sluttet på p pillene (for å prøve å bli gravid) så fikk jeg mensen med 28 dagers mellomrom først, og så ble det mye rot, mellom 21 og 35 dager mellom de neste fire gangene før jeg ble gravid. Tror det var litt kluss med hormonene etter p pille slutten , kan jo være noe så enkelt med deg også?!

Anonymkode: 02e32...ce0

Besøkte han helgen 20.-24.01 så ja vi hadde sex da :) er på dag 36 nå, ingen ting negativt om jeg er gravid. Men vil så gjerne vite det sikkert. Hvordan er det med blodprøve? 

Anonymkode: efea4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...