Gå til innhold

Er damer det svake kjønn?


Brofessor

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et kontor, kontoret innebærer svært lite fysisk aktivitet. Til tross for dette, så er det allikevel mange tunge løft som skal til i løpet av en arbeidsdag (damer fra lageret kommer til meg når de har tunge løft på 30-50kg). Egentlig så er det mannfolka på lageret som skal ta de tunge løftene, men det er ikke alltid de er tilgjengelig. For de er ofte ute på oppdrag. 

Ta f.eks en hendelse forrige uke. En kunde kjøpte et piano. Et jævlig svært piano. Og alle gutta fra lageret var allerede ute på oppdrag. Ei dame kom så inn på mitt kontor å spurte om hjelp når det kom til bæring. Jeg sa selvfølgelig : Null stress.

Dette pianoet veide 400kg. Og de som skulle bære dette jævelskapet var meg og 5 damer. 5 damer som alle som en var mye større enn meg fysisk.

Men hva skjedde? Alle 5 damene samlet seg på den ene siden, mens jeg var alene på fronten. Så da løftet vi ivei, jeg alene på fronten mens 5 damer løftet baksiden. Med andre ord, jeg løftet 200kg alene mens de resterende 200kg ble fordelt på 5 damer.

Jeg løftet jævelskapet lett fra meg. Jeg tar 200 kg i benpress, 130kg i benkpress, 150kg i triceps press. men de 5 damene slet. 

Så det jeg lurer på er . Jeg er kjempe tynn, tror damer som er større enn meg at de er sterkere enn meg, tror damer at de kan jule meg opp?  

 

Endret av Guffen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, de har vel bedre ting å gjøre på enn å være bosatt på et treningssenter på fritiden. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Er dette en kontaktannose eller forsøk på skjult selvskryt?

Tror det er begge..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silfen skrev:

Tja, de har vel bedre ting å gjøre på enn å være bosatt på et treningssenter på fritiden. :)

fettsugning sparer mye tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kjenner du egentlig som har fettsugd seg siden du er så opphengt i dette? Jeg kjenner faktisk ingen som bedriver slikt, må være en merkelig omgangskrets du har siden du har så  mange som betaler penger for dette, som for øvrig er helt irrelevant når det kommer til et spørsmål om styrke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, Guffen skrev:

fettsugning sparer mye tid

Å neglisjere bruk av hjernen sin fordi man bare fokuserer på bygging av kropp gjør sikkert det samme..eller..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Hvor mange kjenner du egentlig som har fettsugd seg siden du er så opphengt i dette? Jeg kjenner faktisk ingen som bedriver slikt, må være en merkelig omgangskrets du har siden du har så  mange som betaler penger for dette, som for øvrig er helt irrelevant når det kommer til et spørsmål om styrke.

Haha. Nei du kjenner sikkert ingen som bedriver med slikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

Haha. Nei du kjenner sikkert ingen som bedriver med slikt. ;)

Fettsuging? Nei. Faktisk ikke. Trodde det var et 80-talls motefenomen, om man skal tro hollywoodfilmene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silfen skrev:

Fettsuging? Nei. Faktisk ikke. Trodde det var et 80-talls motefenomen, om man skal tro hollywoodfilmene.

Flott. For deg. Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Franke Ann skrev:

130 kg i benkpress og spiller piano :hjerter_rundt:

velslefrikk eier alt som er ;) bøyer meg i støvet for veslefrikk sine enorme muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Damene er nok svakere fysisk med tunge løft og sånn. Menn er skapt sterke fysisk, (psykisk vet jeg ikke, det varierer). Men damene er skapt til å tåle mer smerter, og jammen gjør de det også. Så vet ikke helt hvem som er det sterke og svake kjønn jeg. Menn er sterkest i det og kvinner er sterkest i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er iallefall ikke så sterk psykisk, når du ikke klarer å be kvinnene fordele seg litt bedre, når et piano skal flyttes.

 

Men, nå vet jeg tilfeldigvis at pianoer har hjul... Man trenger ikke løfte dem. De kan trilles.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Du er iallefall ikke så sterk psykisk, når du ikke klarer å be kvinnene fordele seg litt bedre, når et piano skal flyttes.

 

Men, nå vet jeg tilfeldigvis at pianoer har hjul... Man trenger ikke løfte dem. De kan trilles.

Ikke rart det var lett for han da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det var litt guffent av de damene å la deg bære halve pianoet TS.

13 minutter siden, Hummels skrev:

Damene er nok svakere fysisk med tunge løft og sånn. Menn er skapt sterke fysisk, (psykisk vet jeg ikke, det varierer). Men damene er skapt til å tåle mer smerter, og jammen gjør de det også. Så vet ikke helt hvem som er det sterke og svake kjønn jeg. Menn er sterkest i det og kvinner er sterkest i det. 

Du snakker av personlig erfaring eller?

Men, nei det stemmer ikke og er en myte:

http://news.psu.edu/story/141291/2008/11/10/research/probing-question-do-women-have-higher-pain-threshold-men

Sitat

Human studies more reliably show that men have higher pain thresholds than women, and some show that men have a higher pain tolerance as well

Kvinner er ikke like robuste som menn, så det hadde gitt svært liten mening i en evolusjonær sammenheng at de faktisk skulle hatt høyere smerteterskel.

 

Endret av MinnisMus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Ja ts damer kan jule deg opp. Rettere sagt de kan lett slå deg og alle andre menn i svime.. Med bare foten eller kne.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hummels skrev:

Ikke rart det var lett for han da!

Utvilsomt. Damene skjøv og han styrte... ;)

 

På et lager har man også vanligens en truck, som benyttes ved løft av ting som veier 400kg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
5 minutter siden, MinnisMus skrev:

Synes det var litt guffent av de damene å la deg bære halve pianoet TS.

Du snakker av personlig erfaring eller?

Men, nei det stemmer ikke og er en myte:

http://news.psu.edu/story/141291/2008/11/10/research/probing-question-do-women-have-higher-pain-threshold-men

Kvinner er ikke like robuste som menn, så det hadde gitt svært liten mening i en evolusjonær sammenheng at de faktisk skulle hatt høyere smerteterskel.

 

Rart at mange menn hyler av den minste ting.. Kanskje bare de som tåler veldig lite da :P Jeg tåler smerte men har ikke prøvd fødselsmerte enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...