Gå til innhold

når bør man


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Skjønner at det med barn og sånt kan være et ømfintelig tema, de fleste vil vel ha det regner jeg med. Men.. Når bør man fortelle en date om at man er steril? Bør man si noe i det hele tatt? Eller vente til det evt blir noe seriøst?

Anonymkode: 0a095...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det før det blir seriøst. Ikke lag drama men gi personen valget tidlig. 

Anonymkode: 02291...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Det hadde jeg måtte vite tidlig. Jeg vil gjerne ha barn, og en mann som er steril ser jeg dessverre ingen fremtid med. Kanskje på date 2-3, når man begynner å snakke om litt mer alvorlige ting. I alle fall før sex. Kanskje det er greit å ta inn i den forbindelse "ser du bruker p-piller, vel, det trenger du ikke". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pompom skrev:

Oi. Det hadde jeg måtte vite tidlig. Jeg vil gjerne ha barn, og en mann som er steril ser jeg dessverre ingen fremtid med. Kanskje på date 2-3, når man begynner å snakke om litt mer alvorlige ting. I alle fall før sex. Kanskje det er greit å ta inn i den forbindelse "ser du bruker p-piller, vel, det trenger du ikke". :fnise:

Hvordan vet du at det er mannen som er steril? Og se litt til Moderator Yvonnes erfaringer med steril mann. DET vitner om en helt annen raushet og menneskesyn. 

Anonymkode: 964e2...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det er mannen som er steril? Og se litt til Moderator Yvonnes erfaringer med steril mann. DET vitner om en helt annen raushet og menneskesyn. 

Anonymkode: 964e2...159

Det var en spøk, men den var kanskje litt dårlig. Jeg antok at det var mannen, ettersom det er vanligere å vite om i alle fall. Beklager at du tok deg nær av det, det var ikke meningen. 

Jeg synes nå menneskesynet mitt er helt tipp topp jeg, man er jo ikke mindre menneske fordi man er steril. Men man kan jo likevel være mindre aktuell som partner dersom egne barn er et stort ønske hos den man eventuelt dater - slik som hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. tenker det avhenger litt av hvor gammel du eller evt dama du dater er. Er dere over 30 begynner det vel å bli et tema som bør komme på banen litt kjappere enn om dere er en del yngre.
Personlig syns jeg det blir litt påtatt å ta det opp veldig tidlig. Spørs litt hvilken setting det er, hvordan dere ble kjent og hvor privat du selv syns det er å si det. 
Men hvis det er sånn jobbintervju-dating som mange driver med nå til dags der de bare pløyer gjennom en bråte med folk for å finne nålen i høystakken, så ville jeg sagt det på første møte :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Er vel det greieste å spille med åpne kort. Selv om det antageligvis ødelegger mye.. Sånn som ca 90% av alle mulige forhold tenker jeg.. :( Men igjen bedre å være ærlig..

Anonymkode: 0a095...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er vel det greieste å spille med åpne kort. Selv om det antageligvis ødelegger mye.. Sånn som ca 90% av alle mulige forhold tenker jeg.. :( Men igjen bedre å være ærlig..

Anonymkode: 0a095...ee0

Kan jeg spørre om grunnen til at du er steril? 

Anonymkode: 144e1...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er vel det greieste å spille med åpne kort. Selv om det antageligvis ødelegger mye.. Sånn som ca 90% av alle mulige forhold tenker jeg.. :( Men igjen bedre å være ærlig..

Anonymkode: 0a095...ee0

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om grunnen til at du er steril? 

Anonymkode: 144e1...0ea

Det er uvisst. Jeg kan bare anta at det er pga en årrekke med tildels sterke medikamenter. 

Anonymkode: 0a095...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er uvisst. Jeg kan bare anta at det er pga en årrekke med tildels sterke medikamenter. 

Anonymkode: 0a095...ee0

Dette er heldigvis ingen dealbreaker for mange folk. Jeg har selv datet en person som var steril. Jeg hadde ingen problem med dette. Men det ble lagt frem ganske tidlig. Første eller andre treff faktisk. Ærlighet tidlig gir respekt.

Anonymkode: 02291...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...