Gå til innhold

Typisk pris repetisjon varmekabler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det pleier å koste dersom man har fått varmekablene ødelagt på badet? Flislagt, så må isåfall opp med fliser og gjennom membran for å fikse det. 

Så et firma som het m-tek, som skal være landsdekkende. Noen som har erfaring med de?

Anonymkode: 770f7...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må bryte membran = sum i hundretusenerkronersklassen

Anonymkode: af191...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo legge ut oppdraget (beskrive hva som er feil og skal gjøres) på nettsiden MittAnbud.no

Da får du uforpliktende svar fra opptil flere håndtverkere og kan danne deg et bilde av hva det koster.

Kjenner ikke til firmaet m-tek, men før du anliter noe som helst, google dem og prøv å finne andre som har brukt dem og er fornøyde.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er ødelagt? Leste for litt siden i en tråd på kg at termostaten eller bryterne på varmekable ikke var uvanlig at mått skiftes, og det er visst en bagatell å få gjort. 

Anonymkode: 07c3f...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig å måtte bytte termostat, så ville prøvd på det først, om du ikke er 100% sikker på st det ikke er den. Kabler har vel en levetid på 20, men lever stort sett i 30-40 år iallefall. Termostat får du for 500-1000 kroner og er enkelt å bytte selv, men kanskje ikke lov? Tok meg ca 10min å bytte den på badet hjemme, så er vel ikke mye en elektriker skal ha for den jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall dersom det er varmekabelen som er ødelagt vil du måtte bryte membranen i gulvet for å reparere. For å få dette garantert tett igjen må hele badet rehabiliteres. Da snakker vi fort 200-300 tusen og opp.

Anonymkode: d2af0...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har selv ikke lov til å bytte termostat, men ved du hva du gjør bør det gå greit. Hvis du ikke føler deg 100% sikker ring en elektriker så får du samtidig bekreftet om det er kabelen eller termostaten som er problemet.

Anonymkode: d2af0...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på gulvet at det er et sted det fortsatt er varmt, så jeg har en mistanke om at det ikke er bryteren som EE gåen...

Anonymkode: 770f7...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun deler av gulvet som er varmt kan det være kabelen som er ødelagt. Ring en elektriker så finner han ut av dette på et øyeblikk.

Anonymkode: d2af0...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er badet gammelt høres dette ut som en gylden mulighet til å totalrenovere bad, med rør og alt som er. Det å pigge opp gulvet, legge nye kabler, støpe, membran, flislegge osv osv er ikke verdt det. Da er det like greit å ta hele badet og rør om de er gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, debattanten skrev:

Er badet gammelt høres dette ut som en gylden mulighet til å totalrenovere bad, med rør og alt som er. Det å pigge opp gulvet, legge nye kabler, støpe, membran, flislegge osv osv er ikke verdt det. Da er det like greit å ta hele badet og rør om de er gamle.

Badet er knapt 10 år, så trodde virkelig slike ting skulle holde lenger. 

Vi har ringt elektriker og håper på det beste. 💸💸💸💸

Anonymkode: 770f7...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Badet er knapt 10 år, så trodde virkelig slike ting skulle holde lenger. 

Vi har ringt elektriker og håper på det beste. 💸💸💸💸

Anonymkode: 770f7...779

Okay, da får vi håpe elektriker finner ut av det! :) Når jeg tenker meg om så har jeg hørt om reparasjon av varmekabler, er sikkert noe lignende det firmaet du nevnte. Elektrikeren har sikkert litt info om det! 10 år er jo veldig kort levetid. Jeg er usikker på hva du kan ha krav på, normalt sett er garanti 5 år på fagarbeid utført, som renovering av bad. Likevel er ofte garantitid på varmekabler/folie mye lenger, kanskje det kan rettes et slags krav mot forsikringsselskap eller noe slikt. Tviler, men kan jo være aktuelt å undersøke om elektrikeren ikke finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, debattanten skrev:

Okay, da får vi håpe elektriker finner ut av det! :) Når jeg tenker meg om så har jeg hørt om reparasjon av varmekabler, er sikkert noe lignende det firmaet du nevnte. Elektrikeren har sikkert litt info om det! 10 år er jo veldig kort levetid. Jeg er usikker på hva du kan ha krav på, normalt sett er garanti 5 år på fagarbeid utført, som renovering av bad. Likevel er ofte garantitid på varmekabler/folie mye lenger, kanskje det kan rettes et slags krav mot forsikringsselskap eller noe slikt. Tviler, men kan jo være aktuelt å undersøke om elektrikeren ikke finner ut av det.

Det høres ut som noe jeg definitivt skal vurdere! Vi overtok leiligheten for ikke så lenge siden, så veldig kjip plutselig utgift. 

Tusen takk for tips! ❤️ Skal oppdatere tråden for fremtidige uheldige mennesker, om hvordan det går etterhvert! 

Anonymkode: 770f7...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2016 den 10.09):

Det høres ut som noe jeg definitivt skal vurdere! Vi overtok leiligheten for ikke så lenge siden, så veldig kjip plutselig utgift. 

Tusen takk for tips! ❤️ Skal oppdatere tråden for fremtidige uheldige mennesker, om hvordan det går etterhvert! 

Anonymkode: 770f7...779

Hvordan gikk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...