Gå til innhold

HVORDAN FÅ JOBB HOS SKAVLAN?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 19år gammel jente som skal starte på høyskole snart (sykepleie). Jeg kunne tenke meg å jobbe innen radio, tv i fritiden min. Jeg lurer på hvordan jeg vet om det er ledige stillinger hos Skavlan eller andre radio\tv stasjoner?

 

Takk.

Anonymkode: 9968c...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starte på gulvet og bidra med kreative ideer og ta det derifra? Det er en bransje der man gjerne må "jobbe seg oppover". Sykepleie er faktisk en av de mer relevante utdanningene ettersom du lærer mye om kommunikasjon under utdanningen (du kommer til å elske/hate Eide & Eide og DeJong & Berg) :)

Hva med å starte i studentradioen først?

Endret av Personenmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en åpen søknad og spør om praksisplass.

Anonymkode: 6cb77...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er 19år gammel jente som skal starte på høyskole snart (sykepleie). Jeg kunne tenke meg å jobbe innen radio, tv i fritiden min. Jeg lurer på hvordan jeg vet om det er ledige stillinger hos Skavlan eller andre radio\tv stasjoner?

 

Takk.

Anonymkode: 9968c...0ea

Hvor skal du studere og hvor tror du Skavlan holder til? Har du mye fritid?

Anonymkode: 38219...82a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Personenmeg skrev:

Starte på gulvet og bidra med kreative ideer og ta det derifra? Det er en bransje der man gjerne må "jobbe seg oppover". Sykepleie er faktisk en av de mer relevante utdanningene ettersom du lærer mye om kommunikasjon under utdanningen (du kommer til å elske/hate Eide & Eide og DeJong & Berg) :)

Hva med å starte i studentradioen først?

Snakker vi kommunikasjon i relasjoner av Eide og Eide? 

Anonymkode: 02504...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du studere og hvor tror du Skavlan holder til? Har du mye fritid?

Anonymkode: 38219...82a

Bor i Oslo. Hvor er det Skavlan holder til? Jeg har veldig mye fritid ( etter skolen, og helgene)

Anonymkode: 9968c...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Det er rimelig vanskelig å få innpass i den bransjen. Jeg jobber som frilans (pågående master i kommunikasjon) og jeg har null sjans i konkurranse mot journalister når det kommer til jobb i mediebransjen. Det beste du kan håpe på er å bli kjent med noen som jobber med det, være helt vanvittig god til å pitche eller tilby deg å hospitere. Ingen av de gir deg stor sannsynlighet for å få jobb heller.

Søk heller etter noe annet, bli med i studentradio/studentavisa eller finn lokale redaksjoner som kanskje trenger litt hjelp. Da får du i det minste erfaring og kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo. Hvor er det Skavlan holder til? Jeg har veldig mye fritid ( etter skolen, og helgene)

Anonymkode: 9968c...0ea

Stockholm og London. 

Anonymkode: eed88...b45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo. Hvor er det Skavlan holder til? Jeg har veldig mye fritid ( etter skolen, og helgene)

Anonymkode: 9968c...0ea

Hva er motivasjonen til å jobbe for Skavlan hvis du ikke vet hvor innspillingen foregår engang? 

Anonymkode: 6cb77...30b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er student og kunne tenkt meg å jobbe litt i Dagsrevyen på si, og kanskje litt for Sivert Høyem (mjaaaauuu). Kunne også tenkt meg jobb som kordame i MGP og forfatter. Noen tips?

Anonymkode: ddd9b...6f8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor i all verden har du egentlig lyst til å arbeide i nærheten av den kron-idioten?

 Jeg mistenker at du egentlig ikke har tenkt noe ordentlig og grundig gjennom dette!

Anonymkode: a271c...f8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skavlan blir spilt inn i Stockholm og i London, sorry. Hvis du vil jobbe i radio og/eller TV, hvorfor studerer du ikke journalistikk eller media? Ingen profesjonelle trenger folk som vil "drive med radio og TV og sånt på fritiden".

Etter skolen skal du liksom jobbe med skole. Du kan evnt sjekke ut Radio Nova i Oslo.

Anonymkode: 191e2...dbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor i all verden har du egentlig lyst til å arbeide i nærheten av den kron-idioten?

 Jeg mistenker at du egentlig ikke har tenkt noe ordentlig og grundig gjennom dette!

Anonymkode: a271c...f8a

Jeg har tenkt i gjennom dette. Jeg har gjerne lyst til å bli stor innenfor TV\radio bransjen, og bli den neste Oprah\Skavlan. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal starte, og jeg har ingen som kan hjelpe meg med dette.Rådgiveren på skolen min er ikke noe flink Jeg tar høyere utdanning slik at jeg har noe å falle tilbake på i tilfelle dette ikke funker for meg.

Anonymkode: 9968c...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Hvorfor ikke heller bli den "neste Skavlan" via studentradioen?

Jeg søkte opp studentradioen nå, og det står at de holder til i Bergen. Er det ingen i Oslo området?

Anonymkode: 9968c...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt i gjennom dette. Jeg har gjerne lyst til å bli stor innenfor TV\radio bransjen, og bli den neste Oprah\Skavlan. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal starte, og jeg har ingen som kan hjelpe meg med dette.Rådgiveren på skolen min er ikke noe flink Jeg tar høyere utdanning slik at jeg har noe å falle tilbake på i tilfelle dette ikke funker for meg.

Anonymkode: 9968c...0ea

Hvorfor ta høyere utdanning innen et annet felt enn det du vil jobbe med? Ingen trenger en sykepleier som heller ville vært på tv og radio. Ta en utdannelse innen mediebransjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skavlan blir spilt inn i Stockholm og i London, sorry. Hvis du vil jobbe i radio og/eller TV, hvorfor studerer du ikke journalistikk eller media? Ingen profesjonelle trenger folk som vil "drive med radio og TV og sånt på fritiden".

Etter skolen skal du liksom jobbe med skole. Du kan evnt sjekke ut Radio Nova i Oslo.

Anonymkode: 191e2...dbd

Oprah studerte ikke journalistikk eller media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...