Gå til innhold

Hvorfor er ikke mine barn nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør ts davel, eneste dere gjør er å spekulere! Ts, snakket dere om drt å få felles barn/bli enige før dere ble gift?

Anonymkode: a033d...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

Det blir ikke en blåkopi av en selv...

Og det tror du jeg ikke forstår? Er jo noe med det å skape et liv sammen. Det er jo på en måte en miks av begge foreldre hvis jeg må ordlegge meg såppas bokstavelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er ikke banlig å få 4-5 unger idag

Kanskje ikke, men jeg vet om flere. Selv om man har 3 barn så vil ikke det si at man er ferdig. Det kan jo ikke han vite før de har pratet om det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mångata skrev:

Og det tror du jeg ikke forstår? Er jo noe med det å skape et liv sammen. Det er jo på en måte en miks av begge foreldre hvis jeg må ordlegge meg såppas bokstavelig.

Det er jo bare narsissistisk. Er ikke den grunnen jeg har for å ønske meg barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MariaHP skrev:

Kanskje ikke, men jeg vet om flere. Selv om man har 3 barn så vil ikke det si at man er ferdig. Det kan jo ikke han vite før de har pratet om det.

Hva skal man med flere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør ts davel, eneste dere gjør er å spekulere! Ts, snakket dere om drt å få felles barn/bli enige før dere ble gift?

Anonymkode: a033d...fa3

det står i hovedinnlegget..

Anonymkode: 62361...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si det er svært spesielt at dere har levd i sammen i 5 år, og du ha tre barn og dere har ikke snakket sammen om barn. Barn er noe som bruker å komme opp veldig tidlig i forholdet. Hvert fall hvis forholdet blir seriøst. Det at han ønsker barn skjønner jeg godt. Det er ikke hans barn. Han har ingen barn, det er du som har tre barn. Klarer du ikke se at det er en forskjell der? Veldig dumt av dere å ikke ha snakket om dette før. Her får dere ta selvkritikk begge to. 

Burde kanskje ta en ordentlig prat å finne ut om det er mer dere burde ha snakket om.

Anonymkode: c83b3...04e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si det er svært spesielt at dere har levd i sammen i 5 år, og du ha tre barn og dere har ikke snakket sammen om barn. Barn er noe som bruker å komme opp veldig tidlig i forholdet. Hvert fall hvis forholdet blir seriøst. Det at han ønsker barn skjønner jeg godt. Det er ikke hans barn. Han har ingen barn, det er du som har tre barn. Klarer du ikke se at det er en forskjell der? Veldig dumt av dere å ikke ha snakket om dette før. Her får dere ta selvkritikk begge to. 

Burde kanskje ta en ordentlig prat å finne ut om det er mer dere burde ha snakket om.

Anonymkode: c83b3...04e

Merkelig at han ikke har ytret ønske om barn før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står i ferd med å kunne utvikle et forhold til en mann som er klar på at han er ferdig med barn.... Jeg har ingen barn, og vet ikke om jeg vil frata meg selv den muligheten å få barn. 

Jeg er glad i barnet han har, og føler det kan fylle mitt behov.....men hva om det blir slutt, og jeg er blitt for gammel? 

Anonymkode: ef08a...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står i ferd med å kunne utvikle et forhold til en mann som er klar på at han er ferdig med barn.... Jeg har ingen barn, og vet ikke om jeg vil frata meg selv den muligheten å få barn. 

Jeg er glad i barnet han har, og føler det kan fylle mitt behov.....men hva om det blir slutt, og jeg er blitt for gammel? 

Anonymkode: ef08a...457

Da gjør du det slutt og finner en som ikke er ferdig med barn. Enten det eller så må du legge fra deg ønsket om barn og se på hans som ditt eget

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Det er ikke sånn at med engang man runder kjønnsmoden alder så vet man om man vil ha barn eller ikke. Det er derfor man snakker om slike ting, kanskje flere ganger i løpet av livet. Fordi man kan ombestemme seg, og man kan være usikker. Jeg ville ikke ha barn når jeg var i 20-årene. Når jeg ble 30 år som kom tanken snikende. Det er slike ting som kan skifte, og det kan bli katastrofe for et forhold om man står på hver sin side. Derfor viktig å ta den praten med jevne mellomrom. Hvert fall til man kommer til et punkt der man føler man har sagt sitt, og blitt enig. Her virker det som to voksne mennesker har bare antatt hva den andre vil, men ikke spurt. 

Anonymkode: c83b3...04e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er, som du sier, dine barn. Du har tre, han har ingen. Er det så urimelig av ham å ønske seg et barn han kan kalle sitt? 

Anonymkode: 19e03...953

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maleficenta skrev:
28 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er ikke vanlig å få 4-5 unger idag. Jeg mener at han er pålagt til å være like glad i hennes barn som om de var hans egne. Om ikke er det stor fare for at han ville bedrevet forskjellsbehandling om han faktisk fikk sin egen

Jeg mener at han ikke er pålagt til å være like glad i hennes barn som om de var hans egne, men han er pålagt til å godta dem, respektere dem, gi dem plass og være glad i dem, men tror det er vanskelig å bli like glad i andres barn som egne barn. Når man blir sammen med en som har barn så tar man så klart dem med på kjøpet. Jeg mener at man fint kan klare å være mer glad i sitt eget barn uten at det skal gå utover stebarn, så lenge man er bevisst på det. Her i huset er ikke familien komplett den uka han er hos mor. Han er savnet av alle sammen.Men kjærligheten jeg føler for eget barn vil jeg nok aldri føle for stebarn, men jeg føler en annen type kjærlighet for stebarnet mitt og ville ikke vært foruten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Maleficenta skrev:
45 minutter siden, Maleficenta skrev:

Utrolig rart at det ikke engang er nevnt men altså visse ting bær si seg selv. Tre barn er mange. Vet ikke om mange som vil ha stort fler enn det.

 

Eh? Nei. Hvor i regelboken står det at 3 er en magisk grense? For noen er det på ett barn, for andre på åtte. Man går simpelthen ikke og antar at folk man er sammen med ikke skal gidde å få unger fordi man selv har poppet ut "nok". Insane tankegang.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MariaHP skrev:

 

Hvis de får sitt eget så er jan det iallefall. Jo. Ingen barn skal føle at de er mindre elsket bare fordi de ikke er biologiske barn. Hva med adoptivbarn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre barn fra før av, og vi har ikke snakket om felles barn. Nå etter 5 år sammen sier han at han ønsker seg desperat 'sitt eget barn'. Jeg orker ikke et barn til, da jegføler meg veldig ferdig. Vi bor sammen er gift, har lovet hverandre at vi skal være sammen for alltid. Hvorfor er det ikke nok?

 

kanlegge tilstand mine barn er hos oss nesten hele tiden. Han er nesten aldri uten barn....

Snu på det: Om du, som barnløs, innledet et forhold til en mann med tre barn fra før av, hva hadde reaksjonen din vært dersom han blånektet å smelle deg på tjukka? Tipper vi "alle" vet svaret på det, og det hadde garantert hatt en noe annen dur.....

58 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hun har tre allerede da. Skjønner ts om hun syns fire er for mange. Mannen burde tenkt på dette før han innledet et forhold med en flerbarnsmor

Samme lek her, snu på det: Burde ikke kvinnen (også) tenkt på det, at hun innleder et forhold til en som ikke har barn fra fra før?

 

 

Til begge siterte: Åh, pokker - glemte en vesentlig faktor her, for å sitere den middelmådige såkalte "rockepresten" litt fritt "han e jo BARE ein mann". Selvsagt, det er jo noe annet - enn en kvinne og m-o-r, må vite. :erter: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Snu på det: Om du, som barnløs, innledet et forhold til en mann med tre barn fra før av, hva hadde reaksjonen din vært dersom han blånektet å smelle deg på tjukka? Tipper vi "alle" vet svaret på det, og det hadde garantert hatt en noe annen dur.....

Samme lek her, snu på det: Burde ikke kvinnen (også) tenkt på det, at hun innleder et forhold til en som ikke har barn fra fra før?

 

 

Til begge siterte: Åh, pokker - glemte en vesentlig faktor her, for å sitere den middelmådige såkalte "rockepresten" litt fritt "han e jo BARE ein mann". Selvsagt, det er jo noe annet - enn en kvinne og m-o-r, må vite. :erter: 

Kanskje. Men er ikke hennes problem st en barnløs mann som fritt kunne velge i øverste hylle av ettbarns eller barnløse kvinner skulle gå for akkurat henne. Ikke fatter jeg at hennes tre barn ikke gjorde at hsn tok bena fatt og sorang for livet da de først startet å deite. Vet at slikt er deakbreaker for en del...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at for ts er tre barn nok og da er det ikke naturlig å gå for en mann som har ennå flere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er direkte urettferdig. Du har jo flere barn så du skjønner jo hvordan det er å ønske seg barn. Og dine barn blir aldri hans. Det er helt greit at du ikke ønsker barn, men at du liksom ikke skjønner hvorfor dine barn er nok er bak mål. 

Anonymkode: 124aa...78c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du er direkte urettferdig. Du har jo flere barn så du skjønner jo hvordan det er å ønske seg barn. Og dine barn blir aldri hans. Det er helt greit at du ikke ønsker barn, men at du liksom ikke skjønner hvorfor dine barn er nok er bak mål. 

Anonymkode: 124aa...78c

Er hennes kropp. Vil hun ikke gå gravid igjen så vil hun ikke det. Verden er urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...