Gå til innhold

Flere litt jålete småbarnsmødre her? Hvordan er morgen rutinene deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vant med å kunne både dusje, sminke meg med foundation, eyeliner, maskara og stelle brynene før jeg går ut døra. Bruker lett tre kvarter for å bli ferdig. Men nå som vi har to små ser jeg dette er en utfordring,er mye annet å styre med på morgenene.

Flere som er noen jåledukker og hvordan gjør dere det på morgenen?  Har ikke lyst å slutte å stelle og pynte meg helt liksom :-P Kanskje farge brynene og sette på vippeextention? 

*overfladisk tråd* :-P 

Anonymkode: 84b06...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å dusje, legge fram klær og smøre matpakker på kvelden sparer man en del tid på. Da gjenstår det bare å vaske fjeset, pusse tenner, kle på seg og sminke seg på morgenen, det bruker jeg maks 15-20 min på.

Anonymkode: 4dd00...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjente NEG veldig igjen i overskriften din. Vi har bare ett barn da, som sover gjennom netten. Mannen står opp med han hver morgen og tar alt av morgenstell og levering ( jeg henter og lager middag) så hvor tidlig jeg vil stå opp og hvor lang tid jeg vil bruke på morgenrutinen bestemmer jeg selv. Som regel 45 min...

Anonymkode: 1e50b...fd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kanskje for meg at morgendusjen forsvinner når vi får et barnehagebarn til høsten, så jeg nyyyter god tid om morgenen nå som pappa er i perm og tar seg av alt :jepp: Kanskje sminke seg på jobb? 45 min er nok for lenge uansett, så vippeextensions og litt brynfarge kan hjelpe tidsmessig. Kanskje du bør forenkle rutinen din noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Dusj tar jeg superraskt på 5 min, tar kjapt på mineralfoundation, øyeskygge, mascara og blush(maks 10 min). Krøller håret annenhver dag når det er nydusjet, bruker knapt 5 min på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer som regel på kvelden, sletter eller krøller håret alt etter som, så slipper jeg å bruke tid på det på morgenen. Varierer de neste par dagene med flette, tvinning ol., liker ikke å vaske håret hver dag. Alt av masker, hårkur, hårfjerning osv tas på kveldstid. 

På morgenen liker jeg at det går kjapt. Bruker rensevann på en bomullspad og sveiper raskt over huden før jeg tar på krem. Bruker mineralfoundation, blush, concealer,?øyeskyggeprimer, to ulike øyeskygger, mascara, pudder til bryn. Noen dager eyeliner, sjelden farge på leppene. Det tar meg maks et kvarter på badet.

Forbered det som kan forberedes kvelden før. Bare det å sette frem fat og glass til frokosten sparer litt tid. Stå opp 15-20 min før barna (om de står opp til ca samme tid hver dag), bruk tiden på badet og effektiviser rutinen din. Legg frem klær osv som foreslås over her. 

Har vurdert farging/forming av bryn og extensions selv, men synes ikke det er verdt det. Må jo faktisk finne tid til å få det gjort! Lettere å bruke et par minutter på morgenen.

Anonymkode: 977d2...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme i permisjon med en liten en da, så har nok av tid enda. Baby elsker å ligge på gulvet mens jeg dusjer og på stellebordet mens jeg sminker og steller meg. Bruker ikke så lang tid, da. Max 30 min på alt fra dusj til ferdig påkledd og sminket. 

Jeg kunne tenkt meg å få farget brynene egentlig, men har ikke summet meg til det enda. Maskara har jeg sluttet med og det ser veldig bra ut så styrer ikke med vippene lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fremdeles "bare" gravid, men vi er mye barnevakt for en liten en :fnise:

Jeg farger øyenbrynene mine ca annenhver uke. Det tar jo bare 10 minutter så det er ikke noe problem. Jeg dusjer om kvelden (sånn full rulle med håret og alt) også blir det bare en rask kropp-spyling på morningen. Bruker også selvbruningskrem til ansiktet så trenger bare slenge på mineralpudder før jeg er klar til å gå ut døren. Har øyenvippeextensions og det sparer meg for 20 minutter! (Ja, kan fort bruke år og dag på å få maskaraen perfekt!). Pleier også å kjøre litt brunpudder i kinnene for å få litt dybde, men det tar i underkant av 20 sekunder. 

Retter håret hvis jeg har tid, hvis ikke så sprayer jeg det med tørrshampo og har Maroccan (er det sånn det skrives?) oil i tuppene sånn at de ikke blir så pistrete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk

Jeg hadde en baby som ikke var stor tilhenger av hverken soving, bæresjal eller babygym.

Jeg måtte derfor ta alt i porsjoner: dusje, så mate ham, så sminke meg litt, så underholde barnet/spise selv, så gjøre ferdig hår osv. Gikk med han i bæresjal fra speil til speil med mascaraen mens jeg gjorde knebøy :P

La øyensminke og blush samt måtte føne håret siden jeg trillet ute på vinter.

Etter jobbstart gjorde jeg all egenpleie innimellom helveteslegging på kveldstid. Var litt deilig å lukke døra til badet og la mannen ta ei runde hyl og vræl.

Hadde en lang periode hvor jeg sov ekstremt lite samtidig som jeg jobbet og hadde endel nattevåk med hyppig og langvarig hosteoppkast, og da ble concealer og mascara litt sånn "late som om vi ser litt mer våken ut, så kanskje jeg blir mindre dautrøtt"rutine :P

Hadde mange triks på lager, og sminke ble "egentid" siden det tross alt ikke var vits å forsøke sove når barnet uansett våknet konsekvent etter 20 min. 

Tiden er mer knapp etter jobbstart, da handler alt om minutter(rekke barnehage/jobb/buss/møter osv), og da må mer planlegges nøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp en time før vi skal ut døra, lager gutta frokost og setter på TVen, sminker meg, steller og kler på gutta, kler på meg, pakker tingene våre, kler på uteklær og drar. Med litt stress innimellom. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en time fra jeg står opp til to barn ut døren, noen ganger også med babyen. Jeg MÅ dusje på morgenen, så hvis baby er våken, blir han med i dusjen. Bruker 5 min på øyenskygge, maskara, bryn og foundation. Hår har jeg aldri vært god på, blir bare oppsatt. Matpakker laget i forkant. Alle klær til barna og meg lagt frem kvelden før. Faller noe ut av rutinen, tipper hele tidsskjemaet.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Jeg sminker meg og ordner håret mens eldste leker. Babyen godtar foreløpig å sitte og glane på meg enten på gulvet eller i bæresele. Dusjer på kvelden og legger frem klær på kvelden. Smykker osv tar jeg ikke på før jeg har levert, så har de med i vesken og tar de på i bilen når jeg er fremme på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...