Gå til innhold

Fineste guttenavnene du vet? Står helt fast....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes helt ærlig det er nevnt ganske mange harry navn i denne tråden.

Noen av guttenavnene jeg liker er: Eivind, Tarjei, Audun, Viljar, Bjørnar, Håkon, Ola.

Anonymkode: 712fa...33c

Oi...synes disse var mindre fine! 😳

Anonymkode: 6a207...419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert
Den Friday, February 12, 2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

Termin nærmer seg med stormskritt, og vi står virkelig helt fast på navn!! Har tenkt så mye at alle navnene flyter sammen i en grøt og vi klarer ikke å tenke hva vi synes er fint og ikke.

Hva er de 3 fineste guttenavnene du vet..? 

(Legger ingen føringer)

Anonymkode: 54dbb...7c6

Falk,Daniel og Elias. Bare tre fine som falt meg fort inn: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi...synes disse var mindre fine! 😳

Anonymkode: 6a207...419

La meg gjette - du liker Noah, Theo, Emilian, Leon, Nathaniel og Oliver.:fnise:

Anonymkode: 712fa...33c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Masse fine navn.

Vi har nok en gang skrevet lister på egenhånd og deretter sammenlignet hverandres. Jeg liker litt korte navn, mannen liker dem litt "tyngre".

Min liste: Sondre, Amund, Håkon, Eilev, Torjus, Even, Anton, Imre, Eldar, Viljar/Vinjar. 

Hans liste: Bjørnar, Hallvard, Sondre, Viljar, Eldar, Brynjar, Håvard, Halvor/Halldor, Andor, Olve.

Noen av disse er "opptatt", men er med på listene for å beskrive hva vi liker. Nå har vi en tenkepause for å fordøye hverandres navn. Tenker hele tiden at jeg ikke er 100% fornøyd med noen av dem, og at det perfekte navn snart vil dukke opp. Men vet jo av erfaring at jeg må venne meg til navnet og etterhvert blir det naturlig å bruke på babyen.

Ts

Anonymkode: 54dbb...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar! Masse fine navn.

Vi har nok en gang skrevet lister på egenhånd og deretter sammenlignet hverandres. Jeg liker litt korte navn, mannen liker dem litt "tyngre".

Min liste: Sondre, Amund, Håkon, Eilev, Torjus, Even, Anton, Imre, Eldar, Viljar/Vinjar. 

Hans liste: Bjørnar, Hallvard, Sondre, Viljar, Eldar, Brynjar, Håvard, Halvor/Halldor, Andor, Olve.

Noen av disse er "opptatt", men er med på listene for å beskrive hva vi liker. Nå har vi en tenkepause for å fordøye hverandres navn. Tenker hele tiden at jeg ikke er 100% fornøyd med noen av dem, og at det perfekte navn snart vil dukke opp. Men vet jo av erfaring at jeg må venne meg til navnet og etterhvert blir det naturlig å bruke på babyen.

Ts

Anonymkode: 54dbb...7c6

Mange fine navn på listene deres. Hvilket navn passer best til etternavnet? Det ville jeg tatt litt utgangspunkt i. Jeg synes f.eks. det er fint med navn som har ar-endinger, men i og med at etternavnet vårt også ender på ar, klinger ikke det like bra. Av navnene som er nevnt, liker jeg best Håvard, Håkon og Bjørn(ar)

Anonymkode: 108a9...6ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange fine navn på listene deres. Hvilket navn passer best til etternavnet? Det ville jeg tatt litt utgangspunkt i. Jeg synes f.eks. det er fint med navn som har ar-endinger, men i og med at etternavnet vårt også ender på ar, klinger ikke det like bra. Av navnene som er nevnt, liker jeg best Håvard, Håkon og Bjørn(ar)

Anonymkode: 108a9...6ed

Vi har litt langt og spesielt etternavn, kanskje derfor jeg foretrekker korte fornavn. Er i utgangspunktet ikke så glad i ar-endinger, men Eldar og Vinjar/Viljar liker jeg godt (må bare klare å glemme Eldar Vågan..) 

Håkon er dessverre opptatt, likeens Sondre og Amund. Min oldefar het Anton, men det er helt uaktuelt for mannen. 

Anonymkode: 54dbb...7c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette - du liker Noah, Theo, Emilian, Leon, Nathaniel og Oliver.:fnise:

Anonymkode: 712fa...33c

Ærlig talt.. 🙄

Anonymkode: 5482e...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar! Masse fine navn.

Vi har nok en gang skrevet lister på egenhånd og deretter sammenlignet hverandres. Jeg liker litt korte navn, mannen liker dem litt "tyngre".

Min liste: Sondre, Amund, Håkon, Eilev, Torjus, Even, Anton, Imre, Eldar, Viljar/Vinjar. 

Hans liste: Bjørnar, Hallvard, Sondre, Viljar, Eldar, Brynjar, Håvard, Halvor/Halldor, Andor, Olve.

Noen av disse er "opptatt", men er med på listene for å beskrive hva vi liker. Nå har vi en tenkepause for å fordøye hverandres navn. Tenker hele tiden at jeg ikke er 100% fornøyd med noen av dem, og at det perfekte navn snart vil dukke opp. Men vet jo av erfaring at jeg må venne meg til navnet og etterhvert blir det naturlig å bruke på babyen.

Ts

Anonymkode: 54dbb...7c6

Høres ut som dere har noen å sette fokus på da, som Sondre, Håkon, Viljar og Eldar. Dere burde forkorte listen til de dere liker felles. Da er det lettere å bli enige. Også kan dere også kjenne på hva som passer til etternavnet. Da vil jeg tro dere nærmer dere mål :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av barna fikk navn før de ble født.  Men en av de passet rett og slett ikke til navnet vi hadde valgt. Når han kom ut så var han liksom en annen type enn jeg hadde forestilt meg :)

Så slik kan det også gå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. februar 2016 at 21.39, AnonymBruker skrev:

La meg gjette - du liker Noah, Theo, Emilian, Leon, Nathaniel og Oliver.:fnise:

Anonymkode: 712fa...33c

Liker:

-Christian

-Philip

-Didrik

-Noah

-Gustav

-Victor

Anonymkode: 6a207...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin
Daniel
Nathaniel
Marcus
Stefan
Lucas
Gabriel
Sebastian
Jonathan
Julian
Niklas/Nicholas
Adrian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. februar 2016 at 0.00, AnonymBruker skrev:

Havstein 

Anonymkode: e123c...a28

Havstein er ikke et guttenavn, det er et beskyttet etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Friday, February 12, 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen klare favoritter selv, men har alltid likt disse navnene. 

1. Bjørn

2. Vegard 

3. Håvard 

Anonymkode: 108a9...6ed

Nesten de samme her ☺

1: Bjørn

2: Vegard

3: Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig rart at ingen har nevnt dette navnet, siden det er populært: Mathias.

Til tross for at det er populært er det det fineste navnet jeg vet om. Og for de som lurer; Mathias stammer fra det hebraiske navnet Mattithaih som betyr guds gave :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mathias er fint, men fungerer ikke i det hele tatt på vår dialekt dessverre. Og så er det vel rimelig "oppbrukt" kanskje, litt som Elias. Dessuten er vi veldig lite kristne av oss, og har norske/norrøne navn på de andre barna, så det blir litt feil. Men fint navn ja!

TS

Anonymkode: 54dbb...7c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, Eigil, Finn, Kato, Bjørn, Per/Peer, Hans, Fred.

Anonymkode: 5c392...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...