Gå til innhold

Bli kvitt hudormer på nesa


Auri

Anbefalte innlegg

Huden min har endelig blitt voksen, og er blitt ganske så ren og fin; får kanskje 1 eller 2 småkviser i måneden, og er veldig fornøyd med det. Problemområdet som er igjen er nesa. Den har vært lik siden jeg var 14; full av massevis av små hudormer. Problemet er at foundation, pudder o.l. blir veldig skjoldete over nesa, det blir bare ikke jevnt.

Har prøvd noen sånne strips som skal fjerne hudorm, men de drar jo bare ut det øverste, selve hudormen er jo der og kommer tilbake i løpet av en uke; og hullet/porene etter den forsvinner jo heller ikke før den fyller seg opp igjen, så nesa mi er fortsatt like skjoldete.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke strips har du brukt? Jeg bruker Biore nesestrips, og føler de fjerner hele hudormen. For å komme med litt ekle detaljer: stripsene er fulle av "pigger" når det er fjernet. Utrolig ekkelt, og utrolig fascinerende :P I de periodene jeg har vært flink til å rense, peele og bruke stripsene jevnlig har jeg sett stor forbedring på nesehudormene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudormer er dessverre noe man aldri blir kvitt. Jo mer man dytter på dem og drar det ut, jo verre blir det da poren bare øker i størrelse. Det sies at den eneste måten å begrense problemet på er å vaske huden jevnlig og bruke midler (enten legemidler eller hudkremer/syre) som gjør at talget ikke produseres i så stor grad i utgangspunktet. Men, altså, hudormene er kommet for å bli. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arcturus skrev:

Hudormer er dessverre noe man aldri blir kvitt. Jo mer man dytter på dem og drar det ut, jo verre blir det da poren bare øker i størrelse. Det sies at den eneste måten å begrense problemet på er å vaske huden jevnlig og bruke midler (enten legemidler eller hudkremer/syre) som gjør at talget ikke produseres i så stor grad i utgangspunktet. Men, altså, hudormene er kommet for å bli. 

Ingen som har noen tips for hvordan bli kvitt hudormer?

Anonymkode: a594a...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har noen tips for hvordan bli kvitt hudormer?

Anonymkode: a594a...7c0

Leirmasker noen ganger i måneden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Thorn skrev:

Hvilke strips har du brukt? Jeg bruker Biore nesestrips, og føler de fjerner hele hudormen. For å komme med litt ekle detaljer: stripsene er fulle av "pigger" når det er fjernet. Utrolig ekkelt, og utrolig fascinerende :P I de periodene jeg har vært flink til å rense, peele og bruke stripsene jevnlig har jeg sett stor forbedring på nesehudormene!

Hvor kjøper du dette? Er prisen grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Thorn skrev:

Hvilke strips har du brukt? Jeg bruker Biore nesestrips, og føler de fjerner hele hudormen. For å komme med litt ekle detaljer: stripsene er fulle av "pigger" når det er fjernet. Utrolig ekkelt, og utrolig fascinerende :P I de periodene jeg har vært flink til å rense, peele og bruke stripsene jevnlig har jeg sett stor forbedring på nesehudormene!

Hvor får man kjøpt disse nesestripsene? Også i Norge?

Anonymkode: a755b...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Arcturus skrev:

Hudormer er dessverre noe man aldri blir kvitt. Jo mer man dytter på dem og drar det ut, jo verre blir det da poren bare øker i størrelse. Det sies at den eneste måten å begrense problemet på er å vaske huden jevnlig og bruke midler (enten legemidler eller hudkremer/syre) som gjør at talget ikke produseres i så stor grad i utgangspunktet. Men, altså, hudormene er kommet for å bli. 

Takk for god info! :)

Jeg så en video her også, av en ung kvinne som fikk ødelagt huden sin av slike strips

 

 

Anonymkode: a755b...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har noen tips for hvordan bli kvitt hudormer?

Anonymkode: a594a...7c0

Skinoren krem (på resept fra hudlege eller fastlege)

Anonymkode: a755b...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet for det før. "Æsj, du har ekle prikker på nesen". Jeg hadde jo lagt merke til det, men trodde ikke andre så det. Jeg begynte bare å klemme på de. Man må liksom "mose" nesa, for å få "tak" i dem, og det gjør ganske vondt de første gangene. Men nå gjør jeg det jevnlig, og har helt fin nese :) gjør det på kjæresten også (fordi han får en del) og han uffer og akker seg, men det funker veldig bra:)

Anonymkode: ef093...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sjay skrev:

Hvor kjøper du dette? Er prisen grei?

 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man kjøpt disse nesestripsene? Også i Norge?

Anonymkode: a755b...1cc

Jeg har kjøpt på Ebay, betalte vel rundt hundre kroner for 60 strips (men det var når dollarkursen ennå var lav..). Tror dessverre ikke de er å få tak i i Norge, har i hvert fall ikke funnet de selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thorn skrev:

 

Jeg har kjøpt på Ebay, betalte vel rundt hundre kroner for 60 strips (men det var når dollarkursen ennå var lav..). Tror dessverre ikke de er å få tak i i Norge, har i hvert fall ikke funnet de selv.

Takk for svar! :)

 

Nå har jeg heldigvis funnet ut at man kan få varige større porer av strips, så da tør jeg  ikke å bruke det

Anonymkode: a755b...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

 

Nå har jeg heldigvis funnet ut at man kan få varige større porer av strips, så da tør jeg  ikke å bruke det

Anonymkode: a755b...1cc

Det er ikke helt korrekt. Ofte er det mennesker med akne som føler porene blir større av behandling, men dette er en hudtype som jevn og trutt får arr og "hull" uansett, uavhengig av porestrips.

Anonymkode: 1c3b8...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

 

Nå har jeg heldigvis funnet ut at man kan få varige større porer av strips, så da tør jeg  ikke å bruke det

Anonymkode: a755b...1cc

Ja, ble litt skeptisk selv akkurat etter at jeg hadde lest det. Så innså jeg at når jeg har brukt stripsene av og på i ni år uten at porene har blitt større, så går det nok bra for min del, i hvert fall! Men det er nok uansett viktig å unngå overforbruk, jeg bruker dem maks en til to ganger i måneden til vanlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så om jeg ikke kan bli kvitt de... Noen tips til hvordan jeg kan få foundation til å se jevnere ut over de?

Det blir skjoldete uansett hva slags type foundation jeg bruker. Akkurat nå bytter jeg mellom to, en flytende fra MAC og et mineralpudder fra Tikei. Samme med begge to. Har en god fuktighetskrem på før jeg sminker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Auri skrev:

Har en god fuktighetskrem på før jeg sminker meg.

Bruk primer.

Anonymkode: 9205a...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Jeg bruker pore strips av og til og etterpå pleier jeg å rense huden, skylle med kaldt vann for å lukke porer og bruker toner og serum for å jevne ut huden og passe på at porene holder seg rene slik at det ikke kommer nye hudormer. Tror ikke det er lurt å bruke det hver uke, slik som hun i videoen sa. De er så røffe mot huden at det er best å være sparsommelig med bruken. Men ja.. det er ganske tilfredsstillende å se hvor mye som er igjen på de etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver for dette å gjøre en "bootcamp" av to uker med å påføre grønnleire (pulver med litt vann eller toner) bare på T-zonen. Det går bra, så langt. As per Veronica Gorgeois her.

Jeg har også en ny rutine for å pleie huden min. Jeg følger Caroline Hirons' råd for dette, og min hud har aldri vært såååå bra, unttat fra porene på nesa. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...