Gå til innhold

sminkebørster og tannbørste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bytter dere tannbørste og vasker sminkekostene?

Anonymkode: 5f36e...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen

Bytter kanskje tannbørste litt sjeldent kanskje 1-2 ganger i året hvertfall ikke mere. 

Men hvis du bruker sminkekostene hver dag ville jeg vasket dem hver uke. Har et sett jeg bruker på kunder og det vasker jeg etter hvert eneste bruk, og mitt eget vasker jeg hver søndag eller annenhver søndag alt ettersom hvor mye sminke jeg har brukt. Nå har jeg vært syk lenge og trenger derfor ikke vaske sminkekostene denne søndagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter tannbørste fast en gang i mnd eller oftere hvis jeg kjenner at den blir slitt. Vasker sminkekosten hver gang etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, førstedamen skrev:

Bytter kanskje tannbørste litt sjeldent kanskje 1-2 ganger i året hvertfall ikke mere. 

Men hvis du bruker sminkekostene hver dag ville jeg vasket dem hver uke. Har et sett jeg bruker på kunder og det vasker jeg etter hvert eneste bruk, og mitt eget vasker jeg hver søndag eller annenhver søndag alt ettersom hvor mye sminke jeg har brukt. Nå har jeg vært syk lenge og trenger derfor ikke vaske sminkekostene denne søndagen :)

Litt off topic, men hva slags såpe/rens bruker du til å vaske sminkekostene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter vel tannbørste ca. 4-5 ganger i året vil jeg tippe. Sminkekoster vasker jeg altfor sjeldent. Kanskje 3 ganger i året med zalo eller shampo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 minutt siden, Sofie_22 skrev:

Litt off topic, men hva slags såpe/rens bruker du til å vaske sminkekostene? 

Shampoo liker jeg best. Omså bare den kjæresten bruker som han kjøper på butikk (ettersom frisørshampoo er dyrt) Det fjerner fett, og det er jo stort sett det som sitter fast i kostene. 

Slik gjør jeg: Fyller badevasken med varmt vann og legger alle koster oppi. Tar på engangshansker og åpner shampooflasken. Så tar jeg f.eks foundation børsten tar shampoo i ene hånden og gnir børsten rundt og rundt i håndflaten min. Gjør dette på alle kostene så de blir helt rene og skyller alle godt etterpå i kaldt vann. Så legges de på en håndduk til tørk. Husk at de mest skittene børstene må du være litt hardhendt med ettersom det ikke nytter å bare skylle de litt i vasken alene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, førstedamen skrev:

Shampoo liker jeg best. Omså bare den kjæresten bruker som han kjøper på butikk (ettersom frisørshampoo er dyrt) Det fjerner fett, og det er jo stort sett det som sitter fast i kostene. 

Slik gjør jeg: Fyller badevasken med varmt vann og legger alle koster oppi. Tar på engangshansker og åpner shampooflasken. Så tar jeg f.eks foundation børsten tar shampoo i ene hånden og gnir børsten rundt og rundt i håndflaten min. Gjør dette på alle kostene så de blir helt rene og skyller alle godt etterpå i kaldt vann. Så legges de på en håndduk til tørk. Husk at de mest skittene børstene må du være litt hardhendt med ettersom det ikke nytter å bare skylle de litt i vasken alene.

 

Tusen takk for beskrivelse av fremgangsmåte :) Skal begynne å vaske sminkekostene mine oftere nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter tannbørste ved behov, altså når jeg merker at den trengs å skiftes ut, det varierer da litt.

Sminkekoster vasker jeg ca annenhver uke, vasker da med mild Shampo.

Anonymkode: 8994c...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørste ved behov, forsovet det samme med sminkekostene, foundation kosten blir vasket 2-3 ganger i uken, eller sjeldnere alt etter hvilken av de jeg bruker, har funnet ut at den må vaskes ganske ofte for å få et fint resultat, øyeskyggekostene vaskes sjeldnere. Vasker dem når de har på mørke farger o.l. men alle vaskes minst en gang i månen selv om de ikke er brukt, de som brukes ofte vaskes mist en gang i uken, ver obs på å ikke få vann på metallet og la de tørke med skaftet ned :) 

Bruker denne til å vaske med: http://www.sigmabeauty.com/2x-sigma-spa-brush-cleaning-glove/p/SSG2X

Jeg bruker http://www.sigmabeauty.com/dry-n-shape-tower-full-set/p/DS04 till å tørke chasten for longer holdbarhet.
sverger til denne, siden kostene blir vasket ofte, spesiellt de jeg bruker på andre når jeg jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. februar 2016 at 21.26, Sofie_22 skrev:

Tusen takk for beskrivelse av fremgangsmåte :) Skal begynne å vaske sminkekostene mine oftere nå. 

Du burde virkelig ikke vaske sminkekostene dine på den måten hun har beskrevet. Du bør aldri legge hele kosten i vann. Når du legger kostene i vann blir limet hårene er festet med vått, og det vil etterhvert føre til at kostene begynner å røyte. Skyll de heller litt forsiktig, ha på en mild shampoo, gni litt, og skyll av. Deretter kan de legges på et håndkle for tørk, men det beste er å henge de opp, slik at vannet kan renne av, eller sette de med kosten ned i en kopp. Det bør gjøres ca. en gang i uka.  

Ellers finnes det ulike sprayer du kan spraye på kosten når det er tørr, så gnir du den lett mot mykt papir eller et håndkle for å få vekk sminkerester. Jeg synes det er mer tidkrevende og synes ikke kostene blir like rene, men det er noen som foretrekker den metoden. 

Anonymkode: a823f...a32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS for rens av sminkekoster og lignende: Babyshampoo eller hotellsåpe! Hotellsåpe fungerer fantastisk på beautyblendere (og sikkert andre svamper) og er rimelig enkelt å få tak i, eller noe man kanskje har liggende hjemme. I forhold til å stadig investere i solid cleanseren til beautyblender som koster 180,- så er hotellsåpe en gudegave. Fungerer også veldig fint på sminkekoster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...