Gå til innhold

kan man fryse ferdiglagd kjøttdeig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har lagd taco idag,men mannen fikk vondt i tanna og jeg ender opp alene med middagen.

Det er 400gr kjøttdeig av storfe som jeg stekte med løk og kjøttdeigsaus. Nå er kun halvparten spise opp, kan jeg fryse ned og bare varme i mikro til en annen gang? Har jo 4lomper igjen også,så passer perfekt.

Anonymkode: d25e9...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Det går helt utmerket å fryse stekt kjøttdeig. Holdbarheten er nok litt lavere når det er med saus og løk enn om det hadde vært kun stekt kjøttdeig, men noen uker/et par måneder vil det fint holde seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer helt fint. Frys den gjerne i mindre porsjoner. Jeg pleier å kjøpe kjøttdeig på tilbud, steke den opp med litt løk og fryse ned i porsjoner. Når jeg f.eks skal lage pasta med kjøttsaus kan jeg bare ta ut en eller to og enten tine eller bare hive klumpen opp i sausen mens den koker. Tar bare et par minutter om det ikke er pakket for tett sammen. Smuldrer nesten opp når den tas ut av posen.

Fungerer også fint til gryter, pizza, taco eller andre ting man bruker kjøttdeig til. Perfekt til hverdagsmiddager når man er bare en eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer helt fint å fryse ned. Og er flott å fryse ned som porsjoner hvis man innimellom bare trenger litt.

Men har kortere holdbarhet da. Selv fryser jeg ofte ned porsjonspakninger, supert hvis noen av barna blir litt småsultne

utenom måltider, eller som overtidsmat når man har jobbet sent og resten av familien allerede har spist middag før jeg

kommer hjem :)

Anonymkode: 2dbbe...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen problem fryse ferdigstekt kjøttdeig, tilogmed restaurantbransjen gjør det hele tiden!
bare pass på å ikke tine på benken når du tar den ut igjen, tin i kaldt vann, kjøleskap over natta, eller hiv rett i panna!
Og gi den en skikkelig oppvarming før du spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og pass på at den er helt avkjølt før du legger den i fryseren.

Anonymkode: 46ddd...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...