Gå til innhold

Halebein smerter noen med erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, datt på en sånn hard flate for 2 mnd(tror jeg)tilbake og gjør fortsatt litt vondt den dag Idag. Ikke vært hos legen.

Flere som har hatt same type smerte og hvor lenge varer dette?

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vare i flere år. Tror jeg kjente det i 4-5 år etter den egentlige skaden. Ikke hele tiden, men om jeg satt lenge eller i spesielle stillinger som la press på halebeinet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cata skrev:

Det kan vare i flere år. Tror jeg kjente det i 4-5 år etter den egentlige skaden. Ikke hele tiden, men om jeg satt lenge eller i spesielle stillinger som la press på halebeinet. 

 

Ah, det jeg forventa altså. Hvordan pådro du deg skaden da? 

Og gikk du til legen, og isåfall hvorfor ikke? :)

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt ganske hardt på halebeinet en gang jeg stod på snowboard. Det er 5-6 år siden nå, har ikke vondt men det gjorde utrolig vondt veldig lenge og visst jeg sitter stille veldig lenge kan det gjøre vondt i halebeinet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blablaa skrev:

Jeg datt ganske hardt på halebeinet en gang jeg stod på snowboard. Det er 5-6 år siden nå, har ikke vondt men det gjorde utrolig vondt veldig lenge og visst jeg sitter stille veldig lenge kan det gjøre vondt i halebeinet

Såpass ja. Er det vondt eller plagsomt nå?

Gikk du til legen da?

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, det jeg forventa altså. Hvordan pådro du deg skaden da? 

Og gikk du til legen, og isåfall hvorfor ikke? :)

Anonymkode: b7a26...c05

Slo  meg på trening. Gadd ikke gå til lege for jeg regnet med det ikke var stort de kunne gjøre annet enn å evt .operere, og det ville jeg iallfall ikke. (Var 14 år.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukket(?) mitt 3-4 ganger i mitt liv (først pga sport, så pga is og fall etter det). Det brekker(?) fortere når det først har vært skadet en gang. Det er ikke mye legen kan gjøre, men jeg har stort sett sittet på en sånn nakkepute som man bruker på reiser eller laget en eller annen form for polstring etter skadene, så jeg ikke får press på halebeinet.

Jeg har ikke vært hos lege med mitt og kjenner ingen ting lengre, annet enn om jeg sitter på veldig hardt underlag lenge. Men det er kanskje naturlig selv uten skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Cata skrev:

Slo  meg på trening. Gadd ikke gå til lege for jeg regnet med det ikke var stort de kunne gjøre annet enn å evt .operere, og det ville jeg iallfall ikke. (Var 14 år.) 

Aha i see.

Kan du prøve å stramme halebeinet ditt etter at du har sittet i 2-3 min på et hardere underlag. Gjør det vondt, hos det også? Fordi hos meg skjer det, og eneste gangen jeg kjenner at det svir litt i halebeinet.

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såpass ja. Er det vondt eller plagsomt nå?

Gikk du til legen da?

Anonymkode: b7a26...c05

Gikk til legen ja! Men det var ikke så mye å gjøre enn å være i ro, men plages sjeldent nå, vare mest de første årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Blablaa skrev:

Gikk til legen ja! Men det var ikke så mye å gjøre enn å være i ro, men plages sjeldent nå, vare mest de første årene

Kan du prøve å stramme halebeinet ditt etter at du har sittet i 2-3 min på et hardere underlag. Gjør det vondt, hos det også? Fordi hos meg skjer det, og eneste gangen jeg kjenner at det svir litt i halebeinet.

 

 

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt på ræven i sommer og det var vondt i månedsvis. Måtte ha pute å sitte på og sånn der, harde flater var en no go. Nå er det over et halvt år siden og jeg kjenner det innimellom men det er ikke noe som plager meg i hverdagen, men jeg har fremdeles pute, for å sitte over tid på hard stol funker dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, datt på en sånn hard flate for 2 mnd(tror jeg)tilbake og gjør fortsatt litt vondt den dag Idag. Ikke vært hos legen.

Flere som har hatt same type smerte og hvor lenge varer dette?

Anonymkode: b7a26...c05

Gikk heller ikke til lege, smertene varte i flere år som en annen også sa. Men det gikk over en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på ski ga økt smerte. Vet ikke hvorfor jeg ikke gikk til lege, men jeg var ung. I dag ville jeg nok oppsøkt lege og bedt om smertestillende, selv om det ikke ville hjulpet stort. Når jeg holdt meg i ro var det ingen smerter. Men det tok tid før det ble bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhuuu....Ja, det datt jeg hardt på som lita, hadde vondt i flere mnd etterpå, men legen sa at ikke noe var brukket, men at det vil ta tid for at det blir bra. Bare ikke vær så mye aktiv i starten fikk jeg beskjed om. Har ikke hatt prbl etterpå.   :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Silfen skrev:

Jeg datt på ræven i sommer og det var vondt i månedsvis. Måtte ha pute å sitte på og sånn der, harde flater var en no go. Nå er det over et halvt år siden og jeg kjenner det innimellom men det er ikke noe som plager meg i hverdagen, men jeg har fremdeles pute, for å sitte over tid på hard stol funker dårlig.

Ok skjønner, du gikk ikke til legen?

Kan du prøve å stramme halebeinet ditt etter at du har sittet i 2-3 min på et hardere underlag. Gjør det vondt, hos det også? Fordi hos meg skjer det, og eneste gangen jeg kjenner at det svir litt i halebeinet.

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Atea skrev:

Å gå på ski ga økt smerte. Vet ikke hvorfor jeg ikke gikk til lege, men jeg var ung. I dag ville jeg nok oppsøkt lege og bedt om smertestillende, selv om det ikke ville hjulpet stort. Når jeg holdt meg i ro var det ingen smerter. Men det tok tid før det ble bra.

 

Kjenner du det fortsatt litt når du slutter stille i en lengre periode? Og når fikk du de smertene? Flere år tilbake?

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tussi680 skrev:

Uhuuu....Ja, det datt jeg hardt på som lita, hadde vondt i flere mnd etterpå, men legen sa at ikke noe var brukket, men at det vil ta tid for at det blir bra. Bare ikke vær så mye aktiv i starten fikk jeg beskjed om. Har ikke hatt prbl etterpå.   :strix:

Så du kan sitte på harde underlag nå i flere minutter uten å få noe vondt?

Anonymkode: b7a26...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halebein kan, som flere over her sier, gjøre vondt i årevis. Det er ingenting en lege kan gjøre, operasjon gjøres kun i spesielle tilfeller siden det sjelden gir veldig gode resultater. Jeg fikk operasjon av mitt etter et stygt brudd for 15 år siden. Grunnen til at det ble forsøkt var kraftige smerter over flere år som begrenset livet mitt veldig. Å sitte var nesten umulig, stramme bukser/strømpebukser var utelukket, vondt å stramme musklene, vondt å ta litt lange skritt osv osv. Halebeinet mitt ble fjernet, og smertene er mindre, men allikevel har jeg tidsvis mye vondt. Etter min erfaring vil ikke litt vondt ved stramming av muskler gjøres noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Jeg var ganske så uheldig av meg på ungdomskolen, så jeg slo meg i halebeinet en gang i blant. Det ble til slutt så ille at jeg ikke kunne sitte ordentlig på rumpa. Jeg gikk rundt med smerter i opptil 3 år. Dessverre varer disse smertene lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...