Gå til innhold

HVA HAR SKJEDD MED FREIA PÅSKEGG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, i dag kjøpte jeg freia påskegg. Jeg smakte på den, og det smaker utrolig ekkelt i år? Jeg sendte melding til kusinen min å sa den smakte rart, og hun sendte tilbake "jeg kjøpte den også tilfeldigvis i dag, og syntes det samme. Tenkte kanskje det var bare noe rart med meg". 

Det smaker på en måte gammelt? :S Sånn våt sand - aktig konsistens (haha, ikke at jeg har smakt, men ja). Datoene stemmer jo, men kanskje de har kødda med etikketene og selger de gamle eggene fra forrige årene?

Andre som smaker forskjell?

 

 

Anonymkode: a7434...bc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpe også, synes dem smakte litt som lakris i år. Kan ha noe med at jeg like før ga kona en skikkelig sleikejobb. 

Anonymkode: 95aae...5f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de har droppet palmeoljen? Det kan ha mye å si, anbefaler å sjekke innholdsfortegnelsen :)

Anonymkode: 4e1ac...0d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. hvor stor diskusjon det var om påskeeggene i fjor: Kanskje de har fjernet palmeoljen, noe som gir dem en annerledes smak? Bare vill gjetning.

Anonymkode: 62751...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke endret på innholdet da? Fjernet palmeolje og byttet til noe annet? Mener å huske de var palmeolje versting. Fikk lyst til å smake selv nå :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de har byttet ut noen av ingredienser med noen billlgere varianter, feks kakaosmør, tørrmelk. Det er jeg sikker på a de gjorde de for mange år siden med bl.a. melkesjokoladen (jeg og noe venner mailet dem da og spurte og fikk et veldig unnvikende svar). Dette for å spare penger og tjene mer, men jeg vile hellerha betlt noen kroner estra for kvalitet. Men de e rjo nå amerikansk ei og amerikanere kan ikke sjokolade, d tror Hersheyser godt, som de facto er på nivå med hundesjokolade. 

Anonymkode: 77953...9a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde de vanlige lilla kartongene var med palmeolje, og de nye blå posene var uten. Mulig jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmeoljen er vel det med produktet som har mest med påske å gjøre da (palmesøndag)! 

Nei men altså.. Dette var kjipe nyheter! Har ikke prøvd enda selv, men det frister jo ikke så veldig nå når mange går ut å sier at de smaker rart.. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks og potetgull har ihvertfall smakt rart etter at de sluttet å inneholde palmeolje. Men melkesjokolade har vært kornete lenge. Vet ikke hva dette kan være. Hadde tenkt å kjøpe en pakke til påske, men kanskje jeg ikke skal gidde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pringle skrev:

Kjeks og potetgull har ihvertfall smakt rart etter at de sluttet å inneholde palmeolje. Men melkesjokolade har vært kornete lenge. Vet ikke hva dette kan være. Hadde tenkt å kjøpe en pakke til påske, men kanskje jeg ikke skal gidde.

Jeg har bodd i utlandet og henger ikke helt med, så de har endret oppskriften til melkesjokolade? Jeg merket det her om dagen, at den er ikke like god som før :(

Anonymkode: a1752...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Trodde de vanlige lilla kartongene var med palmeolje, og de nye blå posene var uten. Mulig jeg tar feil. 

Trodde det var snakk om de lilla, my bad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, toothfairy skrev:

De har ikke fjernet palmeoljen. Consuming hadde et innlegg om det nylig.

Åh, meh :icon_frown: Takk for info! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de e rjo nå amerikansk ei og amerikanere kan ikke sjokolade, d tror Hersheyser godt, som de facto er på nivå med hundesjokolade. 

Anonymkode: 77953...9a2

Hersheys smaker ikke noe særlig godt nei, enig i det. Eneste spiselige er den hvite baren med oreos i. Enig med deg. Vil også heller betale mer for bedre kvalitet. 

Men Freia sjokolade smaker bedre enn mye annet, som nevnt Hersheys og britiske Cadburys feks. For noe søtt ekkelt skvip :dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. la oss lage storm! Blogginnlegg? Avis? Facebook-gruppe? Ta i bruk mediemakta, folkens! :)

Anonymkode: 39e79...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte en pakke i går og tenkte nøyaktig det samme. Minner litt mer om de ekle Cadbury eggene de har i england, som nesten bare er en slags melis-gugge. Ikke godt i det hele tatt. Noen som har kontaktet de? Legg gjerne ved en link til denne tråden, så får de se at det er mange som er misfornøyde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de beholder palmeoljen i freia påskeegg. 
I noen produkter kan man faktisk erstatte det uten å miste smak og konsistens. Men Freia påskeegg er avhengig av palmeoljen for å være slik som de er nå. Det er forskjell på å gå fra 0 av 100 til 1 av 100 produkter med palmeolje. Alt med måte! Der det kan erstattes uten å ødelegge produktet helt bør erstattes. Men Freia påskeegg er ikke noe vi spiser vær Lørdag hele året rundt. Freia Påskeegg er et sesong-basert produkt. 
Hadde det vært snakk om hverdagslig sjokolade, eller la oss si Fredags' tacoen inneholdt palmeolje, DA burde man faktisk erstatte det med noe annet. 

Så jeg mener de gjør rett i å beholde palmeoljen i dette produktet. 

Ang tråden. 
Jeg har opplevd rar smak og konsistens ett par ganger. Det kan være oppbevaring i butikken som gjør det. I fabrikkene så lager de det flere måneder i forveien fordi det skal oppbevares en viss tid. Slik gjør de det hos Nidar ihvertfall. 
Jeg kjøper aldri freia påskeegg fra kiosk eller visse butikker pga temperaturen inne i butikkene. 
Det er mange kiosker jeg aldri kjøper sjokolade hos på grunn av oppbevaring og temperatur i butikkene. 

Anonymkode: b47bf...072

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at de har droppet palmeoljen? Det kan ha mye å si, anbefaler å sjekke innholdsfortegnelsen :)

Anonymkode: 4e1ac...0d7

Dette var min første tanke også, og leste bakpå. Det er fortsatt palmeolje i! :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har enda ikke skjønt hvordan noen kan spise slike egg. Blir dere ikke kvalme? Jeg kan ta noen få smakebiter men aldri i verden om jeg kunne spist ett helt egg uten å spy. 

Anonymkode: dfbd1...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...