Gå til innhold

Hvorfor har ikke folk flest søppelbøtte på badet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Random tråd, men. Flertallet av de jeg er på besøk hos, har ikke søppelbøtte på badet. Det gjelder venninner, kompiser, vors, hjemmefester.. Dette er noe jeg stusser veldig over. Min søppelbøtte på badet tømmes 1-2 ganger i uka fordi det blir brukt mye, mens de fleste jeg spør sier at de ikke har bruk for det. Hvorfor er det sånn? :ler: Tenker ikke folk på at gjestene deres kanskje har ting de skulle kastet på badet?

Anonymkode: a91a5...7bb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lurt på dette selv! Men jeg lurer enda mer på hvordan folk klarer seg uten håndsåpe på kjøkkenet, det syns jeg er mye verre! De sier at de går på badet for å vaske hendene...

Anonymkode: 79f70...6db

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Er vel mindretallet av de jeg kjenner som ikke har søppelbøtte på badet. For meg er det like selvfølgelig som et toalett og en dusj. Men kanskje det er ungkarer, tror nok at damer har mer de skal kaste i søpla enn mannfolk. Håper bare for deres del at de ikke kaster q-tips i do:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har lurt på dette selv! Men jeg lurer enda mer på hvordan folk klarer seg uten håndsåpe på kjøkkenet, det syns jeg er mye verre! De sier at de går på badet for å vaske hendene...

Anonymkode: 79f70...6db

Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Random tråd, men. Flertallet av de jeg er på besøk hos, har ikke søppelbøtte på badet. Det gjelder venninner, kompiser, vors, hjemmefester.. Dette er noe jeg stusser veldig over. Min søppelbøtte på badet tømmes 1-2 ganger i uka fordi det blir brukt mye, mens de fleste jeg spør sier at de ikke har bruk for det. Hvorfor er det sånn? :ler: Tenker ikke folk på at gjestene deres kanskje har ting de skulle kastet på badet?

Anonymkode: a91a5...7bb

Omtrent alle jeg kjenner har søppelbøtter på badet. Unntaket er 2-3 single menn. Men hos dem er ikke så mye annet "på stell", heller da....

Anonymkode: 79109...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

For å vaske hendene når du lager mat

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med foreldre som aldri har hatt søppelbøtte på badet. Da jeg flyttet ut var dette noe av det første jeg skaffet meg, fordi jeg ikke likte å måtte kaste bind/tamponger i søppelbøtta på kjøkkenet. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? 

Nei, det er jo bare å bruke olivenolje.

Anonymkode: dee47...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste halvåret har jeg ikke hatt søppelbøtte på badet. Jeg flytter snart, så kjøpte ikke ny da hun jeg deler bad med flyttet ut og tok med seg sin :fnise:

For meg er det ikke noe problem med bind og tamponger, og q-tipsen kaster jeg bare i søppelbøtta på kjøkkenet mår jeg går ut av badet. Men kjenner litt på savnet, og når jeg får meg ny leilighet skal jeg kjøpe inn søppelbøtte til badet. Også mtp venninner som kommer på besøk og kanskje har mensen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vokst opp med foreldre som aldri har hatt søppelbøtte på badet. Da jeg flyttet ut var dette noe av det første jeg skaffet meg, fordi jeg ikke likte å måtte kaste bind/tamponger i søppelbøtta på kjøkkenet

Anonymkode: 4b9c3...8cf

:kvalm: du har min fulle forståelse

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vokst opp med foreldre som aldri har hatt søppelbøtte på badet. Da jeg flyttet ut var dette noe av det første jeg skaffet meg, fordi jeg ikke likte å måtte kaste bind/tamponger i søppelbøtta på kjøkkenet. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

Ugh, dette er jo skrekken. Ofte jeg har vært på fest/besøk hos folk når jeg har hatt mensen/hatt truseinnlegg på. Så utrolig ubehagelig å måtte smugle ut bind inntullet i papir, og lure det ned i søppelet på kjøkkenet.  Når jeg var yngre var jeg så flau over å ha mensen på besøk hos andre folk (uten søppelbøtte), at jeg faktisk pakket bindet godt inn i papir og la det i veska mi, så jeg kunne hive det hjemme.. Jeg har begynt å kaste tamponger i toallettet til folk som ikke har søppelbøtte, bare på trass. (Ja, jeg hater å hive annet enn dopapir i do, men der og da gir jeg faktisk faen)

Anonymkode: a91a5...7bb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mini-mio skrev:

For å vaske hendene når du lager mat

Mange som vasker hendene i zalo når de driver på kjøkkenet. Jeg har håndsåpe da, zalo er ikke akkurat det beste for huden, men det bryr ikke alle seg om. :P 

 

Og jeg kjenner svært få uten søppelbøtte på badet om jeg kjenner noen i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på at du lister vorser og hjemmefester er kanskje folkene du besøker unge? Kanskje det er en mer utbredt ting hos unge som har mindre leiligheter/hybler, og derfor kort veil fra bad til kjøkken/lite plass på badet?

Jeg kjenner meg nemlig overhodet ikke igjen. Jeg tror knapt jeg har sett et bad uten søppelbøtte. 

Men jeg stusser på hvordan i alle dager du klarer fylle din så ofte?? Bruker du veldig mye våtservietter og andre engangsprodukter? 

Anonymkode: 56cd7...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, for vår del så bruker vi det så og si aldri fordi jeg har mensen sånn en gang i skuddåret så trenger sjeldent å kaste ob'er osv. Og vi har så og si aldri besøk så gidder ikke å kjøpe en søppelbøtte bare fordi besøket vi kanskje får en gang hver fjerde måned muligens kan  ha mensen. Vi kaster for øvrig ikke noe annet enn dopapir i do. Q-tipser og slike ting tar vi med til søppelbøtta på kjøkkenet :)

Vi har heller ikke håndsåpe på kjøkkenet, men det betyr ikke at vi ikke vasker oss på hendene før/etter vi har laget mat. Det går vi på badet for å gjøre. 

Anonymkode: f4c46...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ugh, dette er jo skrekken. Ofte jeg har vært på fest/besøk hos folk når jeg har hatt mensen/hatt truseinnlegg på. Så utrolig ubehagelig å måtte smugle ut bind inntullet i papir, og lure det ned i søppelet på kjøkkenet.  Når jeg var yngre var jeg så flau over å ha mensen på besøk hos andre folk (uten søppelbøtte), at jeg faktisk pakket bindet godt inn i papir og la det i veska mi, så jeg kunne hive det hjemme.. Jeg har begynt å kaste tamponger i toallettet til folk som ikke har søppelbøtte, bare på trass. (Ja, jeg hater å hive annet enn dopapir i do, men der og da gir jeg faktisk faen)

Anonymkode: a91a5...7bb

Tips: menskopp. Da slipper du problemet helt. I tillegg til at det er mye billigere og mer miljøvennlig. 

Anonymkode: 56cd7...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo bare å bruke olivenolje.

Anonymkode: dee47...d75

Bruker du såpe i maten?

Skal jeg vaske hendene mine går jeg på badet. Utenom det har jeg zalo tilgjengelig på kjøkkenet. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Salka skrev:

Mange som vasker hendene i zalo når de driver på kjøkkenet. Jeg har håndsåpe da, zalo er ikke akkurat det beste for huden, men det bryr ikke alle seg om. :P 

 

Og jeg kjenner svært få uten søppelbøtte på badet om jeg kjenner noen i det hele tatt. 

Ikke alle som bryr seg, tydeligvis:ler:

Da er du heldig. Jeg opplever dette støtt og stadig, og blir glad hver gang noen har søppelbøtte på badet. Jeg er i 20-årene, så det har kanskje noe å si. 

Anonymkode: a91a5...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS.- Er så lei av å måtte ta med søpla mi i lommen eller håndveska når jeg er på badet hos andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tips: menskopp. Da slipper du problemet helt. I tillegg til at det er mye billigere og mer miljøvennlig. 

Anonymkode: 56cd7...ade

Dette har jeg ikke tenkt over. Der ga du meg noen svært gode grunner til å prøve det ut. Takk for tipset. 

Anonymkode: a91a5...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...