Gå til innhold

Blir grisunger slaktet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo...født for å dø liksom :(

Anonymkode: 5f8e3...783

Det er konsekvensen av kjøttproduksjon. Om man ikke kan tolerere det er vegetarianisme eller veganisme løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, nordpedant skrev:

Det er konsekvensen av kjøttproduksjon. Om man ikke kan tolerere det er vegetarianisme eller veganisme løsningen.

Eller man kan velge å kun spise viltkjøtt. Der kan man ikke på samme måten si «født for å dø». 

Anonymkode: cb13a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vegetarianer som reagerer på dyrehold: Men det er alltid dyr som dør uansett, så man kan like godt spise de. Naturen er brutal, så hvorfor kan ikke vi menneskene være brutal mot dyrene?? Tror du at det hjelper å være veggis når man må kutte ned skoger med dyr for å dyrke mat?

En kjøttspiser som reagerer på dyrehold: ja men dersom du ikke er veggis har du ingenting du skulle sagt!!

 

 

Anonymkode: f481d...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

En kjøttspiser som reagerer på dyrehold: ja men dersom du ikke er veggis har du ingenting du skulle sagt!!

 

 

Anonymkode: f481d...887

Jeg tolker dette utsagnet som ironi fra din side, og håper jeg har rett. For jeg ser så uten tvil ironien i det! "Man kan ikke spise kjøtt om man ikke liker måten dyrene blir behandlet på" er et veldig merkelig utsagn. Selvfølgelig kan man det! Men det er lurt å være bevisst. Holde seg unna merker der du vet det er dyr som ikke har hatt det bra mens de har vært i live, søke etter om det er noen du bør holde deg unna. 

Det finnes kjøtt jeg holder meg unna grunnet etikk og dyrevelferd, men det betyr ikke at jeg må holde meg unna alt kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vegetarianer som reagerer på dyrehold: Men det er alltid dyr som dør uansett, så man kan like godt spise de. Naturen er brutal, så hvorfor kan ikke vi menneskene være brutal mot dyrene?? Tror du at det hjelper å være veggis når man må kutte ned skoger med dyr for å dyrke mat?

En kjøttspiser som reagerer på dyrehold: ja men dersom du ikke er veggis har du ingenting du skulle sagt!!

 

 

Anonymkode: f481d...887

1. Det er alltid dyr som dør uansett, det er også alltid mennesker som dør uansett. Verden er brutal og kynisk, ingen grunn til å hjelpe. Ikke sant? 

2. Naturen er brutal, men systematiske slaktehus og fabrikker kan ikke sammenlignes med en savanne i Afrika. Hvorfor skal mennesker være brutale mot dyrene når de i utgangspunktet frykter oss? 

3. Dersom du bryr deg om nedkutting av f.eks. regnskoger burde du i alle fall legge om kostholdet fordi 20 kg korn = 1 kg kjøtt. Du får vurdere hva som krever minst landbruksareal. 

Alt i alt så får du handle ut ifra din egen samvittighet. 

Anonymkode: 191e3...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cambria skrev:

Jeg tolker dette utsagnet som ironi fra din side, og håper jeg har rett. For jeg ser så uten tvil ironien i det! "Man kan ikke spise kjøtt om man ikke liker måten dyrene blir behandlet på" er et veldig merkelig utsagn. Selvfølgelig kan man det! Men det er lurt å være bevisst. Holde seg unna merker der du vet det er dyr som ikke har hatt det bra mens de har vært i live, søke etter om det er noen du bør holde deg unna. 

Det finnes kjøtt jeg holder meg unna grunnet etikk og dyrevelferd, men det betyr ikke at jeg må holde meg unna alt kjøtt.

 Poenget var å vise at du får tyn uansett når du stiller spørsmål ved dyreveldferd. Er du veggis blir du avfeid fordi du er sentimental og urealistisk. Er du kjøttspiser har du ingenting du skulle sagt fordi du støtter det du protesterer mot. I denne tråden ser jeg holdninger som mener TS burde være veggis om hun syns dette er ille. Men om Ts blir veggis og går til en veggis-tråd, så vil hun fortsatt få tyn for å være idealistisk og naiv.

Anonymkode: f481d...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmen min er å en dag ha egne dyr til slakt, melk. o.l.

Da vet jeg de blir godt behandlet hele livet sitt, enten det er snakk om et halvår eller tre år, og avlivet på en ordentlig måte, der dyret er uten frykt og panikk. I tillegg blir kjøttet så kortreist som det bare kan bli. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, nordpedant skrev:

Det er konsekvensen av kjøttproduksjon. Om man ikke kan tolerere det er vegetarianisme eller veganisme løsningen.

Og DET er også eneste moralske og rette løsning. Jeg simpelthen  klarer ikke lenger å sitte å nyte død,  tortur og fordervelse. Tok meg noen år før  jeg ble vegetarianer men VET det er det eneste etiske valget.  Det er så mange for jækli bønder der ute som jeg forakter. Å lese om disse dyssosiale onde krekene som appåtil dreper dyrene sakte så de lever I det totale helvete?  Fy f,måtte de brenne i helvete. 

Anonymkode: b570b...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Alt som kan spises, kan også slaktes...   :opplyser:

Men hvis du hadde sett hvordan dyr faktisk blir behandlet og slaktet, så er det ikke sikkert at du hadde lyst til å spise det igjen på en god stund etterpå..

Anonymkode: a9911...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...