Gå til innhold

VG+ juice detox test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har lest denne?

hva ble resultatet?? Gidder ikke kjøpe + for den éne artikkelen..

Anonymkode: 2b0a6...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper det ble noe sånn som "Juice er godt, inneholder mange vitaminer, også en del fruktsukker, så ikke få for mye, alt med måte. Og BTW ingenting som heter detox, fordi kroppen er fantastisk og renser seg selv"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som jeg irriterer meg over det VG+ opplegget! Alt det interessante er jo VG+!!:angry: Og jeg er sært nok ikke typen som gidder å betale for aviser. Bare blader:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Testpersonen var en frisk, sunn og normalvektig 23 år gammel kvinne. Etter èn uke på juicekuren hadde følgende skjedd:

-testpersonen gikk ned 4 kg, hvorav 2 kg var tap av muskelmasse, 1 kg var fett og 1 kg vann

- hvileforbrenningen ble lavere

- testpersonen mistet vitaminer er klar på at detoxkurer kan gi en motiverende effekt, psykologisk, men at kurene fysiologisk ikke gjør noe bra for kroppen.og mineraler

- blodprosenten ble litt høyere, men dette ble tilskrevet naturlige variabler

Eræringsbiologen er klar på at detoxkurer kan gi en motiverende effekt, psykologisk, men at kurene fysiologisk ikke gjør noe bra for kroppen.

Testpersonen selv sier følgende: – Jeg gledet meg, og var veldig motivert til detox-uken. Men allerede på dag to begynte jeg å føle meg veldig dårlig. Jeg fikk vondt i hodet, opplevde kvalme og slapphet. Jeg satt til tider og gråt mens jeg drakk juicen, fordi det var så vondt og jeg følte meg dårlig, sier hun.

Carina H. Dahlman, som har laget kuren, sier:

-Jeg har jobbet som personlig trener i mange år, og vet også at en slik måling kan variere fra tidspunkt på dagen og fra dag til dag ut i fra væskemengden i kroppen. Går man ned i vekt, uansett måte, er det uunngåelig ikke å miste noe muskelmasse. Dette stabiliserer seg etter hvert, og derfor er det også viktig med styrketrening når man skal ned i vekt.

– Jeg har fått så mange flotte tilbakemeldinger fra personer som har gjennomført mitt program. De har nå mindre smerter i muskler og ledd, mer energi og overskudd, lettere i humøret. De har generelt fått en bedre hverdag og en mer velfungerende kropp.

Hun hevder at det er naturlig at Henriettes hvileforbrenning ble lavere.

– Dette er standard for alle som går ned i vekt. Jo mindre man veier, desto mindre kalorier trenger man for å opprettholde kroppen, sier Dahlman.

Hun mener det faktum at Henriette mistet mineraler denne uken, ikke nødvendigvis må være knyttet til kuren.

– Mineralmengden vil variere fra uke til uke og man mister overskudd gjennom urin og svette. Helt normalt og er ikke nødvendigvis relatert til detox-uken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...