Gå til innhold

Kari Jaquesson : Prøv å suge pikk ti ganger om dagen og se hvor gøy det er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Mann 42 skrev:

Jeg jobbet lenge i psykiatrien. Det var forsåvidt en grei nok jobb, og selv virkelig gale mennesker er bare folk når det kommer til stykket. Jeg ble kjent med flere fullstendig sinnsyke, peridevis farlige, men også meget interessante og på bunnen gode mennesker. og flotte kolleger, det må nevnes.

Jeg ble også fysisk angrepet flere ganger, spyttet på, sparket, truet på livet og jeg måtte sitte i timesvis og passe på ravende gale psykotiske pasienter så de ikke skulle skade seg selv eller finne på noe annet, hrm, sinnsykt. Mange ganger gikk jeg på jobb med en klump i magen fordi jeg visste at det kom til å bli en av DE nettene. Du vet det når helvete har vært løst de to foregående.

Det er MANGE jobber som iikke er en dans på roser, fioliner og opera og romantikk, og som for en stor del dreier seg om vold, trusler om vold, og urin og avføring. Den gjennomsnittlige prostituerte ser antakeligvis mindre urin og avføring i løpet av sin karriere enn jeg gjorde i min.

Men jobben din gjør det mulig å ha en ektefelle og familie. Ville du foretrukket at din mor jobbet som hore og solgte seg til kompisen din, kompisen din sin far, naboen? Ble tatt forfra og bakfra dagen lang? Eller st hun jobbet som pleier på sykehus? Hva med din kone? Søster? Datter? 

Anonymkode: 633c0...ba4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler selv at flere heller får mer forrakt for loven og unødvendige forbud og detaljeregulering. Litt lignende slik det er blitt på mange veier. Det er mange veier som var 80kmt, som er satt ned til 60kmt pga. feks. veiarbeid. I begynnelsen bryr folk seg og kjører i 60, men etter dagesvis med nedsatt fart uten spor av veiarbeid begynner alle å kjøre i 80 igjen. Når man etterhvert blir vant til at norske veier i det fleste tilfeller har betydelig lavere fartsgrense enn det som det burde være får man svaret på hvorfor de fleste nordmenn kjører 5-10mkt over fartsgrensen.

Anonymkode: d1ce8...35e

Folk foraktet både påbudt sikkerhetsbelte og røykeloven når de kom, men de gjør det ikke i dag. Helt utrolig at så mange taler for legalisering for st en liten gruppe menn som er avvikere fordi de klarer og til og med betaler for å ha sex med noen som ikke har glede av det overhodet, skal gjøre det? Hvorfor kan man ikke heller kritisere dem og forvente at de gjør som testen av befolkningen; lever med sine udekkede behov, tilfredsstiller seg selv eller får seg en kjæreste?

Anonymkode: 633c0...ba4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jobben din gjør det mulig å ha en ektefelle og familie. Ville du foretrukket at din mor jobbet som hore og solgte seg til kompisen din, kompisen din sin far, naboen? Ble tatt forfra og bakfra dagen lang? Eller st hun jobbet som pleier på sykehus? Hva med din kone? Søster? Datter? 

Anonymkode: 633c0...ba4

Hva han eller andre ville foretrukket for andre er irrelevant. Vi er forbi den tiden der mannen skulle kunne bestemme hva søster/mor/datter skal jobbe med, hvem de skal være sammen med osv. Forhåpentligvis kommer vi forbi tiden der feminister har inntatt den samme rollen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk foraktet både påbudt sikkerhetsbelte og røykeloven når de kom, men de gjør det ikke i dag. Helt utrolig at så mange taler for legalisering for st en liten gruppe menn som er avvikere fordi de klarer og til og med betaler for å ha sex med noen som ikke har glede av det overhodet, skal gjøre det? Hvorfor kan man ikke heller kritisere dem og forvente at de gjør som testen av befolkningen; lever med sine udekkede behov, tilfredsstiller seg selv eller får seg en kjæreste?

Anonymkode: 633c0...ba4

At noen er avvikere eller at store deler av befolkningen har partnere er ikke i seg selv noe argument mot prostitusjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mann 42 skrev:

Heisann, hva om vi holder oss til den formen for prostitusjon som er lovlig i Norge? Den der kvinnen selv tar valget om å selge sex, og der hun IKKE har en hallik. Hallikvirksomhet er forbudt, og likeens er det forbudt å tjene penge på en annens prostitusjon. Det er en paragraf som voktes så nidkjært at selv utleiere av vanlige leiligheter er i faresinen dersom det selges sex i en leilighet.

Hva om vi stiller spørsmålet om det er noe verre å ha frivillig sex med en vanlig mann for penger, enn å f.eks ha tilfeldig frivillig sex med noen man har truffet på byen? Eller hva om vi sammenligner det å ha gjentatt sex med et lite antall menn for penger, med den typen kompissex som en del av den mer frigjorte delen av befolkninga har?

MÅ man alltid sammenligne prostitusjon med dype, ekte følelser og tenåringskjærlighet? Hva med de mer prosaiske knullene som vi alle har hatt noen av?

Ganske naivt å skille mellom hallikvirksomhet og annet sexsalg, som om det er to adskilte "systemer" helt uavhengig av hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mann 42 skrev:

Seriøst? Menn kjøper sex fordi de vil nedveridge kvinner? Menn kjøper sex fordi de vil ha et ukoplisert samleie

Klart tenningen ligger i noe mer enn bare det. At man har "forbudt" sex, at det er tabu, at du kan betale deg til å få kvinnen til å gjøre ting andre ikke ville gjort, at hun damen du har kjøpt er finere enn de du vanligvis hadde fått deg uten å betale (altså, at penger gir deg makt til å få hvem du vil ha) - at hun faktisk er kjøpt og betalt, og på mange måter blir "din" bruksgjenstand for en viss tid...

Ukomplisert som i at det ikke er en kjærlighetsrelasjon der, joda. Men samtidig ligger det litt andre holdninger bak og ulmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, herzeleid skrev:

For det første, jeg rettet på din missforståelse som gikk ut på at hvorvidt alle i helsevesenet måtte gjøre ekle ting var relevant. Det er det åpenbart ikke, så lenge det er akseptert at veldig mange gjør det. 

Når det gjelder psykiske problemer er det ikke noe nytt at det er utbredt blant de som prostituerer seg, i likhet med andre grupper. Årsaksammenhengen er ikke nødvendigvis like klar. Blir de syke fordi de blir stigmatisert av samfunnet, og grupper som feminister gjør hverdagen deres verre? Kan det ha en sammenheng med at mange som velger denne leveveien allerede er i en vanskelig situasjon? Kan det være at å "betjene" mange rett og slett ikke er sunt for spyken? Absolutt. 

De blir syk fordi de selger kroppen sin. Bare søk det opp. Jeg har hørt haugevis av historier fra eksprostituerte. Ingen har skylder på feminisme. 

Du synes det er forferdelig ekkelt å dusje en person, men å suge pikken til noen er liksom det samme? Eller? Ser du virkelig ikke forskjellen? Jeg hjelper de som trenger det med dusj og stell fordi det er grunnleggende behov, men jeg hadde aldri solgt min egen kropp til noen andre. Min seksualitet er noe som kun deles med min mann. 

Anonymkode: e527f...d9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, auto skrev:

Samtidig som du hyller loven som fjerner det som måtte finnes av sikkerhet for de prostituerte. -klapp-klapp-klapp

De prostituerte har fått det vanskelig etter sexkjøpsloven fordi de ikke lenger kan kontakte politiet uten at de risikerer å miste livsgrunnlaget sitt. Dette er tredje gangen jeg skriver dette til deg, så får vi se hva du svarer nå da. Tørk rompe først, svar etterpå. 

Jeg skjønner hva du skriver, men hvorfor er det absolutt JEG som må svare deg. Les for eksempel innlegget til Arktis på side 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ferny skrev:

Klart tenningen ligger i noe mer enn bare det. At man har "forbudt" sex, at det er tabu, at du kan betale deg til å få kvinnen til å gjøre ting andre ikke ville gjort, at hun damen du har kjøpt er finere enn de du vanligvis hadde fått deg uten å betale (altså, at penger gir deg makt til å få hvem du vil ha) - at hun faktisk er kjøpt og betalt, og på mange måter blir "din" bruksgjenstand for en viss tid...

Ukomplisert som i at det ikke er en kjærlighetsrelasjon der, joda. Men samtidig ligger det litt andre holdninger bak og ulmer.

Mneeeei, jeg tror ikke det stemmer helt. Det er sikkert en del av dem som kjøper sex som gjør det fordi de vil ha seksuelle tjenester som de ikke kan få hjemme. F.eks de som har fetisjer.. Men så vidt jeg forstår, så er hoveddelen av trafikken ganske enkelt menn som vil ha ganske normal sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ferny skrev:

Ganske naivt å skille mellom hallikvirksomhet og annet sexsalg, som om det er to adskilte "systemer" helt uavhengig av hverandre.

Du syns det? Du må gjerne synes det. Men mye av det sk "innemarkedet" er jenter som selger sex uten noen hallik. Det er et faktum. Spør en purk.

Og de jentene har ofte en fast kundekrets med menn som de treffer regelmessig.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mann 42 skrev:

Mneeeei, jeg tror ikke det stemmer helt. Det er sikkert en del av dem som kjøper sex som gjør det fordi de vil ha seksuelle tjenester som de ikke kan få hjemme. F.eks de som har fetisjer.. Men så vidt jeg forstår, så er hoveddelen av trafikken ganske enkelt menn som vil ha ganske normal sex.

Om det siste der hadde vært tilfellet, så hadde man knapt behøvd å bekymre seg for sikkerheten til kvinnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ferny skrev:

Om det siste der hadde vært tilfellet, så hadde man knapt behøvd å bekymre seg for sikkerheten til kvinnene.

MAJORITETEN, sa jeg, ikke ALLE. Det er en velkjent sak at det også finnes en del temmelig ufyselige sexkjøpere som bruker vold og begår voldtekter mot prostituerte. Og det er pga DEM at det er ekstra leit at terskelen for å oppsøke politiet nå er blitt enda høyere enn den var. Mye på grunn av sexkjøpsloven. Den gjør ikke stort annet enn å "sende et budskap". Den beskytter ingen, og den får ikke prostitusjonen hverken til å forsvinne eller forbedre kårene for de som er prostituerte. Snarer tvert imot.

Siden man først begynte å leke med tanken på en slik lov, så har det blitt advart mot konsekvensene. Blant annet at det ville føre til at hele bransjen ble mindre synlig og vanskeligere å holde oppsikt med, og at kvinnene ville lide under at den gikk under jorden. Og det er akkurat det som har skjedd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno
43 minutter siden, Ferny skrev:

Klart tenningen ligger i noe mer enn bare det. At man har "forbudt" sex, at det er tabu, at du kan betale deg til å få kvinnen til å gjøre ting andre ikke ville gjort, at hun damen du har kjøpt er finere enn de du vanligvis hadde fått deg uten å betale (altså, at penger gir deg makt til å få hvem du vil ha) - at hun faktisk er kjøpt og betalt, og på mange måter blir "din" bruksgjenstand for en viss tid...

Ukomplisert som i at det ikke er en kjærlighetsrelasjon der, joda. Men samtidig ligger det litt andre holdninger bak og ulmer.

Synes det blir feil å si at alle sexkjøpere er svin, der det innerst inne ligger holdninger om å kunne "bruke" kvinnen og at det er makt som ligger bak. Det er mange ensomme menn der ute. De savner nærhet og intimitet. De klarer ikke gå på byen, og ser muligheten i å få oppleve seksuell tilfredsstillelse hos en prostituert/eskortejente. Jeg vil ikke si at det hos denne gruppen er "makt og undertrykkelse" som ligger bak, men rett og slett et stort savn etter nærhet, og kanskje det er det nærmeste de kommer?

Debatten om fiunksjonshemmede har ofte vært oppe. Hva når de kjøper sex? Det var en tråd her inne for en tid tilbake som linket til en dokumentar (tror det var VGTV, finner dessverre ikke linken), der 3 norske funksjonshemmede dro til Berlin og kjøpte sex. De filmet det ganske nærgående, og man fikk et nært innblikk i hva som foregikk. Flere syntes det var "disgusting", mens det store flertallet, inkl. kvinner, støttet disse mennene, og syntes det var flott at de fikk oppleve sex. Jeg husker jseg stusset litt på dette, da det normalt er meget sterk motstand mot sexkjøp her på forumet.

Jeg forsvarer ikke dermed sexkjøp, men prøver faktisk å se nyansene her. Dessverre er det mange av de store sexlovsmotstanderne som ikke er interessert i dette, bl.a. Jaquesson som har bestemt seg for at hun har rett, og alle som er uenig med henne er uvitende idioter som bør "suge pikk" for å forstå at hun har rett.

Gjennom ganske mange saker om eskortejenter får vi jo bekreftet at kundene de har er ganske så normale folk. Det er familiefedre, høystående forretningsmenn etc. og forsvinnende få av den man kanskje ser for seg, nemlig en feit, svett og illeluktende og seksuelt frustrert mann som ikke får seg noe på annet vis. Det stemmer rett og slett ikke. Ja, det finnes nok veldig mange sexkunder som har elendige holdninger og kvinnesyn, men det er ingenting som tyder på at de utgjør noen stor del av kundemassen i Norge (Og det er sexkjøpsloven i Norge vi debatterer her).

Personlig er jeg usikker på hva jeg mener om sexkjøpsloven, det eneste jeg ønsker er å beskytte de prostituerte som gjør dette av tvang, og de som blir styrt av halliker. Hallikvirksomhet og menneskehandel har vært ulovlig i Norge lenge før sexkjøpsloven, og burde og kunne vært håndhevet mye bedre allerede da.

Selv om jeg har lite til overs for de som kjøper sex, er jeg villig til å lytte til de som faktisk jobber med dette, f.eks. prosenteret. HVIS det er slik at en oppheving av sexkjøpsloven faktisk vil øke tryggheten for de prostituerte, er jeg helt klart villig til å støtte dette. Ikke fordi jeg ønsker at menn skal kjøpe mer sex, men enkelt og greit pga den prostituertes beste. Jeg ønsker ikke at loven bare skal være en symbollov for å vise at vi er i mot prostitusjon, den må faktisk fungere slik at det er til det beste for de prostituerte, hvis ikke er jeg selvsagt 100% i mot den.

Det sagt, så lenge vi har loven, så synes jeg politiet skal håndheve den riktig. Og med riktig mener jeg at de prioritere de som kjøper sex hos de som faktisk er de mest sårbare, nemlig de utenlandske på gata. Jeg ser rett og slett ikke poenget med at politiet overvåker norske frivillige eskortejenter og slår til når mannen dukker opp og bøtelegger han 25000,- På meg virker en slik "håndhevelse" suspekt og ligner mer på maktmisbruk og pengeinnkreving, da vi her snakker om frivillig sex mellom to parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Jalapeno skrev:

Jeg ser rett og slett ikke poenget med at politiet overvåker norske frivillige eskortejenter og slår til når mannen dukker opp og bøtelegger han 25000,- På meg virker en slik "håndhevelse" suspekt og ligner mer på maktmisbruk og pengeinnkreving, da vi her snakker om frivillig sex mellom to parter.

Ja, en avisartikkel opprørte meg for noen år siden. 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1405467.ece

Endret av bjørn1sover
feilkopiering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir syk fordi de selger kroppen sin. Bare søk det opp. Jeg har hørt haugevis av historier fra eksprostituerte. Ingen har skylder på feminisme. 

 

Anonymkode: e527f...d9b

Igjen, årsakssammenhengen er ikke nødvendigvis så enkel. Mange (eks)prostituerte sliter psykisk, det kan være flere grunner til det.

Sitat

Du synes det er forferdelig ekkelt å dusje en person, men å suge pikken til noen er liksom det samme? Eller? Ser du virkelig ikke forskjellen? Jeg hjelper de som trenger det med dusj og stell fordi det er grunnleggende behov, men jeg hadde aldri solgt min egen kropp til noen andre. Min seksualitet er noe som kun deles med min mann. 

Har jeg skrevet at det er det samme? Eller at jeg ikke ser at det er forskjell? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2016 at 7.58, Ferny skrev:

Klart tenningen ligger i noe mer enn bare det. At man har "forbudt" sex, at det er tabu, at du kan betale deg til å få kvinnen til å gjøre ting andre ikke ville gjort, at hun damen du har kjøpt er finere enn de du vanligvis hadde fått deg uten å betale (altså, at penger gir deg makt til å få hvem du vil ha) - at hun faktisk er kjøpt og betalt, og på mange måter blir "din" bruksgjenstand for en viss tid...

Ukomplisert som i at det ikke er en kjærlighetsrelasjon der, joda. Men samtidig ligger det litt andre holdninger bak og ulmer.

De fleste horekunder er bare ute etter et ukomplisert ligg, eller at de sliter med å få seg noe på byn/generelt og savner intimitet.

Anonymkode: d1ce8...35e

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14.2.2016 at 11.25, AnonymBruker skrev:

 

De fleste horekunder er bare ute etter et ukomplisert ligg, eller at de sliter med å få seg noe på byn/generelt og savner intimitet.

Anonymkode: d1ce8...35e

Nå skriver jeg med utgangspunkt i at mange prostituerte blir møtt med vold og trusler - er det ikke de prostituertes arbeidsforhold og sikkerhet som er en fanesak for de som ønsker å legitimere sexkjøp liksom? Da erkjenner man jo at det faktisk er et problem at altfor mange menn har dårlige holdninger til kvinner - og kanskje særlig til prostituerte. Er vel ikke veldig lenge siden en prostituert ble funnet drept i Oslo.

Men jadda... disse mennene vil bare ha et ukomplisert ligg og litt intimitet.

 

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, herzeleid skrev:

Som nevnt flere ganger før, det handler ikke om å bli motsagt men at man i politiske diskusjoner bør opptre med et minimum av saklighet, oppføre seg skikkelig og presentere argumenter det er en viss logisk sammenheng i. Jaquesson opptrer ufint, hun presenterer ingen skikkelige argumenter og det er lite sammenheng mellom det hun svarer og det hun svarer på. 

Det eneste hun har klart å gjøre er å stille radikalfeministene i et, om mulig, enda dårligere lys. 

Jeg er enig i at det bør være slik, men hvilke politikere har vi i dag som opptrer med et minimum av saklighet, oppfører seg skikkelig og presenterer argumenter det er en viss logisk sammenheng i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, super-s skrev:

Jeg er enig i at det bør være slik, men hvilke politikere har vi i dag som opptrer med et minimum av saklighet, oppfører seg skikkelig og presenterer argumenter det er en viss logisk sammenheng i?

Så å si samtlige politikere vi har oppfører seg mye bedre enn Jaquesson, jeg har til gode å høre en politiker på høyt nivå si at meningsmotstandere burde "suge ti pikker". 

Om det ikke hadde vært tilfelle, hva så? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2016 at 11.43, Ferny skrev:

Nå skriver jeg med utgangspunkt i at mange prostituerte blir møtt med vold og trusler - er det ikke de prostituertes arbeidsforhold og sikkerhet som er en fanesak for de som ønsker å legitimere sexkjøp liksom? Da erkjenner man jo at det faktisk er et problem at altfor mange menn har dårlige holdninger til kvinner - og kanskje særlig til prostituerte. Er vel ikke veldig lenge siden en prostituert ble funnet drept i Oslo.

Men jadda... disse mennene vil bare ha et ukomplisert ligg og litt intimitet.

 

Nå er det viktig å skille mellom at mange prostituerte har opplevd vold og trusler, og at å nedverdige kvinner osv. er den viktigste grunnen til at menn kjøper sex, slik du påstod et par sider tilbake. På samme måte er det en forskjell mellom at de fleste menn kun er ute etter ukompliserte ligg, og at den lille andelen som er voldelige er det. 

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...