Gå til innhold

Kari Jaquesson : Prøv å suge pikk ti ganger om dagen og se hvor gøy det er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud så barnslig. Klarer ikke diskutere og stå for sine meninger uten å være frekk i kjeften

Anonymkode: 3cc06...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Druid skrev:

Det kalles en implikasjon; hvis du legger til grunn at fjerning av sexkjøpsloven vil legalisere prostitusjon og er villig til å være krass i kommunikasjonen mot motdebattanter, så impliserer du at sexkjøpsloven er effektiv

Man trenger ikke tro at den vil fjerne all prostitusjon selv om man er for den. Det holder at man tror den vil redusere omfanget, og hvordan får du denne oppfatningen til å være "et stort problem"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/venstre-kvinner-forlot-8-mars-mte---flte-seg-sjikanert/3423191319.html

Synes dere den godeste Kari er for grov i kjeften mot unge politikerjenter? Eller bør de tåle å høre slikt?

Anonymkode: 76309...4ef

Det hadde jo vært interessant å sett hvordan hun hadde reagert om en 50 år gammel mann hadde snakket slik til en 17 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Man trenger ikke tro at den vil fjerne all prostitusjon selv om man er for den. Det holder at man tror den vil redusere omfanget, og hvordan får du denne oppfatningen til å være "et stort problem"?

Enig. Å være for lover mot narkotika f.eks betyr ikke at man tror at ingen blir narkomane, men at det ikke vil være like mange narkomane som hvis all narkotika var helt lovlig. 
Slik er det da med de fleste lover. Det handler som du sier å redusere omfanget. Målet med lover vil alltid være å fjerne problemet helt, men det er bare det som er helt ideelt og det vil selvsagt ikke skje siden mennesker ikke er perfekte og ikke alle følger lovene. 

Angående trådens tema så synes jeg at hun kanskje burde ha uttalt seg på en bedre måte. Hun kunne ha fått frem sitt poeng bedre hvis hun hadde omformulert seg. Jeg er selv mot prostitusjon og bordeller o.l fordi mange vil nok gå til slike yrker enten fordi de har dårlig råd og tror det er en kjapp og bra løsning å selge seg selv litt når man er ung og dum, eller så er det fordi man sliter psykisk eller misbruker narkotika, og jeg synes det er totalt umoralsk av samfunnet å faktisk synes det er greit at mennesker som har problemer skal få enda mer problemer. Mennesker som har slike problemer må i stedet oppfordres til å gå til psykolog eller få hjelp for narkotikaproblemene. 
Men jeg synes ikke det er fælt med de som tror at prostitusjon er en dans på røde roser og at de som gjør det elsker det, men de burde kanskje fått seg en liten realitetsskjekk, Da tror jeg ikke de hadde vært en like stor fan av prostitusjon. 
 

Anonymkode: e527f...d9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det da med de fleste lover. Det handler som du sier å redusere omfanget. Målet med lover vil alltid være å fjerne problemet helt, men det er bare det som er helt ideelt og det vil selvsagt ikke skje siden mennesker ikke er perfekte og ikke alle følger lovene. 

Anonymkode: e527f...d9b

Du har helt rett. Når enkelte motstandere av sexkjøpsloven bruker som argument imot den at den ikke fjerner alle problemer med prostitusjon, så kan man jo bare snu det på hodet: Vil det å oppheve loven fjerne alle problemer med prostitusjon? :riste:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
17 minutter siden, Aegon Targaryen skrev:

Det hadde jo vært interessant å sett hvordan hun hadde reagert om en 50 år gammel mann hadde snakket slik til en 17 åring.

Hehehe.. Åh hva jeg skulle betalt for å se Kari reagere på det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, cheshirecat skrev:

Jeg ser INGEN grunn til å fjerne sexkjøpsloven.

Amnesty gjør. En hel masse andre ideelle organisasjoner gjør. Sexarbeidernes egne organisasjoner gjør. Grunnen er at en slik lov ("the Nordic model" beskrives som en katastrofe av utenlandske humanitære organisasjoner) beviselig gjør det verre for sexarbeiderne. Det stemmer at selve markedet krymper litt, men for de som faktisk er igjen der har hverdagen blitt vanskeligere. Inntjeningen synker også når kjøperne holdes borte, så ikke bare må de gjøre mer, men de tjener også mindre.

Ottar vil plage de prostituerte til de ikke orker å være prostituerte mer, og tar bl.a. til orde for å legge ned Prosenteret. Det synes ikke jeg er en god løsning.

Anonymkode: fa24d...4fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ta og vaske rumpe minst ti ganger om dagen. Og det på jobb . 

Anonymkode: 28802...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cheshirecat skrev:

Huff, jeg sluttet å lese etter første avsnittet ditt.. Sexkjøpsloven er ikke for å "hindre kvinner fra segselv" og slike argumentasjoner er iallefall ikke mer intellektuelle enn de Kari kommer med. Faktum er (som all forskning viser) - at kvinner og menn (samt barn) som tyr til prostitusjon er på verdensbasis av svakere sosiale og økonomiske kår. Særdeles få menneskesmuglere bruker ofrene sine til å delta i boksekamper eller poker (jmf @Fjompen sitt eksempel) - men mange blir (desverre) brukt til prostitusjon. Altså det er en tett kobling mellom menneskesmugling/trafficking og prostitusjon, mer enn noe annet "yrke".. Sexkjøpsloven har som hensikt å ikke straffe de som er så "langt nede" i samfunnet at de må ty til prostitusjon, men heller fjerne etterspørsel (kunder) gjennom å straffe dem, (kundene) og dermed minimere markedet. Jeg ser INGEN grunn til å fjerne sexkjøpsloven.. At noen særdeles få drømmer om å bli hore når de blir stor, og må "lide" under at dette ikke er lovlig (for kundene) - er en liten pris å betale med tanke på alt det andre shady grumset prostitusjon handler om og fører med seg. 

Hvis Kari Jaquesson hadde klart å si noe sånt som dette du legger fram her, og forklart sitt ståsted for Unge Venstre-damene, hadde det vært greit.

Men det klarte hun åpenbart ikke. Så da henfalt hun til personangrep, manipulasjon og sjikane, i stedet.

Hun bør igrunnen gå og gjemme seg under en stein og skamme seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig dårlig håndtert av KJ. Det beste hadde selvfølgelig vært om hun hadde tatt selvkritikk. Et dårligere alternativ er  å stå for hva hun har sagt men så slutte å bruke slike hersketeknikker. Men hun gjør det aller verste: Hun står for sin oppførsel og fortsetter å bruke ny hersketeknikker i ettertid. Hun har nå referert til den ene venstredebatantens alder. Det er farlig nær hersketeknikker som "Du er for ung/gammel til å forstå dette så jeg behøver ikke forholde meg til argumentene dine og ta deg seriøst". Hun har også bedt om å få telefonnummerne til foreldrene for å snakke med foreldrene. Hun viser tydelig at hun ikke vil ta jenta seriøst som et modent selvstendig vesen.

Ellers er jo prinsippet om at man må kunne tenke seg å gjøre det selv for å kunne forsvare noe ganske så interessant. Spesielt når det kommer til seksualitet. Det betyr at jeg som heterofil mann ikke kan forsvare homofile menn. Det er faktisk ennå verre. Siden jeg heller ikke kan tenke meg å gjøre det heterofile kvinner gjør med menn kan jeg heller ikke forsvare de (ennå så gjerne jeg vil at de skal fortsette med det.) Ut fra en slik tankegang kan jeg faktisk bare forsvare heterofile menn og lesbiske kvinner.

Endret av Gab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, og personangrep. Tråden blir videre flyttet til "Aktuelle"

- Pavilion, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 10.41, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/venstre-kvinner-forlot-8-mars-mte---flte-seg-sjikanert/3423191319.html

Synes dere den godeste Kari er for grov i kjeften mot unge politikerjenter? Eller bør de tåle å høre slikt?

Anonymkode: 76309...4ef

Siden de suger pikk av og til, så bør de jo tåle å høre slikt. Ellers så synes jeg at det var til pass for disse ungjentene.

Anonymkode: b26a6...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sexarbeidernes egne organisasjoner gjør. 

Anonymkode: fa24d...4fd

Men hvilke prostituerte er det som er med i de prostituertes organisasjon? Er det de som frivillig velger å prostituere seg, eller er det de som blir tvunget inn i det? Hvorfor skal man ta mer hensyn til de som velger å prostituere seg for pengenes skyld, framfor dem som blir tvunget inn i det? Hvem er det som trenger beskyttelse? Er det ikke alle de som får ødelagt livet sitt? De som velger det helt frivillig, er det jo ikke synd på. Det er jo bare patetisk av dem å sutre over at inntjeningen deres går ned pga den helt riktige kriminaliseringen av sex-kjøp. Det at de sutrer beviser at etterspørselen etter denne typen perverse tjenester har gått kraftig ned, for ellers ville de jo ikke ha engasjert seg slik for å få den opphevet. Ville de vel? Ergo har sexkjøpsloven vært en suksess 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, cheshirecat skrev:

Jeg mener ikke at du skal melde deg inn i en religion eller suge pikk (kunne aldri falt meg inn å bruke den type retorikk selv) - men jeg mener at viss du genuint står inne for denne type verdier må du tåle å bli utfordra med å forsøke å praktisere det selv. Å si at du skal melde deg inn i et trossamfunn blir det samme som at Kari hadde sagt at disse damene skulle si opp jobben sin og suge pikk fulltid. Hun sier bare en dag. Det blir det samme som å be deg gå en dag i kirka/moskeen/tempelet- Whatever.. Men den tanken er vel ikke så skremmende som å være prostituert for en dag.. Eller..? Jeg er generelt pro det meste, og ekstremt liberal. Men at man tar betalt for at fremmede skal penetrere kroppsåpningner med underlivet sitt tror jeg de aller fleste synes det er noe veldig unaturlig og krenkende med. Du kan ikke sammenligne det med å gå i kirke, poker eller en runde i bokseringen.. Og så banalt er vel Kari sitt poeng; viss du blir kvalm, uvel og føler deg krenket bare av forslaget om å utføre denne type arbeid; bør du seriøst revurdere om det er helt riktig å kjempe for å legalisere og legitimere det. 

Igjen er det vanskelig for meg å se HVORFOR du mener at det rimelig å utfordren noen på å "prøve det selv". Den verdien som Unge Venstre-jentene stod inne for, var retten til å gjøre egne valg uten å bli gjort til et offer av folk som liksom vet bedre enn en selv hva det innebærer. Og jeg forstår enda mindre hvorfor du omskriver det Jaquesson sa. Hun sa ikke "bare en dag", hun sa "om dagen", som i "hver dag".

Og så vidt jeg forstår protestene fra Unge Venstre-jentene, så  var det det å bli utsatt for et aggressivt verbalt angrep fra Jaquesson og Ottar-feministene som liksom "eier" 8. Mars som gjorde dem kvalme og fikk dem til å føle seg uvel.

Du skal ikke unnskylde denne dama. Hun sier ekstremt mye stygt om folk, og nå alts direkte TIL folk, uten å tenke seg om, fordi hun føler at hun har rett, og dermed også rett til å stille folk til veggs så brutalt det passer henne. Eller kanskje så brutalt som hun TØR? Dette var jo to ganske unge jenter på defensiven og "kringsatt av fiender". Da er det lett å være stor i kjeften.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Bossa Nova skrev:

Dette her var veldig amatørmessig av KJ, og viser at hun er svært inkonsekvent. Ikke lenge siden hun gikk til kamp mot å bruke "retorikk" som henspiller på seksualitet for å kneble motstanderen. Ref. NRK og *Trygdekontoret. Så gjør hun det selv.

Mn det er selvsagt anderledes når HUN gjør det. Det var jo for en god sak, slik hun ser det. Den gode striden som går ut på å bringe Jaquesson ut på topp i en diskusjon. Da er alle virkemidler tillatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette demonstrerer på den ene siden det lave saklighetsnivået jeg mener er betegnende for veldig mange feminister, og at mange av ufinhetene man selv ville hisset seg voldsomt opp over om de kom fra menn er helt greie om man selv "bare" bruker de som en hersketeknikk. 

Ellers virker jaquesson som en veldig bitter dame, og deltagelsen hennes på dagsnytt atten i går synes jeg kun forsterket dette inntrykket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker som om det ikke koster noe å gjøre dette, og da mener jeg PSYKISK og ikke i penger!

Anonymkode: 921ba...906

Da får man heller gjøre noe annet. Min hensikt med innlegget var forøvrig mest å harsellere litt med Jaquesson. Det er bare narkoprostituerte og traficking-ofre som har så mange som 10 kunder om dagen. De narkomane trenger store kontantsummer for å kjøpe soff, og sexslavene er, vel, slaver.

En jente som selger sex i en periode for å spe på økonomien sin trenger ikke gjøre det spesielt ofte, og kan stort sett velge kundene sine selv. Eller dvs, hun kunne. Etter sexkjløpsloven er det hele blitt litt mer komplisert.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si sånne ting til andre mennesker, det er skikkelig drøyt. nå har de jo bedt om unnskyldning, men det er ikke hyggelig uansett alder å høre sånt. men som programlederen sa: det handler sikkert om tonefallet? 

Anonymkode: bdd8f...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mann 42 skrev:

En jente som selger sex i en periode for å spe på økonomien sin trenger ikke gjøre det spesielt ofte, og kan stort sett velge kundene sine selv. Eller dvs, hun kunne. Etter sexkjløpsloven er det hele blitt litt mer komplisert.

Hvordan da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...