Gå til innhold

Kari Jaquesson : Prøv å suge pikk ti ganger om dagen og se hvor gøy det er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den slags hersketeknikker hører ikke hjemme i en politisk diskusjon. 

Man må kunne være mot sexkjøpsloven uten å bli sjikanert på den måten. 

Det er ting med sexkjøpsloven som ikke fungerer, og selv om man er mot denne loven så betyr ikke det at man mener det er bra med prostitutsjon eller er for det. 

Endret av LiseOslo
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Jeg synes hun har et poeng. "Dersom man ikke vil høre om arbeidsdagen til prostituerte bør man kanskje revurdere standpunktet sitt" eller hva hun sa, løst formulert etter henne.. Dette er kvinner som er imot sexkjøpsloven, altså de ønsker å gjøre prostitusjon lovlig. Blir de uvel av å forestille seg å gjøre samme jobb selv er det merkelig at de ikke er mer kritisk til å legitimere og lovliggjøre denne type arbeid. Utover det er jeg ingen Kari-fan.. Men synes de det skal være lovlig å ta betalt for å suge pikk ti ganger for dagen bør de takle en utfordring om å gjøre samme jobben sjøl! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskelig å finne "sin" gjeng med feminister da feministmiljøet blir mer og mer fragmentert av forskjellige grupper og meninger.

Anonymkode: b4f43...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cheshirecat skrev:

Jeg synes hun har et poeng. "Dersom man ikke vil høre om arbeidsdagen til prostituerte bør man kanskje revurdere standpunktet sitt" eller hva hun sa, løst formulert etter henne.. Dette er kvinner som er imot sexkjøpsloven, altså de ønsker å gjøre prostitusjon lovlig. Blir de uvel av å forestille seg å gjøre samme jobb selv er det merkelig at de ikke er mer kritisk til å legitimere og lovliggjøre denne type arbeid. Utover det er jeg ingen Kari-fan.. Men synes de det skal være lovlig å ta betalt for å suge pikk ti ganger for dagen bør de takle en utfordring om å gjøre samme jobben sjøl! 

Jeg synes dette er feil måte å si det på. Jeg har f.eks veldig lite interesse for hverken profesjonell boksing eller pokerspilling, men mener at begge deler bør være lovlig i Norge. 

Utfordringen er å se andres synspunkt, uten å dermed ville delta i det selv. Hvis det var lovlige bordeller for frivillige kvinner som faktisk synes dette var en okay måte å tjene penger på, hvorfor skal vi fordømme dem? 

 

Og å be ei ung jente..(Kari-dama forsøker å unnskylde at hun ikke visste alderen men UNGE VENSTRE gjør det litt vanskelig) sge pikk ti ganger til dagen istedenfor å ta en saklig debatt er egentlig ganske taper-aktig.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
9 minutter siden, Fjompen skrev:

Jeg synes dette er feil måte å si det på. Jeg har f.eks veldig lite interesse for hverken profesjonell boksing eller pokerspilling, men mener at begge deler bør være lovlig i Norge. 

Utfordringen er å se andres synspunkt, uten å dermed ville delta i det selv. Hvis det var lovlige bordeller for frivillige kvinner som faktisk synes dette var en okay måte å tjene penger på, hvorfor skal vi fordømme dem? 

 

Og å be ei ung jente..(Kari-dama forsøker å unnskylde at hun ikke visste alderen men UNGE VENSTRE gjør det litt vanskelig) sge pikk ti ganger til dagen istedenfor å ta en saklig debatt er egentlig ganske taper-aktig.

Viss noen som er særdeles mye imot boksing eller poker ber deg selv ta en runde i ringen, eller gamble noen titusen, - blir du støtt eller føler deg sjikanert ? 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, cheshirecat skrev:

Jeg synes hun har et poeng. "Dersom man ikke vil høre om arbeidsdagen til prostituerte bør man kanskje revurdere standpunktet sitt" eller hva hun sa, løst formulert etter henne.. Dette er kvinner som er imot sexkjøpsloven, altså de ønsker å gjøre prostitusjon lovlig. Blir de uvel av å forestille seg å gjøre samme jobb selv er det merkelig at de ikke er mer kritisk til å legitimere og lovliggjøre denne type arbeid. Utover det er jeg ingen Kari-fan.. Men synes de det skal være lovlig å ta betalt for å suge pikk ti ganger for dagen bør de takle en utfordring om å gjøre samme jobben sjøl! 

Det store problemet her, er at Kari tydeligvis tror sexkjøpsloven vil fjerne prostitusjon. Vi snakker om en kvinne som faktisk tror at kvinner som gruppe er psykisk ute av stand til ikke å overfalle menn med blowjob, viss menn vifter med en tusenlapp. (dette er nemlig ENESTE scenarioet der sexkjøpsloven kan ha en funksjon, altså der menns handlinger må beskytte kvinner mot seg selv.)

Fjerning av sexkjøpsloven gjør ikke prostitusjon egentlig noe mer eller mindre lovlig enn det er i dag. Spesielt siden skattedirektoratet faktisk formelt sett har gjordt prostistusjon til ett yrke i Norge.

Mentalt sett gjør det kansje mer akseptabelt, men det skulle Ottar tenkt på før de kranglet igjennom loven. For prostitusjon har aldri vært akseptabelt i det moderne Norge før sexkjøpsloven. Denne aksepten har i sin helhet kommet i kjølvannet av loven. 

Motstanden blandt kvinner mot sexkjøpsloven, handler ikke om å legalisere yrket, men å sikre prostituerte kvinners trygghet og støtte fra ordensmakten og myndighetene. Idag er kvinner tvunget til å beskytte seg mot politiet, og det har allerede ført til ett uttall overfall, ran , voldtekter og minst ett drap.

Så kansje vi skal henvise Kari til å ta utejobb ett par kvelder selv og se hvor lukretiv dagens situasjon er for de svakeste kvinnene i Norge. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cheshirecat skrev:

Viss noen som er særdeles mye imot boksing eller poker ber deg selv ta en runde i ringen, eller gamle noen titusen, - blir du støtt eller føler deg sjikanert ? 

Jeg velger å tro det er forskjell på å be en mann på noe over tredve om å spille en runde poker, og det å be en 17-åring suge pikk 10 ganger om dagen for å se hvor gøy det er.. Begge deler er jo for all del like usaklige og viser at man ikke ønsker en saklig debatt om emnet, men jeg velger å legge sympatien hos unge-venstre-dama her.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Druid skrev:

Det store problemet her, er at Kari tydeligvis tror sexkjøpsloven vil fjerne prostitusjon. Vi snakker om en kvinne som faktisk tror at kvinner som gruppe er psykisk ute av stand til ikke å overfalle menn med blowjob, viss menn vifter med en tusenlapp. (dette er nemlig ENESTE scenarioet der sexkjøpsloven kan ha en funksjon, altså der menns handlinger må beskytte kvinner mot seg selv.)

Fjerning av sexkjøpsloven gjør ikke prostitusjon egentlig noe mer eller mindre lovlig enn det er i dag. Spesielt siden skattedirektoratet faktisk formelt sett har gjordt prostistusjon til ett yrke i Norge.

Mentalt sett gjør det kansje mer akseptabelt, men det skulle Ottar tenkt på før de kranglet igjennom loven. For prostitusjon har aldri vært akseptabelt i det moderne Norge før sexkjøpsloven. Denne aksepten har i sin helhet kommet i kjølvannet av loven. 

Motstanden blandt kvinner mot sexkjøpsloven, handler ikke om å legalisere yrket, men å sikre prostituerte kvinners trygghet og støtte fra ordensmakten og myndighetene. Idag er kvinner tvunget til å beskytte seg mot politiet, og det har allerede ført til ett uttall overfall, ran , voldtekter og minst ett drap.

Så kansje vi skal henvise Kari til å ta utejobb ett par kvelder selv og se hvor lukretiv dagens situasjon er for de svakeste kvinnene i Norge. 

Wow, word.

Anonymkode: b4f43...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er ei usympatisk og med usaklige kommentarer uansett hva hun uttaler seg om.

Anonymkode: 03b02...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes
19 minutter siden, cheshirecat skrev:

Jeg synes hun har et poeng. "Dersom man ikke vil høre om arbeidsdagen til prostituerte bør man kanskje revurdere standpunktet sitt" eller hva hun sa, løst formulert etter henne.. Dette er kvinner som er imot sexkjøpsloven, altså de ønsker å gjøre prostitusjon lovlig. Blir de uvel av å forestille seg å gjøre samme jobb selv er det merkelig at de ikke er mer kritisk til å legitimere og lovliggjøre denne type arbeid. Utover det er jeg ingen Kari-fan.. Men synes de det skal være lovlig å ta betalt for å suge pikk ti ganger for dagen bør de takle en utfordring om å gjøre samme jobben sjøl! 

Det er mange arbeidsdager jeg ikke vil høre om, den korte versjonen er alle arbeidsdager som inneholder å jobbe med menneskekroppen. Jeg mener likevel at det å tvinge prostitusjon under bakken er et steg i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, for et rabalder det ville blitt  hvis en mannlig feminst og tilhenger av dagens sexkjøpslov hadde sagt noe sånt til en 17 år gammel jente:bond:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
8 minutter siden, Druid skrev:

Det store problemet her, er at Kari tydeligvis tror sexkjøpsloven vil fjerne prostitusjon. Vi snakker om en kvinne som faktisk tror at kvinner som gruppe er psykisk ute av stand til ikke å overfalle menn med blowjob, viss menn vifter med en tusenlapp. (dette er nemlig ENESTE scenarioet der sexkjøpsloven kan ha en funksjon, altså der menns handlinger må beskytte kvinner mot seg selv.)

Fjerning av sexkjøpsloven gjør ikke prostitusjon egentlig noe mer eller mindre lovlig enn det er i dag. Spesielt siden skattedirektoratet faktisk formelt sett har gjordt prostistusjon til ett yrke i Norge.

Mentalt sett gjør det kansje mer akseptabelt, men det skulle Ottar tenkt på før de kranglet igjennom loven. For prostitusjon har aldri vært akseptabelt i det moderne Norge før sexkjøpsloven. Denne aksepten har i sin helhet kommet i kjølvannet av loven. 

Motstanden blandt kvinner mot sexkjøpsloven, handler ikke om å legalisere yrket, men å sikre prostituerte kvinners trygghet og støtte fra ordensmakten og myndighetene. Idag er kvinner tvunget til å beskytte seg mot politiet, og det har allerede ført til ett uttall overfall, ran , voldtekter og minst ett drap.

Så kansje vi skal henvise Kari til å ta utejobb ett par kvelder selv og se hvor lukretiv dagens situasjon er for de svakeste kvinnene i Norge. 

Huff, jeg sluttet å lese etter første avsnittet ditt.. Sexkjøpsloven er ikke for å "hindre kvinner fra segselv" og slike argumentasjoner er iallefall ikke mer intellektuelle enn de Kari kommer med. Faktum er (som all forskning viser) - at kvinner og menn (samt barn) som tyr til prostitusjon er på verdensbasis av svakere sosiale og økonomiske kår. Særdeles få menneskesmuglere bruker ofrene sine til å delta i boksekamper eller poker (jmf @Fjompen sitt eksempel) - men mange blir (desverre) brukt til prostitusjon. Altså det er en tett kobling mellom menneskesmugling/trafficking og prostitusjon, mer enn noe annet "yrke".. Sexkjøpsloven har som hensikt å ikke straffe de som er så "langt nede" i samfunnet at de må ty til prostitusjon, men heller fjerne etterspørsel (kunder) gjennom å straffe dem, (kundene) og dermed minimere markedet. Jeg ser INGEN grunn til å fjerne sexkjøpsloven.. At noen særdeles få drømmer om å bli hore når de blir stor, og må "lide" under at dette ikke er lovlig (for kundene) - er en liten pris å betale med tanke på alt det andre shady grumset prostitusjon handler om og fører med seg. 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok vanskelig å finne "sin" gjeng med feminister da feministmiljøet blir mer og mer fragmentert av forskjellige grupper og meninger.

Anonymkode: b4f43...2a9

Begrepet "feminist" begynner å bli avleggs.  Jeg sier ikke at alle holdningene relatert til feminisme er det, men idag tror jeg det er mange som anser segselv som "feminister" som f.eks har fars rettigheter ovenfor egne barn som hovedparole. "Likestillingsforkjempere" er nesten mer passende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne kommentaren lyser av hersketeknikk og mangel på saklige argumenter. Synes det er forkastelig å si noe sånt til en annen person, tross alder. En kan være enig eller uenig om sexkjøploven, og jeg har selv vært med i mange interessante diskusjoner om den. Men med en gang man synker så lavt at man slenger ut slike kommentarer er debatten død. Dette er veldig kritikkverdig, og en person som Kari burde vite at dette ikke er OK.

Endret av Cambria
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig og lavmål. Det går an å diskutere saklig, noe Kari J. ikke er god på. Ei heller å sette seg inn i ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/venstre-kvinner-forlot-8-mars-mte---flte-seg-sjikanert/3423191319.html

Synes dere den godeste Kari er for grov i kjeften mot unge politikerjenter? Eller bør de tåle å høre slikt?

Anonymkode: 76309...4ef

Jeg syns ikke noen bør tåle å høre sånt på et parolemøte. Men dette er typisk Jaquesson, er det ikke? Hun er kanskje vant til at omgivelsene har Jaquessonfilteret på full styrke, så de ikke merker hva hun sier.

Men når det kommer utspill som "Du burde være den første som prostituerer deg!" og "Prøv å sug pikk 10 ganger om dagen og se hvor godt det er!" som svar på kritikk av sexkjøpsloven, så er det definitivt i kategorien "sånt er det ingen som behøver å finne seg i." Særlig ikke fra en person som er så sår for kritikk og satire som den samme Jaquesson.

Men iflg henne selv har hun ikke trakassert noen. Hun syns sikkert bare at hun sier det som det er. "Keepin' it real" som amerikanera sier.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cheshirecat skrev:

Begrepet "feminist" begynner å bli avleggs.  Jeg sier ikke at alle holdningene relatert til feminisme er det, men idag tror jeg det er mange som anser segselv som "feminister" som f.eks har fars rettigheter ovenfor egne barn som hovedparole. "Likestillingsforkjempere" er nesten mer passende.. 

Vel, tror du virkelig noen hadde fått til en slik hovedparole på kvinnedagen? Jeg tror ikke det, da mekanismer, som den unge fra Venstre fikk smake hindrer nytenkning i "gamle" femnistiske miljøer.

Anonymkode: b4f43...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg hvordan det ville vært for menn om de måtte å ha sex inntil 10 ganger om dagen, og hatt det som en jobb isteden f,eks å kjøre lastebil. Det ville vært et helvete..........eller vent nå litt :hoppendeglad:

Anonymkode: 331bd...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...