Gå til innhold

Hva er lykke for deg?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Poster denne i "velvære", jeg, siden lykke må sies å kjennes som velvære. Svaret ditt behøver absolutt ikke å være relatert til sminke etc, men hva gjør deg lykkelig?

Mat? Film? Tur i skogen? Kjæresten din? Hunden din? Barna dine? Fint vær? En øl? Eller kanskje en bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av det du nevner her. Lykke for meg er:

- En tur i skogen bare meg og hunden
- Stå opp og se at vårsola skinner etter måneder med is og kulde
- En kopp kaffe mens jeg ser ut på finværet og gleder meg til skogsturen jeg skal gå senere
- En flaske cava som deles med ei god venninne
- Å få til gode resultater på stevner (eller utenom) med hundetreningen
- Se en god film med kjæresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Lykke for meg er å ta på meg noen svært behagelige og lette joggesko en vakker, varm og solfylt vårdag og gå meg en tur helt alene. Lytte til kjøttmeisens vakre fuglesang, trekke inn den friske duften av natur og nytt liv og kjenne solen varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har ro i kropp og hode. Når jeg driver med noe som gjør meg giret, når alt føles lett og riktig. Når jeg prater med engasjerte folk om spennende ting. Når katten min finner på noe tullete, eller bare maler og koser seg. Blomster, planter og naturen. Årstidene som skifter. Stille morgener når dagen våkner. Fuglesang. Musikk som rører og løfter. En god film. Skikkelig uvær med masse regn på ruten. Lyden av en knitrende peis. Suset fra trær i vinden. Duften av; nylaget kaffe, gjærbakst, frisk og salt havbris, tøy som har tørket ute på snoren i sola, hagen/skogen like etter det har regnet om sommeren - spesielt når det er veldig varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg tror de gangene jeg føler meg mest lykkelig er når jeg opplever nære og dype relasjoner med andre. Når jeg føler jeg blir sett og respektert for den jeg er som person uten å måtte forandre meg på noen måte. At de rundt meg vil meg vel og er velmenende og oppriktige uten å være negative eller hakkende. Jeg avskyr negativitet, og jeg unngår det som pesten. Det vrir seg liksom inni meg av folk som prøver å trykke andre ned, og det gjør meg utrolig sint. Vi trenger ikke være enige om alt, eller være like, men har man respekt for hverandre og forskjellene er det grobunn for et godt forhold, både når det kommer til vennskap og kjærlighet.

Jeg synes en av de fineste tingene jeg opplever med andre er når jeg kan være helt meg selv uten å bli dømt på den ene eller andre måten og også når andre føler seg avslappet og føler det samme rundt meg. Hvis jeg føler for å være stille en dag så er det greit, er jeg i skravlehumør så er det greit, vil jeg gå med neonfargede joggebukser på så er det også helt ok. En ting jeg har lært meg er å ikke ta meg selv så høytidelig, å kunne være skikkelig teit og barnslig av og til er noe jeg faktisk setter stor pris på. Livet er så alvorlig og kan være så mørkt, man må prøve å ha det fint mens man lever her og nå og ikke være så opptatt av å hele tiden være som alle andre. Da blir man traust, kjedelig og muligens også veldig forutsigbar. 

Så oppsummert er jeg nok lykkeligst når jeg opplever meningsfulle og gode relasjoner til andre. Så er det jo selvfølgelig slike ting som å være ute i naturen med bare fuglekvitter rundt seg en solrik vårdag, eller å sitte med morgenteen foran radioen en tidlig morgen før byen har våknet til liv som også gir øyeblikk av hverdagslykke og sjelero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur i skogen eller fjellet med hunden

Vårsol og fuglekvitter og ellers vårtegn der det spirer og gror

Gode samtaler og latterkuler sammen med min sønn

 

Anonymkode: 46646...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...