Gå til innhold

Vernepleierstudiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Til dere som går på vernepleierstudiet, eller kjenner til det, hvordan er alderen på de som går der? I mange tilfeller ser jeg at folk er redde for at de skal være "for gamle" til å begynne og til å passe inn i miljøet, men i mitt tilfelle er det omvendt, føler at vernepleie er et studie som mange eldre tar, og er redd for at det ikke skal være så mange i min aldersgruppe.. Er 18 år, blir 19 :)  Gjerne skriv hvor i landet du studerer også!

Anonymkode: d2569...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, er bare å begynne- eller jobbe et år først for å se om det er noe for deg.

Anonymkode: da0d6...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen rett fra vgs og noen 40 + Og alt i mellom. Greit med noe erfaring fra helse og omsorgyrker, men ikke noe krav. 

Anonymkode: 8ad77...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klassen jeg hadde vil jeg si majoriteten var 19- 25, så var det kanskje en 10 stk som er godt voksen, type 40+. Jeg var selv 26 da jeg startet, men følte meg ikke uttafor, folk er såpass voksne innen den tid alikevel at det ikke er noe problem:) Synes også miljøet var godt, selv om noe drama selvsagt ikke er til å unngå:P

Nå er jeg ferdigstudert for noen år siden, men jeg gikk på HiST i Trondeim. Jeg har dessverre ikke så mye godt å si om dem. De surrer mye sånn rent administrativt sett, man blir vurdert på ulikt grunnlag, oppgaver er rotete og lite gjennomtenkt, osv. De jeg har snakket med som studerte før meg på HiST sa det samme, så det har visst vært et gjennomgående problem. Nå tror jeg HiST har kommet inn under NTNU, så er mulig det blir noe bedring med ting nå da, men personlig ville jeg nok gått vernepleien et annet sted.
 

Anonymkode: 3d44c...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...