Gå til innhold

Barn og baby i stort 2.etg. hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to små barn og tredjemann på vei. Bor i et ganske stort hus med soverommene i 2.etg., og bad i begge etg. Ett gjesterom nede.

Har nylig flytta inn og sliter litt med å organisere oss, og føler at vi bærer klær (og barn) overalt, opp og ned, og at vi stadig mangler noe der vi er. Slik det er nå er vi mest nede på dagtid og bruker badet der mest. Vaskerommet er også i 1.etg, men klesskapene er på soverommene oppe.

Hvordan gjør dere det ifht. klær, stell osv?

Og hvordan gjør man det med baby 2.etg. hus? Tenker spesielt på kveld/natt/legging.

(Bodde på ei flate da de to første var babyer, det var veldig lettvint med korte avstander, men selvsagt trangere da.)

 

Anonymkode: f53d0...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor i et voldsomt stort, gammelt våningshus,  i overkant av 1200 m2 med fire barn. Nå har forsåvidt vi stengt av store deler av huset for å spare oppvarming og vasking, men likevel kjenner jeg på det samme problemet som du gjør. Det blir veldig mye gåing hit og dit, opp og ned, hele tiden. 

Mitt besye tips er å aldri gå tomhendt. Planlegg hele tiden neste steg og ta med deg ting på veien.

Og når det gjelder barna så er det utpreget bruk av babycall som gjelder.

Man venner seg til det.

Anonymkode: 74c71...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt å oppbevare flere klesskift i kommoder el.l. på badet og på gjesterommet i 1 etg, for å slippe å gå så mye i mellom etasjene.

Gjesterommet i 1. etg. kunne også ha vært innredet slik at barna kunne ta en dupp der, slik at du slapp å gå opp og ned og bære på barna over så lange avstander

Anonymkode: 68063...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt at vi kanskje burde ha dobbelt sett slik at vi har det vi trenger både oppe og nede, så blir jobben bare å sørge for at det finnes et lager av alt i begge etg.

Minste barnet dagsover på gjesterommet nå, det fungerer fint.

Hvordan gjør man det med baby, fungerer det å legge han i bag nede som vi bærer med oss opp når vi legger oss tro?

Ts

Anonymkode: f53d0...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har soverom oppe og stue, kjøkken og vaskerom nede. Det går kjempefint. Vi har skittentøyskurver på bad i begge etasjer, og når vi skal vaske klær, så tar jeg en kurv og plukker med meg det jeg skal ha, og går til vaskerommet og setter på en vask. Og når den er ferdig, så tar jeg kurven opp på soverommet vårt og sorterer og bretter på sengen vår, og bærer inn i skapene. Føler ikke at det er så mye frem og tilbake egentlig.

Synes det er helt greit å ha soverommene i egen etasje, da blir det mer ro når man skal sove. Også greit å ha klærne oppe. Man skifter ikke klær hele dagen. En baby som må byttes på ofte, kan gjerne ha noen skift liggende nede. Kanskje en stellekommode med skuffer eller plass til skift?

Da vi hadde baby, hadde vi en ekstra sprinkelseng på gjesterommet som var i "stue-etasjen" til dagsoving. Men når det var kveld, så la vi han på soverommet. Og så hadde vi babycall.

Nå hadde vi det litt åpent mellom etasjene, og ikke så bratte trapper, så jeg føler ikke at det var så slitsomt å gå opp/ned om vi skulle noe. Ungene løper opp og ned og leker både oppe og nede.

Anonymkode: 4cd63...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av årsakene til at jeg absolutt ikke vil inn i et stort hus på flere etasjer. Du går deg i hel, bærer og leter deg fordervet og har myye å holde orden på. 

Men når du først er der du er, så ville jeg hatt litt av alt "over alt". 

Anonymkode: b01df...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er mye å holde styr på. 140kvm i fire plan. Full kjeller som brukes til kjølerom, vedfyring, matlaging osv, to etasjer som vi bruker i det daglige, og fullt loft på toppen som brukes som lager.

Ungene er ganske små og jeg synes det skiftes klær og bleier "hele tiden", så å ha litt av alt overalt er sikkert greit. Ønsker meg ei slags sjakt som jeg kan sende klær i, fra oppe og ned på vaskerommet :P

Ts

Anonymkode: f53d0...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...