Gå til innhold

trekke visdomstann - valium..


Blablaa

Anbefalte innlegg

hei, skal trekke to visdomstenner imorgen, og jeg gruer meg helt vilt :( Har trukket en før, og fikk da kun 1 tabellett valium, men det hjalp ikke. Jeg skal ta to tabelletter imorgen før trekking, men kan noen fortelle hvordan valium funker? Jeg er så redd for hvordan effekten er, aldri tatt noe sånt før.. Gruer meg ekstremt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge før tannlegetimen tok du valium sist da? Det tar jo ei stund før den kicker inn, så du bør ta tabletten iallefall en halvtime før. 

Du vil bli sløvet og rolig. Og, du bør ha noen til å kjøre deg, så ikke kjør selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Hvor lenge før tannlegetimen tok du valium sist da? Det tar jo ei stund før den kicker inn, så du bør ta tabletten iallefall en halvtime før. 

Du vil bli sløvet og rolig. Og, du bør ha noen til å kjøre deg, så ikke kjør selv. 

Jeg tok den en halvtime-time før hvertfall, så kjente ikke noen ting.. Men skal ta to stk en time før imorgen.. Har noen til å kjøre meg ja, og litt støtte hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg har hørt at du blir på en måte litt fjern, og er likegyldig til alt.. Gruer meg veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppmvalium, du får jo bedøvelse. Hva er hensikten med å dope tankene dine i tillegg til bedøvelsen du får? Jeg har trukket både visdomstenner og andre tenner, aldri falt meg inn å be om valium, selv om jeg har tannlegeskrekk så har jeg ikke mistet fornuften, helt, enda. 

Anonymkode: 9091b...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Droppmvalium, du får jo bedøvelse. Hva er hensikten med å dope tankene dine i tillegg til bedøvelsen du får? Jeg har trukket både visdomstenner og andre tenner, aldri falt meg inn å be om valium, selv om jeg har tannlegeskrekk så har jeg ikke mistet fornuften, helt, enda. 

Anonymkode: 9091b...c36

Hehe, jeg har veldig tannlegeskrekk, kan begynne å grine i tannlegestolen og skjelver. Ifølge tannlegen så burde jeg ta det :) Da hører jeg på de visst de mener det hjelper på å roe meg ned.. Jeg skal få tre typer bedøvelse i tillegg!!  Men allikevell sitter jeg med klump i magen, og har lyst til å grine og bare avbestille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk valium, men det var mest fordi jeg var livredd for alle sprøytene (det å trekke tenner er null stress i forhold :P) men jeg gråt likevel. Men jeg vil kanskje anbefale deg å ha musikk på øret, det blir endel ubehagelige lyder, husker hvertfall jeg ønsket meg musikk. Men lydmessig kommer det an på om du skal trekke oppe eller nede. Oppe er null stress (for meg hvertfall), nede var det litt mer bråkete. Men det var ikke farlig altså, jeg har fjernet alle fire og det var faktisk helt greit. Etter jeg hadde tatt de to siste trengte jeg ikke smertestillende etterpå engang. :)  Det kommer til å gå så fint, så :) Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blablaa skrev:

Hehe, jeg har veldig tannlegeskrekk, kan begynne å grine i tannlegestolen og skjelver. Ifølge tannlegen så burde jeg ta det :) Da hører jeg på de visst de mener det hjelper på å roe meg ned.. Jeg skal få tre typer bedøvelse i tillegg!!  Men allikevell sitter jeg med klump i magen, og har lyst til å grine og bare avbestille. 

Sånn har de fleste av oss det før et tannlegebesøk med tanntrekking. Det er normalt. Å dope bort normale følelser er skadelig for følelseslivet på sikt. Det handler om å tåle å stå i vanskelige situasjoner, uten å måtte "dempe" bort det normale. Men du får gjøre som du vil, bevares! 

Anonymkode: 9091b...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blablaa skrev:

Hehe, jeg har veldig tannlegeskrekk, kan begynne å grine i tannlegestolen og skjelver. Ifølge tannlegen så burde jeg ta det :) Da hører jeg på de visst de mener det hjelper på å roe meg ned.. Jeg skal få tre typer bedøvelse i tillegg!!  Men allikevell sitter jeg med klump i magen, og har lyst til å grine og bare avbestille. 

Ikke gjør det! Ta tabelettene og bedøvelsen!

Du har sikkert hørt mange skrekkhistorier, så jeg skal komme med en god historie. Jeg har trukket 3 visdommstenner og opererte den siste. Jeg trakk 2 på samme dag, og det tok 20 minutt fra jeg satt i stolen til begge var ute. Ingen smerter etterpå, kunne spise hva jeg ville og alt var fryd og glede :)

Det kommer til å gå så bra! Lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Droppmvalium, du får jo bedøvelse. Hva er hensikten med å dope tankene dine i tillegg til bedøvelsen du får? Jeg har trukket både visdomstenner og andre tenner, aldri falt meg inn å be om valium, selv om jeg har tannlegeskrekk så har jeg ikke mistet fornuften, helt, enda. 

Anonymkode: 9091b...c36

Noen sitter faktisk å rister og rykker i stolen av adrenalin og da er det vanskelig for tannlegen å gjøre jobben ordentlig. 

2 minutter siden, Blablaa skrev:

Hehe, jeg har veldig tannlegeskrekk, kan begynne å grine i tannlegestolen og skjelver. Ifølge tannlegen så burde jeg ta det :) Da hører jeg på de visst de mener det hjelper på å roe meg ned.. Jeg skal få tre typer bedøvelse i tillegg!!  Men allikevell sitter jeg med klump i magen, og har lyst til å grine og bare avbestille. 

Hvis du bare skal trekke så er ikke det så vondt. Har trukket et par selv, det gikk heeeelt fint. Litt vondt og ubehagelig selvsagt men det tok ikke lange tiden. 

Anonymkode: 84cb8...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har de fleste av oss det før et tannlegebesøk med tanntrekking. Det er normalt. Å dope bort normale følelser er skadelig for følelseslivet på sikt. Det handler om å tåle å stå i vanskelige situasjoner, uten å måtte "dempe" bort det normale. Men du får gjøre som du vil, bevares! 

Anonymkode: 9091b...c36

Åh herregud, det er jo ikke sånn at hun skal ta ti piller om dagen i mange år fremover, det er snakk om noen timer. Tviler på at noe som helst tar skade av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bippo skrev:

Jeg fikk valium, men det var mest fordi jeg var livredd for alle sprøytene (det å trekke tenner er null stress i forhold :P) men jeg gråt likevel. Men jeg vil kanskje anbefale deg å ha musikk på øret, det blir endel ubehagelige lyder, husker hvertfall jeg ønsket meg musikk. Men lydmessig kommer det an på om du skal trekke oppe eller nede. Oppe er null stress (for meg hvertfall), nede var det litt mer bråkete. Men det var ikke farlig altså, jeg har fjernet alle fire og det var faktisk helt greit. Etter jeg hadde tatt de to siste trengte jeg ikke smertestillende etterpå engang. :)  Det kommer til å gå så fint, så :) Lykke til! 

Hjelper det med musikk? Vet ikke om jeg tør det, det roer meg litt ned å hørre hva de sier, om hva de skal gjøre, men som du sier så er lydene med på å gjøre det verre. Skal ta både oppe å nede! Første gang jeg tok var oppe, da var den ute på null komma niks, så jeg vet det går fint, men klarer ikke å roe meg ned allikevell :bond: Tusen takk! Skal ta det veldig tidlig imorgen heldigvis så får ikke tid til å reagere så mye etter jeg har våknet haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Droppmvalium, du får jo bedøvelse. Hva er hensikten med å dope tankene dine i tillegg til bedøvelsen du får? Jeg har trukket både visdomstenner og andre tenner, aldri falt meg inn å be om valium, selv om jeg har tannlegeskrekk så har jeg ikke mistet fornuften, helt, enda. 

Anonymkode: 9091b...c36

Valium er jo ikke pga selve smertene ved tanntrekking da.

Ts får valium pga tannlegeskrekk; en skikkelig angst for tannlege. Poenget er jo nettopp å få hjelp med angsten sånn at ts i det hele tatt kommer seg til tannlegen.

Man har ikke mistet fornuften selv om man trenger en liten hjelp i form av beroligende for å gå til tannlege. Du skulle bare ha vist hvor mange som unngår tannlege helt pga tannlegeskrekk og ergo har store problemer med tennene pga de ikke tør å be om hjelp. 

Det er en vesentlig forskjell fra å grue seg litt til å gå til tannlegen til å ha en helt invalidiserende angst for å gå til tannlegen. 

Synes det er supert at ts har vært åpen om tannlegeskrekken sin sånn at hun får hjelp og faktisk tar tak i problemet sitt. Selv ved hjelp av valium. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blablaa skrev:

Hjelper det med musikk? Vet ikke om jeg tør det, det roer meg litt ned å hørre hva de sier, om hva de skal gjøre, men som du sier så er lydene med på å gjøre det verre. Skal ta både oppe å nede! Første gang jeg tok var oppe, da var den ute på null komma niks, så jeg vet det går fint, men klarer ikke å roe meg ned allikevell :bond: Tusen takk! Skal ta det veldig tidlig imorgen heldigvis så får ikke tid til å reagere så mye etter jeg har våknet haha

Tenk at du er en bil på et bilverksted. Skikkelig barnslig, men da får du tankene på noe annet og lydene lager "fornuft" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dwight skrev:

Ikke gjør det! Ta tabelettene og bedøvelsen!

Du har sikkert hørt mange skrekkhistorier, så jeg skal komme med en god historie. Jeg har trukket 3 visdommstenner og opererte den siste. Jeg trakk 2 på samme dag, og det tok 20 minutt fra jeg satt i stolen til begge var ute. Ingen smerter etterpå, kunne spise hva jeg ville og alt var fryd og glede :)

Det kommer til å gå så bra! Lykke til :blomst:

Ja har hørt om folk som har var nødt til å borre litt i skjelettet!!!!! Off nei, heldigvis sier tannlegen min at jeg har utrolig enkle og rette røtter, som bare er til å vrikke litt på så er de løse! Men tusen takk, det jeg kjenner jeg gruer meg mest til er valium, da jeg aldri har tatt noe sånn.. Fikk du valium? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen sitter faktisk å rister og rykker i stolen av adrenalin og da er det vanskelig for tannlegen å gjøre jobben ordentlig. 

Hvis du bare skal trekke så er ikke det så vondt. Har trukket et par selv, det gikk heeeelt fint. Litt vondt og ubehagelig selvsagt men det tok ikke lange tiden. 

Anonymkode: 84cb8...ca8

Ja skal bare trekke, men får alt av bedøvelse :laugh: Gleder meg sånnt il det er over! Fikk du valium? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Blablaa skrev:

Hjelper det med musikk? Vet ikke om jeg tør det, det roer meg litt ned å hørre hva de sier, om hva de skal gjøre, men som du sier så er lydene med på å gjøre det verre. Skal ta både oppe å nede! Første gang jeg tok var oppe, da var den ute på null komma niks, så jeg vet det går fint, men klarer ikke å roe meg ned allikevell :bond: Tusen takk! Skal ta det veldig tidlig imorgen heldigvis så får ikke tid til å reagere så mye etter jeg har våknet haha

Jeg hadde ikke musikk på selv, men savnet det. Du kan jo prøve å ha i en propp bare på den siden tanna skal ut for eksempel, så kan du fortsatt ha kontakt med tannlegen/kirurgen, men konsentrere deg om musikken i stedet for lydene :) 

Ps; du kommer til å se ut som han her etter noen timer, det er litt morsomt da: 

family-guy---quagmire-6166.png.902062d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Blablaa skrev:

Ja har hørt om folk som har var nødt til å borre litt i skjelettet!!!!! Off nei, heldigvis sier tannlegen min at jeg har utrolig enkle og rette røtter, som bare er til å vrikke litt på så er de løse! Men tusen takk, det jeg kjenner jeg gruer meg mest til er valium, da jeg aldri har tatt noe sånn.. Fikk du valium? 

Nei, men det hadde jeg ikke behov for heller. Eneste jeg ikke liker hos tannlegen det er når de pirker tannstein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Blablaa skrev:

Ja har hørt om folk som har var nødt til å borre litt i skjelettet!!!!! Off nei, heldigvis sier tannlegen min at jeg har utrolig enkle og rette røtter, som bare er til å vrikke litt på så er de løse! Men tusen takk, det jeg kjenner jeg gruer meg mest til er valium, da jeg aldri har tatt noe sånn.. Fikk du valium? 

Ja skal bare trekke, men får alt av bedøvelse :laugh: Gleder meg sånnt il det er over! Fikk du valium? 

Du skrev jo i første innlegget at sist så fikk du en valium men den hjalp ikke? Så du har jo tatt det før? Så siden du skrev at du fikk en tablett første gangen så går jeg utifra at du kjenner til virkningen. 

Hvis du føler at musikk hjelper så er det ingen problemer med å gjøre nettopp det. Musikk er faktisk en veldig fin avledningsmanøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, bippo skrev:

Jeg hadde ikke musikk på selv, men savnet det. Du kan jo prøve å ha i en propp bare på den siden tanna skal ut for eksempel, så kan du fortsatt ha kontakt med tannlegen/kirurgen, men konsentrere deg om musikken i stedet for lydene :) 

Ps; du kommer til å se ut som han her etter noen timer, det er litt morsomt da: 

family-guy---quagmire-6166.png.902062d74

Haha, å nei!!!! Det går vel vekk relativt fort håper jeg?? Skal på jobb dagen etter :ler:

 

3 minutter siden, skruf skrev:

Du skrev jo i første innlegget at sist så fikk du en valium men den hjalp ikke? Så du har jo tatt det før? Så siden du skrev at du fikk en tablett første gangen så går jeg utifra at du kjenner til virkningen. 

Hvis du føler at musikk hjelper så er det ingen problemer med å gjøre nettopp det. Musikk er faktisk en veldig fin avledningsmanøver :)

Ja, jeg tok 1 tabelett, men var jo ikke noe virkning, så jeg lurer på hvordan det blir med to? Om jeg blir helt fjern eller hvordan det funker. Når jeg tenker valium , er det typ sånne morsomme videoer av folk som sier masse rare ting og er helt fjerne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...