Gå til innhold

Alle vil ha flyktninger - ingen vil ha asylmottak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ap og de andre idiotpartiene på venstre fløy vil så gjerne ta i mot så mange flyktninger til landet som mulig. 

Hundretusener, millioner - alle skal få. Men når det kommer til etablering av mottak på deres eget hjemsted, se da blir tonen en helt annen. 

http://www.nrk.no/rogaland/flertall-mot-asylmottak-pa-viste-1.12799775

Anonymkode: a35e3...e7c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt på siden kanskje, men jeg bor på det aktuelle stedet og er kjempe glad for at det ble nei. Dette er et strandmråde som blir veldig mye brukt på sommeren. Det hadde blitt ødelagt hvis det endte opp med asylmotak her. Vi vet jo om kulturfoskjellene, så det hadde aldri skjedd at jeg oppsøkte stranden ibikini med meg og mine barn hvis det var et asylmottak 10 m fra stranden.

Nå stemte jeg ikke de aktuelle partiene hellee og er meget glad for at flertallet sier nei.

Anonymkode: 2bb5d...f32

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden kanskje, men jeg bor på det aktuelle stedet og er kjempe glad for at det ble nei. Dette er et strandmråde som blir veldig mye brukt på sommeren. Det hadde blitt ødelagt hvis det endte opp med asylmotak her. Vi vet jo om kulturfoskjellene, så det hadde aldri skjedd at jeg oppsøkte stranden ibikini med meg og mine barn hvis det var et asylmottak 10 m fra stranden.

Nå stemte jeg ikke de aktuelle partiene hellee og er meget glad for at flertallet sier nei.

Anonymkode: 2bb5d...f32

Hvilken kulturelle forskjeller er det du referer til? Og hvem er det som eventuelt har disse?

Anonymkode: 7b111...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ap og de andre idiotpartiene på venstre fløy vil så gjerne ta i mot så mange flyktninger til landet som mulig. 

Hundretusener, millioner - alle skal få. Men når det kommer til etablering av mottak på deres eget hjemsted, se da blir tonen en helt annen. 

http://www.nrk.no/rogaland/flertall-mot-asylmottak-pa-viste-1.12799775

Anonymkode: a35e3...e7c

Jeg er faktisk helt enig med deg. Hvis folk ikke kan fordra ikke-vestlige, bør de absolutt vise det igjennom stemmeseddelen. Istedenfor å late om at de er så "tolerante" og "imøtekommende", mens de løper så rask beina kan bære dem så snart det er snakk om et asylmottak i nærheten av dem selv, det er hyklersk.

Anonymkode: 7b111...d0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kulturelle forskjeller er det du referer til? Og hvem er det som eventuelt har disse?

Anonymkode: 7b111...d0d

Det er ikke kontroversielt å påstå at mennesker fra midt-østen har en annen kultur enn oss, og det er nok dette brukeren sikter til :) mer spesifikt hinter brukeren til synet på kvinner, som er viden kjent for å være spekulativt(om vi skal være greie retorisk) at best. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kulturelle forskjeller er det du referer til? Og hvem er det som eventuelt har disse?

Anonymkode: 7b111...d0d

Du har ikke fått med deg at folk som kommer fra midtøsten har en annen kultur enn vår? Bor du under en stein? 

Anonymkode: a35e3...e7c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke fått med deg at folk som kommer fra midtøsten har en annen kultur enn vår? Bor du under en stein? 

Anonymkode: a35e3...e7c

Så det du sier er at det er riktig at vedkommende ikke kan ta ungene sine med på stranden fordi det kan være ikke-vestlige der? («folk fra midtøsten»). Hm da må hun også holder seg og ungene langt unna Oslo, Bergen og endel andre steder. Ser stadig ikke-vestlige overalt. Alt fra svømmehaller til kjøpesentre.

 

Anonymkode: 7b111...d0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Så det du sier er at det er riktig at vedkommende ikke kan ta ungene sine med på stranden fordi det kan være ikke-vestlige der? («folk fra midtøsten»). Hm da må hun også holder seg og ungene langt unna Oslo, Bergen og endel andre steder. Ser stadig ikke-vestlige overalt. Alt fra svømmehaller til kjøpesentre.

 

Anonymkode: 7b111...d0d

Og du har vel fått med deg hva som skjer i svømmehaller for tiden..?

Anonymkode: ba092...a94

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at venstrehendte har en annen kultur enn vår. De spiser for eksempel med kniv og gaffel i motsatt hånd. Er det sant? :sjokkert:

I så fall er det virkelig viktig å holde barna unna venstrehendte, tenk om de tar etter!

Anonymkode: 3a602...22a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og du har vel fått med deg hva som skjer i svømmehaller for tiden..?

Anonymkode: ba092...a94

At folk bader.

Anonymkode: 7b111...d0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At folk bader.

Anonymkode: 7b111...d0d

http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/--gutt-(10)-voldtatt-av-asylsker-i-svmmehall/3423189901.html 

http://www.dagbladet.no/2016/01/15/nyheter/utenriks/asylsokere/tyskland/bading/42773467/ 

https://www.frieord.no/utenriks/asylsokere-sex-angrep-11-ar-gamle-jenter-i-svommehall/ 

Det finnes flere linker til ting som har skjedd i svømmehaller, men de kommer fra andre media enn massemedia, så det gidder jeg ikke å linke til fordi mange nekter å ta det seriøst da. Det er bare å google selv og lese seg opp på dette. 

Massevis av antastninger av jenter og damer (særlig i Sverige), mannlige asylsøkere har prøvd å bryte seg inn i kvinnegraderober, de har bæsjet og runket i vannet og ler når badevaktene prøver å kaste dem ut. 

 

Anonymkode: caafc...175

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som er sjokkert over disse uttalelsene (skrevet og publisert av NRK.no)?

"Frykt for overfall

– Vi må ta på alvor hva innbyggerne i Randaberg mener om saken. Det sier tidligere Randaberg-ordfører Bjørn Kahrs (H) til NRK.
Han mener hovedargumentet mot etableringen er faren for overfall og andre hendelser som asylsøkerne kan komme til å stå bak."

Så her sier de rett ut at det er greit for andre boligstrøk rundt om i landet å ha asylmottak i nærheten, men gud forby at det kommer et i nærheten av rikfolk og stortingspolitikere? 

Nei, vet du hva... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ap og de andre idiotpartiene på venstre fløy vil så gjerne ta i mot så mange flyktninger til landet som mulig. 

Hundretusener, millioner - alle skal få. Men når det kommer til etablering av mottak på deres eget hjemsted, se da blir tonen en helt annen. 

http://www.nrk.no/rogaland/flertall-mot-asylmottak-pa-viste-1.12799775

Anonymkode: a35e3...e7c

Asylmottak rett ved stranda vil gjøre det umulig for folk å bruke stranda iført bikini og badetøy. De nyankomne vil føle seg krenket og provosert som vil føre til flere svært ubehagelige episoder for brukerne av stranda. 

Anonymkode: e20e8...886

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden kanskje, men jeg bor på det aktuelle stedet og er kjempe glad for at det ble nei. Dette er et strandmråde som blir veldig mye brukt på sommeren. Det hadde blitt ødelagt hvis det endte opp med asylmotak her. Vi vet jo om kulturfoskjellene, så det hadde aldri skjedd at jeg oppsøkte stranden ibikini med meg og mine barn hvis det var et asylmottak 10 m fra stranden.

Nå stemte jeg ikke de aktuelle partiene hellee og er meget glad for at flertallet sier nei.

Anonymkode: 2bb5d...f32

Da lurer jeg på..,du er for asylmottak andre steder?

Anonymkode: 88a3e...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive at alle vil ha flyktninger er helt feil.

Jeg vil ikke ha en eneste flyktning inn i landet og jeg vet det er mange som mener som meg.

For min del kunne Norge blitt hermetisk lukket, så ingen kom inn hit hverken på sykkel eller andre måter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Så det du sier er at det er riktig at vedkommende ikke kan ta ungene sine med på stranden fordi det kan være ikke-vestlige der? («folk fra midtøsten»). Hm da må hun også holder seg og ungene langt unna Oslo, Bergen og endel andre steder. Ser stadig ikke-vestlige overalt. Alt fra svømmehaller til kjøpesentre.

 

Anonymkode: 7b111...d0d

Men kan du bevise at du ser ikke-vestlige overalt? Det var en drøy påstand. Er du fremmedfryktlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ap og de andre idiotpartiene på venstre fløy vil så gjerne ta i mot så mange flyktninger til landet som mulig. 

Hundretusener, millioner - alle skal få. Men når det kommer til etablering av mottak på deres eget hjemsted, se da blir tonen en helt annen. 

http://www.nrk.no/rogaland/flertall-mot-asylmottak-pa-viste-1.12799775

Anonymkode: a35e3...e7c

Kanskje sette seg inn i selve saken? Det er andre alternativer som også er tatt opp her bla boliger på Randaberg fjellet som nå står fritt etter at det ble fraflyttet rett før jul.  Viste er et gammetl strandhotell og etter min mening lite egnet for å være et mottak.  Kommunen har allerede tatt imot ganske så mange flyktninger og det viser igjen her ute. Opplever at flyktningene blir vel tatt imot.

Anonymkode: c4883...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at venstrehendte har en annen kultur enn vår. De spiser for eksempel med kniv og gaffel i motsatt hånd. Er det sant? :sjokkert:

I så fall er det virkelig viktig å holde barna unna venstrehendte, tenk om de tar etter!

Anonymkode: 3a602...22a

Jeg kjenner mange venstrehendte, og det var veldig stygt sagt. Nå gjør du venstrehendte lei seg. Kansje de ikke tør å spise på resturant mer? :(:(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...