Gå til innhold

Jeg vil ha en mann!! Hvorfor er det så vanskelig?


Kjærringen_mot_str

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
6 timer siden, Kjærringen_mot_str skrev:

I går så jeg ett program på TV og ble rett og slett litt satt ut. Der var det ei dame som var lam og satt i rullestol, men kjærligheten i sitt liv fant hun. Gift også.. til og med to ganger.

Og her er jeg. 29 år gammel sykepleierstudent og alenemor. Vanlig av utseende, selv om ting kunne sikkert vært bedre. Men tynn og aktiv, oppegående og utadvent. Likevel har jeg nå vært alene i snart 5 år. Og de 5 årene har jeg ikke hatt en eneste kjæreste. Jo men, det er ikke rart at jeg begynner å stille spørsmål om meg selv. Hva er galt? Jeg vil ha en mann. 

Klart at jeg ikke vil ha hvem som helst. Jeg har en ett barn og stabil økonomi, så det må jo være en seriøs person som selv er oppegående. Men hvor treffer man slike? Hva er hemmeligheten? Går det kanskje ann å få seg en taimann, slik som manfolka skaffer seg taidamer?

Jeg vil virkelig ikke forbli alene... noe råd?!

Hilsen frustrert jente..

Du ble satt ut av at ei i rullestol fant kjærligheten? Hm. Mens du ikke får? Ok. 

Vel,du kan ramse opp bra egenskaper og det som er bra ved utseende. Det har ikke så mye å si. Hva med sjarm og utstråling? Du faller nok mye kjappere for en sjarmerende fyr enn en som bare ser bra ut? 

Energien du omgir deg med betyr nesten alt. En blir mest påvirket av den. Folk som skjuler og spiller og later som gir ikke den gode energien som varme,tilfredse og humørfylte mennesker omgir seg med. Noens tilstedeværelse gjør en urolig,ikke sant? Noens gjør en nedtrykt,mens andre "tar"rommet. Vi har vel alle opplevd det? 

Så er en ekte,er en tilfreds,så merkes det veldig godt. Alt du er vil synes på en eller annen måte. Kroppsspråk og blikk og smil.

Tenk mye mer på dette. Ikke sammenlikne deg med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dame som var lam i rullestol fant seg mann, da burde jeg også for jeg er bedre enn en dame i rullestol !

Kanskje personligheten din har noe med dette å gjøre?

Anonymkode: 56a13...389

Ja, med en gang mennesker ser en bitteliten feil med noen andre enm seg selv må man bli helt hysterisk og peke det ut.......så lenge det ikke er en selv så er det galt å være slik osv
Menneskeheten i et nøtteskall, ass

 

EMNET: Hva er grunnen til at du vil ha en partner, er i min mening, det vitale spørsmålet. Er det ensomheten du er lei av for eksempel osv osv? Høres kanskje ut som et rart eller flaut spørsmål, men det er faktisk et mer psykologisk spørsmål ;) Hva vil du gjøre med forholdet?

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arcturus skrev:

Du har en unge. Sånn. Problem solved. Var det noe mer du lurte på? 

INGEN menn vil ha andres avkom.

 

For man ser jo aldri at alenemødre får seg nye kjærester...

Anonymkode: 63582...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig barnslige kommentarer her.

Mange menn er nok skeptiske til å date en kvinne med barn, og det må man bare forstå (det kan være mange gode grunner til at det ikke passer spesielt godt). Men kommentarer som de over her, blir bare for dumme rett og slett.

En av mine beste venner, som da var 26 år og selv barnløs, ble kjæreste med en alenemor, og det fungerte knallbra. Han er fortsatt ingen far for barnet (det var aldri noen sin plan, barnet har jo alt en far i livet sitt), men han og barnet er gode venner, finner på ting sammen og de er utvilsomt glade i hverandre.

Skriver dette for å påpeke at barn ikke nødvendigvis trenger å være en kjæreste-killer. Så lenge man finner en mann som er voksen til sinns :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og her ser vi janteloven i full effekt. Ingen skal få lov til å tenke noe som helst eller si noe som helst som ikke er 100% politisk korrekt uten å få slengt det tilbake i trynet. Det sier seg faktisk selv at man vil ha større utfordringer om man er lam eller har en annen form for stor skade. Sa TS at denne personen er mindre verdt enn seg selv? Nei. Hun sammenlignet seg med en som garantert har større utfordringer ved dating en det en vanlig funksjonsfrisk person har, men det er da tydligvis ikke lov. Men man kan vel ikke forvente annet av hylekoret på KG.

Anonymkode: 804fe...0d6

WORDS!!!

Anonymkode: 45127...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ashanti skrev:

Jeg er 28 og såkalt "alenemor". Men barnet mitt har en pappa og jeg har ikke noe behov for en stefar til mitt barn. Alikevel valgte jeg å date oppover i alder en periode nettopp pga dette - men min erfaring er faktisk at menn i den aldersgruppen du nevner er de minst seriøse. Jeg sier ikke at ALLE menn i den aldersgruppen er slik, men jeg har datet en del de siste par årene og de som faktisk har vært interessert i noe seriøst med meg har vært yngre eller like gamle, utrolig nok. De eldre har vært ute etter en knulledukke.

Jeg stusser over disse utsagnene som dukker opp med jevne mellomrom her på KG. Slik samfunnet har utviklet seg så er det jo faktisk slik at halvparten av de som gifter seg (ikke alle får barn, men alikevel) skiller seg. Dvs at det er ganske mange som blir sammen, får barn, for så å gå fra hverandre igjen. Det finnes haugevis av eksempler på "den moderne familie" rundt omkring. Så ute i virkeligheten er det jo faktisk ikke slik at man er dømt til et liv som evig singel hvis man har barn fra tidligere forhold.

Jeg er et år eldre enn deg, og har samme erfaring! Jeg holder meg konsekvent unna de som er eldre enn meg av nettopp denne grunnen. De som er yngre ser lettere på det, de har ingen planer om å være noen stefar i den forstand at de skal ha ansvar for barnet. Det er jo heller ikke det jeg ønsker i en kjæreste, barnet er mitt, og har en far fra før. Så rundt 25-26, det er der jeg får napp. 

Anonymkode: 93461...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Jeg blir like mye sjekket opp og bedt ut på date etter jeg ble mamma. Av oppegående, kjekke unge menn. 

Anonymkode: 68b58...599

Selvsagt, det er umulig å se på en dame at hun har barn... Den oppdagelsen kommer etterhvert og det er da man mister interessen.

Anonymkode: 2853e...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kjærringen_mot_str skrev:

I går så jeg ett program på TV og ble rett og slett litt satt ut. Der var det ei dame som var lam og satt i rullestol, men kjærligheten i sitt liv fant hun. Gift også.. til og med to ganger.

Og her er jeg. 29 år gammel sykepleierstudent og alenemor. Vanlig av utseende, selv om ting kunne sikkert vært bedre. Men tynn og aktiv, oppegående og utadvent. Likevel har jeg nå vært alene i snart 5 år. Og de 5 årene har jeg ikke hatt en eneste kjæreste. Jo men, det er ikke rart at jeg begynner å stille spørsmål om meg selv. Hva er galt? Jeg vil ha en mann. 

Klart at jeg ikke vil ha hvem som helst. Jeg har en ett barn og stabil økonomi, så det må jo være en seriøs person som selv er oppegående. Men hvor treffer man slike? Hva er hemmeligheten? Går det kanskje ann å få seg en taimann, slik som manfolka skaffer seg taidamer?

Jeg vil virkelig ikke forbli alene... noe råd?!

Hilsen frustrert jente..

Men hva gjør du konkret for å finne den rette for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, det er umulig å se på en dame at hun har barn... Den oppdagelsen kommer etterhvert og det er da man mister interessen.

Anonymkode: 2853e...3c6

Opplyser alltid om det, og har profilbilde av han og meg på Facebook (blir bedt ut der også). Det endrer faktisk ingenting. Er man pen med en god personlighet er menn interessert uansett er min erfaring. 

Anonymkode: 68b58...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kjærringen_mot_str skrev:

I går så jeg ett program på TV og ble rett og slett litt satt ut. Der var det ei dame som var lam og satt i rullestol, men kjærligheten i sitt liv fant hun. Gift også.. til og med to ganger.

Og her er jeg. 29 år gammel sykepleierstudent og alenemor. Vanlig av utseende, selv om ting kunne sikkert vært bedre. Men tynn og aktiv, oppegående og utadvent. Likevel har jeg nå vært alene i snart 5 år. Og de 5 årene har jeg ikke hatt en eneste kjæreste. Jo men, det er ikke rart at jeg begynner å stille spørsmål om meg selv. Hva er galt? Jeg vil ha en mann. 

Klart at jeg ikke vil ha hvem som helst. Jeg har en ett barn og stabil økonomi, så det må jo være en seriøs person som selv er oppegående. Men hvor treffer man slike? Hva er hemmeligheten? Går det kanskje ann å få seg en taimann, slik som manfolka skaffer seg taidamer?

Jeg vil virkelig ikke forbli alene... noe råd?!

Hilsen frustrert jente..

Hvor mye innsats legger du i det? Hvor ofte prøver du deg på menn?

Anonymkode: d641d...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nettinettet skrev:

Men hva gjør du konkret for å finne den rette for deg?

Jeg er ikke trådstarter, men jeg har vært singel (og på jakt..) i 2 år. Datet masse menn i ulike aldersgrupper.. Nå begynner jeg å bli lei. Møtte en jeg ble skikkelig forelsket i, men han følte selvsagt ikke det samme. Ellers er det ca 50/50 om det er meg eller dem som mister interessen. Den røde tråden er at de mennene jeg vil ha, vil ikke ha meg og omvendt.

Anonymkode: 010dc...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Wisket skrev:

Vent til du er ferdig sykepleier, da treffer du nok DEN kjekke legen ;-) 

Jeg kjenner en mannlig lege som nå har passert 50. Han har aldri hatt dame. På meg virker han både sympatisk og grei. Ganske uforståelig for oss rundt.

Anonymkode: 263d5...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke trådstarter, men jeg har vært singel (og på jakt..) i 2 år. Datet masse menn i ulike aldersgrupper.. Nå begynner jeg å bli lei. Møtte en jeg ble skikkelig forelsket i, men han følte selvsagt ikke det samme. Ellers er det ca 50/50 om det er meg eller dem som mister interessen. Den røde tråden er at de mennene jeg vil ha, vil ikke ha meg og omvendt.

Anonymkode: 010dc...47f

Alle dere enslige kvinner som klager over savn av en mann - vær lykkelige over at dere fortsatt har friheten og slipper å drasse på en mann. De fleste menn er som forvokste, egosentriske barn, men samtidig ekle griser når det kommer til sex. Svært mange er dessuten voldelige slik at det å innlede et forhold kan bety å risikere livet.

Anonymkode: 1d1d4...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere enslige kvinner som klager over savn av en mann - vær lykkelige over at dere fortsatt har friheten og slipper å drasse på en mann. De fleste menn er som forvokste, egosentriske barn, men samtidig ekle griser når det kommer til sex. Svært mange er dessuten voldelige slik at det å innlede et forhold kan bety å risikere livet.

Anonymkode: 1d1d4...987

Hva slags menn er det du har klart å rote deg borti? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo minimalt om deg TS. Derfor blir det bare gjetning fra min side, men...

Overskriften din sier mye. Du er desperat etter en mann, og du lurer på hva som er galt med deg. Du har altså konkludert med at det er noe galt med deg. Med den innstillingen får du problemer med å gjennomføre jakten. Du framstår som defensiv og passiv på sjekkefronen. Drømmemannen finner ikke deg. Drømmemannen er det du som finner, legger an på og etterhvert opphøyer til nettopp det. Les gjerne I tråden om han som vil ha dame før 30. Han legger seg en plan, ber om tips, han gjennomfører og gir seg ikke før han klarer det (forhåpentligvis). Kanskje du kan få noen tips der?

Som alenemor er det ekstra viktig at du legger en slagplan for å skaffe deg en partner siden du sikkert er noe begrenset I forhold til tidsbruk. Legg fra deg tankene om at det er vanskelig/umulig osv. Tenker du det, så blir det det. Vær optimist. Du kan I stor grad bestemme utfallet selv, men det krever at du er aktiv.

Endret av Eeemil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Blomsterert skrev:

Du ble satt ut av at ei i rullestol fant kjærligheten? Hm. Mens du ikke får? Ok. 

Vel,du kan ramse opp bra egenskaper og det som er bra ved utseende. Det har ikke så mye å si. Hva med sjarm og utstråling? Du faller nok mye kjappere for en sjarmerende fyr enn en som bare ser bra ut? 

Energien du omgir deg med betyr nesten alt. En blir mest påvirket av den. Folk som skjuler og spiller og later som gir ikke den gode energien som varme,tilfredse og humørfylte mennesker omgir seg med. Noens tilstedeværelse gjør en urolig,ikke sant? Noens gjør en nedtrykt,mens andre "tar"rommet. Vi har vel alle opplevd det? 

Så er en ekte,er en tilfreds,så merkes det veldig godt. Alt du er vil synes på en eller annen måte. Kroppsspråk og blikk og smil.

Tenk mye mer på dette. Ikke sammenlikne deg med andre.


Vil bare kommmentere dette med sjarm og utstråling og det å være en person som er godt likt. JEg er en dame i samme situason som ts, og jeg er ganske sikker på at jeg er en sjarmerende person med god energi, folk liker meg hvertfall godt og jeg blir lett kjent med folk og likt i de miljøene jeg er. Men det er likevel aldri noen som liker meg på DEN måten?! :P

Anonymkode: bff2c...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere enslige kvinner som klager over savn av en mann - vær lykkelige over at dere fortsatt har friheten og slipper å drasse på en mann. De fleste menn er som forvokste, egosentriske barn, men samtidig ekle griser når det kommer til sex. Svært mange er dessuten voldelige slik at det å innlede et forhold kan bety å risikere livet.

Anonymkode: 1d1d4...987

Tull og tøys. Mange menn som er umodne ja, men resten var bare stygt skrevet. 

Anonymkode: 68b58...599

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

For man ser jo aldri at alenemødre får seg nye kjærester...

Anonymkode: 63582...b38

Da vil han ha det dama har mellom beina, eller dama i seg selv, nok til å overse bastarden hennes. Eventuelt isolerer han dama i sitt eget hode slik at hun for all intents and purposes faktisk ikke er en mamma til et annet manns barn. De menn som bejubler andres unger er besynderlig få. Det bør fortelle dere alenemødre et par ting. Nr1 : Vær jævelig sikker på at du presser ut en unge til en familiefar. Hvem som helst kan pumpe deg full av sperm. Det er noe helt annet å være far i en familie. Det innebærer at man ikke kan stikke av. "Brudd" er således som måneformørkelse. Har man barn sammen er det ikke som å ha en hvilkensomhelst kjæreste. Det er et univers i avstand mellom de to rollene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. Mange menn som er umodne ja, men resten var bare stygt skrevet. 

Anonymkode: 68b58...599

Virkeligheten kan dessverre synes stygg iblant.

Anonymkode: 1d1d4...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...