Gå til innhold

Venninne er blind for hvor skittent det er med hund


frk91

Anbefalte innlegg

Nå sikler ikke hunden min, men hun får bein og godbiter som hun gnager på i sofaen. Og uansett gjester eller ikke, går jeg over med en liten dampstøvsuger i sofaen ca annenhver- hver trendje dag. Jeg liker ikke matrester eller annet søl i sofaen generelt, så det er like greit å ha rutine på å vaske den. Hunden min får sitte i sofaen når jeg har gjester, men tar selvfølgelig hensyn hvis en gjest ikke liker det.

Jeg tenker at venninnen din hadde vært like grisete hvis hun ikke hadde hatt hund.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilogmed jeg som retter hele livet etter bikkjene mine og har bikkjene sove på hodeputa mi lar IKKE hundene spise på tyggebein i sofaen..  det er ekkelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, anybody skrev:

Nå sikler ikke hunden min, men hun får bein og godbiter som hun gnager på i sofaen. Og uansett gjester eller ikke, går jeg over med en liten dampstøvsuger i sofaen ca annenhver- hver trendje dag. Jeg liker ikke matrester eller annet søl i sofaen generelt, så det er like greit å ha rutine på å vaske den. Hunden min får sitte i sofaen når jeg har gjester, men tar selvfølgelig hensyn hvis en gjest ikke liker det.

Jeg tenker at venninnen din hadde vært like grisete hvis hun ikke hadde hatt hund.. :klo:

Det er det jeg har begynt å tenke. Har fått et annet syn på henne etter jeg ser hvor hun driter i hygiene for tiden. Siste gangen jeg drar dit i allefall, nekter å kle meg etter hennes manglende hygiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, _popcorn_ skrev:

det kan jo være hun ikke rakk det, eller at hun har vasket og flekkene enten ikke går bort, eller det har kommet nye flekker.
du vet jo at hunden er i sofaen og sikler mye, da vet du også at sjansen for nye flekker i sofaen er stor, selv om hun faktisk vasker sofaen.
Du vet også at hun ikke har brydd seg om dette tidligere...

for øvrig, om den hvite buksen er det eneste fine plagget du har, så vil jeg foreslå en shoppingrunde...

Hvorfor henger du deg slik opp i fargen på buksen min? Hadde vært like ille med et annet plagg, eller egentlig verre. Hadde jeg hatt på meg noe svart og det hadde kommet beingris på det, så hadde det sett ut som jeg hadde fått sæd på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frk91 skrev:

Ser du ikke hva jeg skrev? Hun skulle vaske sofaen. Men okei, de aller fleste jeg heller bør ha på meg stygge klær enn at hun vasker. Det er jo latterlig. 

 

For alt du vet kan hun ha vasket sofaen allerede, hunder greier å grise ned møbler de ligger i på 2 minutter. De kommer inn med skitt på labbene og i pelsen etter hver tur - selv om man prøver å tørke av dem, hannhunder drypper ofte konstant (ja, æsj) og siklende hunder - ja, de sikler jo ned en sofa på null komma niks hvis de får spise bein oppi der.

Jeg tror du bare må innfinne deg med at du sitter på pledd når du er hjemme hos henne. Det er jo ikke det verste da? Kan ikke tenke meg at hun lager helt nye rutiner for hunden når hun har besøk, hvis hun selv er komfortabel med å ha en siklegris i sofaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frk91 skrev:

Hvorfor henger du deg slik opp i fargen på buksen min? Hadde vært like ille med et annet plagg, eller egentlig verre. Hadde jeg hatt på meg noe svart og det hadde kommet beingris på det, så hadde det sett ut som jeg hadde fått sæd på meg.

Du, jeg syns ikke det er uhøflig å be henne ha grisen sin på gulvet når hun har besøk, det er min mening. Har hunder selv, og de greier fint å forstå at når vi har besøk stilles det krav til dem og de får ikke lov til de samme tingene som når vi ikke har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, _popcorn_ skrev:

selvfølgelig er det lov å pynte seg, men du viste hun hadde hund som spiser bein i sofaen, da er hvit bukse upraktisk...
Det stiller i lik linje som å pynte seg med miniskjørt på grillfest i skogen, eller stillettheler på speilblank is!
Det er fint mulig å pynte seg, og likevell tenke litt praktisk iforhold til hvor man skal!

Man trenger ikke la dyrene spise i sofaen nei, men man trenger heller ikke ta på seg en hvit bukse om man skal til noen man vet tillater spising i sofaen!

TS har jo i utallige tråder kommet med at hun jo er en 9 er,(...spesielt ) så klart hun må holde stilen med hvite bukser. 

Anonymkode: be1a8...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har jo i utallige tråder kommet med at hun jo er en 9 er,(...spesielt ) så klart hun må holde stilen med hvite bukser. 

Anonymkode: be1a8...8df

Dette hadde lite med tråden å gjøre. Nå er du bare slem og ekkel mot henne....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, The Silence skrev:

Dette hadde lite med tråden å gjøre. Nå er du bare slem og ekkel mot henne....

Sorry jeg ble fristet. Hva skal man si forøvrig?  Rart hunden får lov til å spise i sofaen,  men er absolutt ingenting TS kan gjøre med det. Å kalle en hund uhygienisk er jo litt rart da.  

Anonymkode: be1a8...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, frk91 skrev:

Vi skulle på fest, da må det være lov til å pynte seg. Hun hadde også sagt hun skulle vaske sofaen skikkelig for det var flaut å ha så mange flekker i sofaen. Derfor tenkte jeg at jeg kunne ha på meg fine klær. 

Selv om man har dyr kan man da rydde og vaske litt? Jeg har som sagt tidligere hatt hund gjennom hele oppveksten, og har aldri følt meg skitten etter å ha sittet i møblene. Man trenger ikke å la dyrene spise i sofaen. 

Helt enig med deg. De aller fleste jeg kjenner med hund har det ganske ekkelt hjemme hos seg. For å ikke snakke om denne ekle hundelukten! :dry: Når noen inviterer til selskap forventer jeg som gjest at verten har gjort sitt ytterste for at leiligheten skal være så ren og pen som mulig. Dette er da vanlig etikette, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, jeg har hund selv, men nettopp fordi sofaen er vanskelig å vaske, så er det uaktuelt at hun får spise noe som helst i sofaen. Det ville jeg fått fnatt av hvis det skulle skje hjemme hos meg. I tillegg dekker jeg til sofaen med store pledd der hun ligger, og de kan tas av og vaskes i vaskemaskin med jevne mellomrom - for bikkja sover jo på sofaen, og jeg synes det er en selvfølge å skifte "sengetøy" på hennes seng akkurat som jeg gjør på min.

Likevel - det er overhodet ingen som tar skade av sikleflekker og tyggebeinrester på sofaen, og jeg er sikker på at uansett hvor rent jeg gjør før det kommer folk hit, så er det garantert noen som har en høyere standard enn meg og synes noe i huset mitt er ekkelt. Dermed vasker jeg litt ekstra før jeg inviterer til noe slags fest, men jeg har aldri som mål å tekkes alle. Og de beste venninnene mine, det er de jeg kan invitere uten å vaske og rydde først...

Jeg synes ikke gjester skal måtte sitte sammen med hunden med mindre de selv vil, så jeg ville bedt hunden legge seg i den andre enden av sofaen eller et annet sted hvis gjesten ikke er spesielt interessert i å kose med bikkja. Men når det gjelder renholdet i seg selv, så er det ikke så mye man som gjest kan gjøre, annet enn å velge klær som tåler litt (klassiske jeans er veldig praktiske og kan få mange sikleflekker og hundehår på seg uten at det vises) hvis man skal på besøk, og kanskje heller foreslå å møtes ute på kafé eller gå en tur hvis man ikke er komfortabel med tilstanden i hjemmet hennes.

Anonymkode: 1eb8b...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
14 timer siden, frk91 skrev:

Jeg må starte med å si at jeg ikke er anti-hund. Har hatt hund i hele min oppvekst, og er veldig glad i hunder. Har aldri tenkt på at det er uhygienisk før venninna mi fikk det. 

Hun har en fransk bulldog, som sikler noe helt jævlig. Noe hun nekter for er pga pusteproblemer. Rasen er ifølge henne helt friske og har ingen helseproblemer. Hun lar også hunden ligge i sofaen og spise(!) tyggebein/kjøttbein. Når jeg kommer på besøk ser det ut som det er fullt av s*dflekker i sofaen, og hun bryr seg ikke! Eller jo, forrige helg hadde hun fest og da sa hun at hun skulle vaske sofaen. Når jeg kom dit var sofaen fremdeles flekkete av sikkel og beinrester. Jeg synes rett og slett det er ekkelt å sette meg ned der, og da jeg hadde på meg en hvit bukse endte det med at jeg satt på et pledd hele kvelden.

Hunden var selvfølgelig i fyr og flamme når alle gjestene kom, og sprang i sofaen. Begynte å spise bein like ved siden av meg, prøvde å sette seg i fanget på meg og det var generelt mye sikkel i omløp den kvelden:P Når jeg sa i fra om at det kanskje hadde vært en idè å sette hunden på gulvet, fikk jeg til svar at jeg heller burde hatt på meg andre klær da jeg visste hun hadde hund.

Er det virkelig slik at man ikke kan ha på seg det man vil om man besøker noen med hund? 

 

Neste gang tropper du opp i felleskjøpetdrakt, og unnskylder det med at du skal jo besøke en dyrehage. 

Ja, det er så absolutt uhygienisk og skittent å ha hund liggende med tyggeben etc i sofaen. Hun er nok bitt av hundegalskapen, som så mange andre hundeeiere, det er nok hakket før hun kaller det for babyen sin skal du se. 

Det går helt til hodet på enkelte, og de glemmer alt om bakterier og renhold. Lille bissevovven er jo laget av rosa marshmallows og sukkerspinn, må vite! 

Jeg klarer ikke å kjenne på hva du kan kreve, hvis du sier "jeg gidder ikke å komme så lenge du har skitten sofa og lar bikkja di ete tyggeben i sofaen", så kan sånne folk ofte svare med "neivel", for bikkja deres er ofte det viktigste i hele verden, skjønner du. 

Hvis du ønsker henne som venninne må du nok bare ha på deg møkkete klær (felleskjøpetdrakta er jo kjekk ;) ) når du er på besøk hos henne og se på det som at du er på tur i et fjøs eller noe, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres veldig ekkelt ut, men hun har helt rett i at det er hennes hjem, og der gjør hun som hun vil med sin egen hun. 

Du var også klar over dette på forhånd, og likevel valgte du altså å kle deg slik... Jeg er helt enig med din venninne i at du burde kledd deg annerledes, hun skal ikke måtte hive ut bikkjen bare fordi du ikke kler deg etter omstendighetene. 

Jeg har også vokst opp med hund, og er veldig glad i hunder. Nå har jeg ikke hund selv, men min bror har tre hunder av samme rase som vi vokste opp med. 

Når jeg drar på besøk dit, VET jeg at bikkjene hans er sånne som skal hoppe på meg for de blir så glade, så det er en sjangs for at klør kan feste seg i klærene mine og revne noe, og at de kommer til å både sikle og røyte på meg, Derfor kler jeg meg deretter. Jeg kler meg aldri i klær jeg er redd for at skal bli ødelagte. 

Anonymkode: a93a2...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS har jo i utallige tråder kommet med at hun jo er en 9 er,(...spesielt ) så klart hun må holde stilen med hvite bukser. 

Anonymkode: be1a8...8df

Haha det er sant, for alle må jo vite at denne tråden handler om utseendet mitt. Er man så pen som jeg er så MÅ man ha på seg hvite bukser.:ph34r: Vil også gjerne vite alle trådene jeg har skrevet at jeg er en 9er, for jeg kan ikke huske å ha skrevet det. Men så er jeg jo også såpass pen at jeg ikke trenger å ha god hukommelse, hihihi k9z. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid veldig hyggelig å få besøk- men altså dette er hjemmet til mine hunder, og her ligger hundene i sengen, sofaen ja i grunnen hvor de vil, Og akkurat som at barna mine fikk spise kveldsmaten i sofaen når de så på barnetv- så får også hundene mine så klart lov til å spise ben etc i sofaen. 

Nei- jeg ber ikke mine hunder om å legge seg på gulvet  fordi  besøket ikke tåler at mine hunder ligger ved siden av de.  Jeg har en stor sofa med plass til alle og andre stoler som det også er er mulig å sitte på.

Ja hundene  er mine barn nå som de 2 bente har flyttet ut.. 

De som har problemer med at mine hunder er i sofaen- det er alltid veldig hyggelig å se de gå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venninne med diger siklebikkje. Har på meg klær som jeg ikke bryr meg så mye om når jeg er der siden alt må rett i vask når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 5a80b...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en liten chihuahua som bor i soffan, men det er ikke en flekk på soffan. Støvsuger soffan hverdag, og hunden får ikke spise oppi i soffan, det er den lært fra den var valp. 

Mange som er uhygieniske å ikke bryr seg. Skikkelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, xinnia skrev:

Alltid veldig hyggelig å få besøk- men altså dette er hjemmet til mine hunder, og her ligger hundene i sengen, sofaen ja i grunnen hvor de vil, Og akkurat som at barna mine fikk spise kveldsmaten i sofaen når de så på barnetv- så får også hundene mine så klart lov til å spise ben etc i sofaen. 

Nei- jeg ber ikke mine hunder om å legge seg på gulvet  fordi  besøket ikke tåler at mine hunder ligger ved siden av de.  Jeg har en stor sofa med plass til alle og andre stoler som det også er er mulig å sitte på.

Ja hundene  er mine barn nå som de 2 bente har flyttet ut.. 

De som har problemer med at mine hunder er i sofaen- det er alltid veldig hyggelig å se de gå!

Den som ikke kan holde maten i hånda, skal ikke spise i sofaen. Jeg sitter ikke på noens tallerken, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...