Gå til innhold

Venninne er blind for hvor skittent det er med hund


frk91

Anbefalte innlegg

Jeg må starte med å si at jeg ikke er anti-hund. Har hatt hund i hele min oppvekst, og er veldig glad i hunder. Har aldri tenkt på at det er uhygienisk før venninna mi fikk det. 

Hun har en fransk bulldog, som sikler noe helt jævlig. Noe hun nekter for er pga pusteproblemer. Rasen er ifølge henne helt friske og har ingen helseproblemer. Hun lar også hunden ligge i sofaen og spise(!) tyggebein/kjøttbein. Når jeg kommer på besøk ser det ut som det er fullt av s*dflekker i sofaen, og hun bryr seg ikke! Eller jo, forrige helg hadde hun fest og da sa hun at hun skulle vaske sofaen. Når jeg kom dit var sofaen fremdeles flekkete av sikkel og beinrester. Jeg synes rett og slett det er ekkelt å sette meg ned der, og da jeg hadde på meg en hvit bukse endte det med at jeg satt på et pledd hele kvelden.

Hunden var selvfølgelig i fyr og flamme når alle gjestene kom, og sprang i sofaen. Begynte å spise bein like ved siden av meg, prøvde å sette seg i fanget på meg og det var generelt mye sikkel i omløp den kvelden:P Når jeg sa i fra om at det kanskje hadde vært en idè å sette hunden på gulvet, fikk jeg til svar at jeg heller burde hatt på meg andre klær da jeg visste hun hadde hund.

Er det virkelig slik at man ikke kan ha på seg det man vil om man besøker noen med hund? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så mye du kan gjøre, så du må bare leve med det

Anonymkode: 83129...2c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man ha på seg akkurat det man selv vil, - så lenge man husker at man drar på besøk til noen som har hund.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes hund, hennes leilighet.Jeg hadde ikke tatt på meg finstasen når jeg var hos henne.
Tror ikke det er så mye du får gjort her. Hun liker tydligvis å ha det slik så da må hun nesten få lov til det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt hensyn til det tidligere, har flere andre venner og familiemedlemmer med hund. Men ingen av hundene har vært så uhygieniske som denne, ante ikke at det gikk an å produsere så mye sikkel..disgusting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Dessverre, hennes hund, hennes leilighet. Må nesten bare droppe pentøy da, har også venner som ikke klarer å ha det rent med hund, og da tar jeg ikke på meg de fineste klærne mine hvis jeg skal dit, for å si det slik. Så lenge bikkja ikke lider og det ikke går utover helsa til venninna di eller gjestene hennes, så må du nesten godta det. Hadde hun derimot tatt med seg bikkja si hjem til deg og latt den grise der, så kunne du satt foten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frk91 skrev:

Jeg har aldri tatt hensyn til det tidligere, har flere andre venner og familiemedlemmer med hund. Men ingen av hundene har vært så uhygieniske som denne, ante ikke at det gikk an å produsere så mye sikkel..disgusting

Jeg skjønner deg veldig godt. Det høres ikke ut som en sofa jeg hadde slengt meg ned i uten å tenke meg om for å si det sånn.

Desverre så er det lite man kan  gjøre når det er hjemme hos andre. Jeg er veldig glad i hunder selv og kjenner noen med samme problemet som du beskriver. Jeg gir selv beskjed til hunden hvis den blir for innpåsliten og ser hvor jeg setter meg hvis jeg har på klær som flekker kan vises på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet at hun har en hund som sikler mye, du vet at hun ikke vasker sofaen konstant, du vet at hunden får være i sofaen både for å spise og leke, du vet at hun ikke har samme hygeniske standard som deg, likevell tar du på deg en hvit bukse når du skal dit, og tillater deg å klage ?

Du skal for all del få lov til å ha på deg en hvit bukse om du kommer hit på besøk, men om du klager på at jeg har svart langhåret katt i sofaen, så er døren ut den samme som du kom inn...

Men når det er sagt, dersom venninnen vet at du ikke er så begeistret for hunden hennes, så kan hun iallefall gjøre ett forsøk på å få vofsen til å ligge en annen plass i sofaen mens du er der.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre blir mange hundeeiere litt blinde for feil hos hunden sin (jeg er en av de, haha). Jeg mener at min hun er så søt og fin, og tror at alle andre syns det samme. Har generelt lite forståelse for at besøkende ikke er like gira på hund som meg ("Du må hilse på han stakkar, han føler seg oversett!")

Akkurat det med tyggebein i sofaen syns hun kunne spart seg, men ellers må du nok godta at hundeeiere er en egen rase (pun intended, haha).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får gjort noe annet enn å ikke ta på deg penttøyet som noen nevner over her. Vi har en hund som røyter mye. Kommer det folk hjem til oss er det lite vi får gjort for å unngå at de får hår på seg - det er hår overalt selv om vi støvsuger. Jeg kan finne på å få hundehår i munn når jeg er på trening :P

Se på det på denne måten: Du vet at hun har en hund som sikler mye, og du vet at hun syns det er helt greit. Det er bra! Da er du forberedt om du kommer dit, og du kan foreslå at dere møtes ute eller andre steder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan kreve er at hun holder hunden vekk fra deg om du ikke vil ha den på fanget. Hun har rett til å ha det så skittent hun ønsker og ha den hunden hun ønsker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, _popcorn_ skrev:

du vet at hun har en hund som sikler mye, du vet at hun ikke vasker sofaen konstant, du vet at hunden får være i sofaen både for å spise og leke, du vet at hun ikke har samme hygeniske standard som deg, likevell tar du på deg en hvit bukse når du skal dit, og tillater deg å klage ?

Du skal for all del få lov til å ha på deg en hvit bukse om du kommer hit på besøk, men om du klager på at jeg har svart langhåret katt i sofaen, så er døren ut den samme som du kom inn...

Men når det er sagt, dersom venninnen vet at du ikke er så begeistret for hunden hennes, så kan hun iallefall gjøre ett forsøk på å få vofsen til å ligge en annen plass i sofaen mens du er der.

Vi skulle på fest, da må det være lov til å pynte seg. Hun hadde også sagt hun skulle vaske sofaen skikkelig for det var flaut å ha så mange flekker i sofaen. Derfor tenkte jeg at jeg kunne ha på meg fine klær. 

Selv om man har dyr kan man da rydde og vaske litt? Jeg har som sagt tidligere hatt hund gjennom hele oppveksten, og har aldri følt meg skitten etter å ha sittet i møblene. Man trenger ikke å la dyrene spise i sofaen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Evans skrev:

Tror ikke du får gjort noe annet enn å ikke ta på deg penttøyet som noen nevner over her. Vi har en hund som røyter mye. Kommer det folk hjem til oss er det lite vi får gjort for å unngå at de får hår på seg - det er hår overalt selv om vi støvsuger. Jeg kan finne på å få hundehår i munn når jeg er på trening :P

Se på det på denne måten: Du vet at hun har en hund som sikler mye, og du vet at hun syns det er helt greit. Det er bra! Da er du forberedt om du kommer dit, og du kan foreslå at dere møtes ute eller andre steder. 

 

Hundehår blir noe annet, det er jeg vant til. Er mer en regel enn unntak å finne hundehår i maten, på klær og generelt i krinker og kroker når jeg er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, frk91 skrev:

Vi skulle på fest, da må det være lov til å pynte seg. Hun hadde også sagt hun skulle vaske sofaen skikkelig for det var flaut å ha så mange flekker i sofaen. Derfor tenkte jeg at jeg kunne ha på meg fine klær. 

Selv om man har dyr kan man da rydde og vaske litt? Jeg har som sagt tidligere hatt hund gjennom hele oppveksten, og har aldri følt meg skitten etter å ha sittet i møblene. Man trenger ikke å la dyrene spise i sofaen. 

selvfølgelig er det lov å pynte seg, men du viste hun hadde hund som spiser bein i sofaen, da er hvit bukse upraktisk...
Det stiller i lik linje som å pynte seg med miniskjørt på grillfest i skogen, eller stillettheler på speilblank is!
Det er fint mulig å pynte seg, og likevell tenke litt praktisk iforhold til hvor man skal!

Man trenger ikke la dyrene spise i sofaen nei, men man trenger heller ikke ta på seg en hvit bukse om man skal til noen man vet tillater spising i sofaen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

selvfølgelig er det lov å pynte seg, men du viste hun hadde hund som spiser bein i sofaen, da er hvit bukse upraktisk...
Det stiller i lik linje som å pynte seg med miniskjørt på grillfest i skogen, eller stillettheler på speilblank is!
Det er fint mulig å pynte seg, og likevell tenke litt praktisk iforhold til hvor man skal!

Man trenger ikke la dyrene spise i sofaen nei, men man trenger heller ikke ta på seg en hvit bukse om man skal til noen man vet tillater spising i sofaen!

Ser du ikke hva jeg skrev? Hun skulle vaske sofaen. Men okei, de aller fleste jeg heller bør ha på meg stygge klær enn at hun vasker. Det er jo latterlig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
Et øyeblikk siden, frk91 skrev:

Ser du ikke hva jeg skrev? Hun skulle vaske sofaen. Men okei, de aller fleste jeg heller bør ha på meg stygge klær enn at hun vasker. Det er jo latterlig. 

 

Det er hennes hjem. Punktum. Noen er ikke flinke til å vaske. Venninna di er vel en av dem. Da vet du det til neste gang. Det fins da vel en mellomting mellom å ha på seg hvit bukse og å ankomme i ei møkkete joggebukse med knær på festen. Og en fest varer vel ikke mer enn noen timer. Mye kan skje på en fest. Vinsøl, matflekker, bilsprut osv. Det er en risiko man tar når man går ut av døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har 10 hunder og er ingen neat freaks (sier seg vel selv med 10 hunder, hehe). Men vi gjør nå reint når vi får besøk enten det er av hundefolk eller andre. Det er jo lov å tenke fordi om man er svært glad i de pelskledde og de kanskje får noen friheter andre ikke setter pris på. Vi ber de gjerne ikke være i sofaen også vi, litt avhengig av besøkets preferanser. Nå skal det sies at vi aldri har alle inne i stua samtidig, men vi kan fint ha 4-5 hunder inne samtidig og våre er ikke størrelse "knøtt".  Litt pels må nok bare aksepteres, men her spises det ikke i sofaen i det minste og heldigvis har vi ikke siklehunder (kan ikke fordra sikkel selv) .

Så selv om jeg synes at TS bør ta forhåndsregler når hun vet hvordan det er hos sin venninne, så synes jeg faktisk at hundeeiere også kan ta hensyn til sitt besøk. Synes sånt er normal folkeskikk jeg. Jeg forventer også at folk med barn ikke mener jeg skal sette meg i en sofa med gulp og spy (småunger kommer det mye ut av og de griser med alt mulig rart).

Endret av Sapientia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo være hun ikke rakk det, eller at hun har vasket og flekkene enten ikke går bort, eller det har kommet nye flekker.
du vet jo at hunden er i sofaen og sikler mye, da vet du også at sjansen for nye flekker i sofaen er stor, selv om hun faktisk vasker sofaen.
Du vet også at hun ikke har brydd seg om dette tidligere...

for øvrig, om den hvite buksen er det eneste fine plagget du har, så vil jeg foreslå en shoppingrunde...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som har det helt likt, bare der er det to katter. Det er så ekkelt at jeg vegrer meg for å besøke. Kattene eier leiligheten. Dama er oppegående, flott med dyre merkeklær og flott jobb, men hjemmet er ekstremt skittent og ekkelt. Kattene får gå på kjøkkenbenken og driter rundt. De har liksom ikke lov å være på hennes soverom, men sist gang jeg var på besøk og skulle overnatte så var treningsbuksa jeg sov i så full av kattehår at den gikk rett i søppelet når jeg kom hjem. Og den brukte jeg kun på soverommet!  Venninna mi bor en flyreise unna, så jeg kan ikke bare reise hjem når jeg har besøkt heller. Vet ikke helt hvordan jeg skal si at jeg vil bo på hotell neste gang, jeg vet at jeg nok burde si det rett ut, men det er jammen ikke lett heller. Vil jo ikke såre. 

Anonymkode: da167...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig helt greit at hun lar hunden gjøre som hun/den vil så lenge de er hjemme hos seg selv. Men det går jo an å ta litt hensyn når man får besøk. Det er jo ikke alle som er like glad i hunder, og sikkert ikke alle besøkende ønsker å ha hunden sammen med seg i sofaen.

Hadde jeg hatt hund selv ville jeg sikkert latt den være i sofaen til vanlig, men den skulle selvfølgelig ikke ligge oppi sofaen når jeg har besøk, og hvertfall ikke hvis jeg har fest. Man trenger jo ikke jage den bort, men hunden tåler vel å ligge på gulvet eller plassen sin de timene det gjelder (og tygge beinet sitt der). Men jeg hadde nok ikke tatt på meg den hvite buksa uansett når jeg visste hvordan det stod til angående renholdet til hun som skulle ha fest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...