Gå til innhold

Venteliste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ringe sykehuset og få høre hvor lenge det er til man får time? Er så sykt lei av å vente. 

Anonymkode: db363...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ha fått et skriv om hva som er beregnet ventetid.

Anonymkode: 99c07...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er de vel forpliktet til å sende brev om innen to uker etter at henvisningen er mottatt.

Anonymkode: 61142...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha fått et skriv om hva som er beregnet ventetid.

Anonymkode: 99c07...c5b

Fikk et brev om at jeg hadde rett til helsehjelp (elns), men det sto ikke noe om beregnet ventetid. 

Anonymkode: db363...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk et brev om at jeg hadde rett til helsehjelp (elns), men det sto ikke noe om beregnet ventetid. 

Anonymkode: db363...76d

Forskjellen er om du har rett på prioritert helsehjelp. Har du ikke rett på prioritert helsehjelp, kan det gå lang tid før du får time. Har du rett på prioritert helsehjelp sksl du inne 0n 30 dager etter at søknaden er mottatt på sykehuset ha brev med svar på når tid du senest skal ha fått tilbud om helsehjelp. (Pasientrettighetsloven, mener jeg dette er hjemlet i.) 

Står det ingen dato, så ringer du og ber dem forklare deg hvor lenge du må vente, fordi du ikke forstår dette. 

Anonymkode: 56c25...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er om du har rett på prioritert helsehjelp. Har du ikke rett på prioritert helsehjelp, kan det gå lang tid før du får time. Har du rett på prioritert helsehjelp sksl du inne 0n 30 dager etter at søknaden er mottatt på sykehuset ha brev med svar på når tid du senest skal ha fått tilbud om helsehjelp. (Pasientrettighetsloven, mener jeg dette er hjemlet i.) 

Står det ingen dato, så ringer du og ber dem forklare deg hvor lenge du må vente, fordi du ikke forstår dette. 

Anonymkode: 56c25...a6f

Ok, da ringer jeg og hører. 

Men er litt kjipt om jeg må vente til etter sommeren, for da skal jeg flytte, og da får jeg ikke hjelp. 

Anonymkode: db363...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, nordlending skrev:

Du står fortsatt på venteliste selv om du skulle flytte.

Men da har jeg jo ikke anledning til å dra om jeg får time? 

Anonymkode: db363...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da har jeg jo ikke anledning til å dra om jeg får time? 

Anonymkode: db363...76d

Da må du enten dra, eller få henvisningen flyttet et annet sted. Er det langt unna får du jo dekket en del av reisen via pasientreiser (fritt sykehusvalg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...