Gå til innhold

Omsorgsovertakelse fra barnevernet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som ha opplevd å vinne over barnevernet etter dem har gått for omsorgsovertakelse? 

Anonymkode: fff71...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det vel mye til før man havner der, så det er nok svært få som viser seg å være uskyldige.

Anonymkode: 66fd1...8e0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det vel mye til før man havner der, så det er nok svært få som viser seg å være uskyldige.

Anonymkode: 66fd1...8e0

Hør på den naive verdensmesteren da :rolleyes: 

Anonymkode: 0281a...a5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnevernet og har opplevd at vi ikke har fått medhold i Fylkesnemnda, som er den innstansen som avgjør en omsorgsovertagelse. Det er ikke ofte, men det skjer.

Anonymkode: 1810b...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som ha opplevd å vinne over barnevernet etter dem har gått for omsorgsovertakelse? 

Anonymkode: fff71...4b0

Hvis de går til det skritt så er det nok en god grunn til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne vant på alle punkt i fylkesnemda og fikk ungene tilbake igjen. Saken ble i ettertid gransket og flere i barnevernet fikk en smekk på fingrene for en utrolig dårlig utført jobb. Så jo, noen vinner.

Anonymkode: be460...2f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det skjer. Noen venner av oss er fosterforeldre, og de har opplevd at barn er blitt tilbakeført fra beredskapshjemmet og til foreldrene før de rakk å flytte til det mer permanente fosterhjemmet. 

Anonymkode: 2c9d3...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det i 50% av sakene jeg har vitnet i i alle fall. 

Anonymkode: 17827...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne vant på alle punkt i fylkesnemda og fikk ungene tilbake igjen. Saken ble i ettertid gransket og flere i barnevernet fikk en smekk på fingrene for en utrolig dårlig utført jobb. Så jo, noen vinner.

Anonymkode: be460...2f3

Det handler ikke om å vinne. Barnevernet får heller ingen smekk på fingrene for å fremme en sak for Fylkesnemnda, det er barnevernets jobb. Før en sak fremmes for Fylkesnemnda er det forsøkt mange hjelpetiltak og barnevernet fremmer ikke en sak for moroskyld, tvert i mot! Fylkesnemnda kan mene noe annet, og det er derfor vi har en slik nemnd for sosiale saker. Om ikke barnevernet får medhold er det ofte fordi nemnda vurderer at det bør forsøkes ytterligere hjelpetiltak.

Anonymkode: 1810b...42a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det i 50% av sakene jeg har vitnet i i alle fall. 

Anonymkode: 17827...04c

Da har du ikke vitnet i mange barnevernsaker. Statistikk sett får barnevernet medhold i de aller fleste saker - og det er en ting som har blitt kritisert. Det har blitt debatert at barnevernet fremmer for få saker når de får medhold i de aller fleste. 

Anonymkode: 1810b...42a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jaana77 skrev:

Ingen påstår at foreldre ikke får medhold i fylkesnemda innimellom, men stort sett er det Barnevernet som får det. Det handler ikke om å "vinne". 

Forøvrig er Sylte et ganske suspekt advokatfirma og ingen god kilde. De er kjent for å støtte opp under de mer ekstremistiske motstanderne av barnevernet. 

Anonymkode: aba80...321

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som ha opplevd å vinne over barnevernet etter dem har gått for omsorgsovertakelse? 

Anonymkode: fff71...4b0

Hvorfor lurer du på det? Har du blitt fratatt?

Anonymkode: 1a8fc...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen påstår at foreldre ikke får medhold i fylkesnemda innimellom, men stort sett er det Barnevernet som får det. Det handler ikke om å "vinne". 

Forøvrig er Sylte et ganske suspekt advokatfirma og ingen god kilde. De er kjent for å støtte opp under de mer ekstremistiske motstanderne av barnevernet. 

Anonymkode: aba80...321

Bare trist med Sylte.. De tenker overhode ikke på hva som er til barnets beste, men å "vinne" saker. På det barnevernkontoret jeg jobber samarbeider vi med med magnge gode advokater, som førsøker å hjelpe foreldre til å se barnets beste. Det kan f.eks være å takke ja til hjelpetiltak og samarbeide så barnet får det best mulig. Hjemme hos foreldrene eller i fosterhjem. Etikk er viktig for dyktige advokater. Sylte stiller ikke i den klassen...

Anonymkode: 1810b...42a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å vinne. Barnevernet får heller ingen smekk på fingrene for å fremme en sak for Fylkesnemnda, det er barnevernets jobb. Før en sak fremmes for Fylkesnemnda er det forsøkt mange hjelpetiltak og barnevernet fremmer ikke en sak for moroskyld, tvert i mot! Fylkesnemnda kan mene noe annet, og det er derfor vi har en slik nemnd for sosiale saker. Om ikke barnevernet får medhold er det ofte fordi nemnda vurderer at det bør forsøkes ytterligere hjelpetiltak.

Anonymkode: 1810b...42a

Vinne blir nok feil ord ja, men hun fikk barna tilbake på dagen og medhold på alle punkt. Jeg har selv lest sakspapirene. Hun har heller ikke hørt et eneste ord fra barnevernet i ettertid. Saken ble en del av en stor gransking av barnevernet i området og personen som hadde denne saken måtte finne seg ny jobb. Om ikke det er "smekk på fingrene" så vet ikke jeg.

Anonymkode: be460...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vinne blir nok feil ord ja, men hun fikk barna tilbake på dagen og medhold på alle punkt. Jeg har selv lest sakspapirene. Hun har heller ikke hørt et eneste ord fra barnevernet i ettertid. Saken ble en del av en stor gransking av barnevernet i området og personen som hadde denne saken måtte finne seg ny jobb. Om ikke det er "smekk på fingrene" så vet ikke jeg.

Anonymkode: be460...2f3

Vet du om det var en akuttplassering?

Anonymkode: 1810b...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om det var en akuttplassering?

Anonymkode: 1810b...42a

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg kan si uten å risikere at noen kjenner igjen saken, men en bitter ekskjæreste med familie leverte inn en drøss falske bekymringsmeldinger. Han var veldig manipulerende og overbeviste familien sin om at moren til barna var djevelen selv omtrent. Jeg kjenner denne familien personlig så godt at jeg vet med sikkerhet at beskyldningene ikke hadde rot i virkeligheten. Moren fikk ikke engang annledning til å forsvare seg selv før det plutselig en kveld sto 8 voksne mennesker på døra (6 av dem var sivilpoliti) for å hente barna. Hun var så klart klar over bekymringsmeldingene og hadde avtale med barnevernet om besøk i hjemmet osv men det ble det aldri noe av.....

Anonymkode: be460...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skjønner jeg hva du mener. Det blir en annen type saksbehandling i nemnda, og da har nemnda vurdert at kriteriene for akutt ikke var oppfylt. I akuttsaker plasseres barna først ( fare for at barnet blir vesentlig skadelidende ved å forbli i hjemmet). I den type saker kan selfølgelig barnevernet ha fått urikte opplysninger, og det er ikke bra når det skjer. 

Anonymkode: 1810b...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...