Gå til innhold

Vonde drømmer under graviditeten!


mjauritz

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 uker og har den siste uken mareritt hver natt.

Jeg drømmer konstant om at samboeren min er utro eller slår opp med meg. Jeg er alltid gravid i drømmen også, og hele settingen er veldig realistisk. Drømmene er skikkelig ubehagelige fordi de er så realistiske! De er ikke skumle, men bare ordentlig VONDE. Jeg kan våkne opp å nesten skrike av smerte fordi de er så realistiske og jeg våkner og tror det har skjedd. Det er slitsomt og ødelegger nattesøvnen min.

Samboeren min har aldri vært utro og det er ingenting som tyder på at han vil gjøre det slutt. Om noe så har graviditeten knyttet oss nærmere hverandre og jeg vil si at forholdet vårt er utrolig bra - kanskje til og med ekstra bra for tiden! Jeg kan ikke huske sist vi kranglet, vi finner på mye sammen, har mye god sex, masse kos og oppmerksomhet i hverdagen og begge har full tillit til hverandre. Jeg kan derfor ikke forstå hvorfor jeg drømmer som jeg gjør hver natt. Er det fordi jeg er ekstra redd for det nå som jeg er gravid?

Har aldri opplevd lignende.. Noen som har opplevd det samme eller vet om dette er normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt med økt drømmeaktivitet under svangerskap. Jeg har drømt mye i begge mine og da ofte at mannen min har vært utro og forlatt meg,selv om det ikke har noen sammenheng med virkeligheten what so ever. 

Anonymkode: 6b65d...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fæle drømmer jeg også, føler med deg!

Hos meg gikk det i grufulle ulykker og dødsfall som gjorde at jeg ble stående alene i verden. Hjernen har en forkjærlighet for det dramatiske i denne tiden. Men det går over :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt! Drømmer ikke akkurat om utroskap, men at vi krangler og han forlater meg eller at jeg mister han! Det er grusomt og våkner ofte midt på natten og blir lettet av å kjenne han i senga. Gleder meg til dette gir seg. 

Anonymkode: dd949...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare drømmer og mareritt er helt, helt vanlig under svangerskapet.  Noen ganger er det skummelt og kjedelig, andre ganger kan det være ganske underholdende. Som her f.eks 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. :klem:Er 32 uker på vei, og har vonde drømmer om samboer og forholdet vårt nesten hver eneste natt. Nå som er gravid er jeg mer redd for at han skal forlate meg.

Anonymkode: 04473...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer også enormt mye som gravid. Ofte er det rene mareritt om ulykker og dødsfall og andre grusomheter. Helt forferdelig! Noen ganger er det bare vanlige drømmer. Har hørt at det er ganske normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja slik har jeg drømt i begge mine graviditeter og!! Grusomt og slitsomt!🙄

Men har egentlig blitt verre etter minsten kom i oktober. Nå drømmer jeg virkelig grusomme ting. Orker ikke skrive det engang!😩 Men blir bedre jo større han blir 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det handler om at vi er så mye mer avhengige av mennene våre når vi blir gravide, i alle fall er det sånn for meg. Jeg har alltid vært redd for å miste han, men nå er det sånn at jeg ikke kan forstå hvordan jeg skulle klart meg uten han - jeg trenger han så veldig! De vonde drømmene om at han forlater meg eller er utro tror jeg er underbevisstheten sin måte å bearbeide disse følelsene på, og det er jammen ikke gøy altså. Så stor klem til deg!

Anonymkode: 25ae3...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det må være urinstinkt fra hulemammaen som ikke klarer å finne mat uten mannen sin.vi mennesker kan enda ha noen urinstinkt etter millioner av år med evolusjon.jeg hadde det slikt også.i tillegg la jeg på meg så mye at selvfølelsen gikk ned for hvert kilo jeg gikk opp.trudde at nå forlater han meg etter at babyen var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt (eller, kanskje feil å si godt at andre har det vondt, men dere skjønner :) ) at jeg ikke er den eneste!

Uff så slitsomt dette med graviditet er! Føler det bare blir verre og verre med plager for hver dag som går! Heldigvis er hun garantert verdt det til slutt, men naturen kunne ha gjort det til en enklere jobb altså! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der er helt normalt. Jeg drømte ikke under min graviditet at mannen min forlot meg, men jeg drømte at venninnen min som også var gravid på den tiden ble forlatt. Så måtte jeg ta vare på venninnen min, hennes baby og min egen. Jeg ble som en mor for de alle. Jeg drømte dette tre ganger på slutten av svangerskapet. De var forskjellig hver gang , men tema var det samme. Hun satt ofte bare å gråt, mens jeg prøvde å passe på to babyer. :fnise: Når jeg våknet var jeg svett og sliten. Sikkert en måte å bearbeide alle følelser og tanker rundt det å skulle bli mor.

Anonymkode: d9148...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...