Gå til innhold

Hvor mange kvinner her spiller "maskuline" spill?


Haru

Anbefalte innlegg

Jeg spiller mest Civ5, Heroes of Might and magic 3 og 5, og kan spille timesvis med Worms!
På konsoll går det mest i Star Wars eller Marvel-spill på wii, eller Mario på NES.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spilte veldig mye Battlefield 2 og Battlefield 3 for noen år siden. Jeg spilte strategispill som Age of Empires II, Red Alert 2, Star Wars og Warcraft (III, tror jeg det var?) veldig mye når jeg var yngre (10 år siden). Spilte også en del Tekken 3 på den alderen. Siden har jeg spilt Bioshock, Dead Space, Thief... Klassifiseres de som maskuline?

Akkurat nå spiller jeg en del Minecraft og mods som FTB, men det kan vel deppe klassifiseres som et "maskulint" spill. Spiller også Dishonored, som jeg også vil klassifisere som et nokså nøytralt spill. Overlevelsesspill ala. The Long Dark og The Flame In The Flood er vel også kanskje nøytrale?

GTA har jeg spilt en del av, men iogmed at man kan spille som en kvinnelig karakter kan det vel ikke kalles direkte maskulint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Hvor maskulint det er veit jeg ikke, men jeg spiller Diablo 3 og har bemerket meg at det er svært få kvinner som gjør det. De fleste får bakoversveis over at jeg ikke er mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Canario skrev:

Hvor maskulint det er veit jeg ikke, men jeg spiller Diablo 3 og har bemerket meg at det er svært få kvinner som gjør det. De fleste får bakoversveis over at jeg ikke er mann. 

Jeg spiller også diablo 3, og er jente :nigo:

Anonymkode: e2c01...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller Call of Duty, Fall out 4, 7 Days to Die og GTA V. 

Hvorfor? Uten å høres ut som en psykopat, men noen ganger er det greit å få ut litt frustrasjon på mennesker. Ellers, tidsfordriv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir provosert av å måtte definere gutte / jentespill..

Var en av de første kvinner som faktisk spillte CS på høyre nivå.
Styrte min egen clan i mange år og ble alltid tatt for å være gutt/mann pga fordommer mot jenter/kvinner innenfor skytespill.

Anonymkode: 3985b...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilke spill beregnet på alderen 16+ ser du på som feminine spill utenom sims?

Anonymkode: 4e3ad...d6f

Interessant spørsmål. Men jeg tror jo eldre en blir jo mer komplisert blir tankegangen. Jeg tror en kvinne i 16+ alderen vil spille
hvilket som helst spill hun vil. Men om hun skulle absolutt ha valgt et "feminint" spill tror jeg hun ville blitt tiltrukket av et spill med en sterk kvinnelig protagonist, spesielt i dag når likestilling og feminisme er så aktivt. Et eksempel er da Mirror's Edge.

Men personlig så vet jeg ikke om noen "feminine" spill med en aldersgrense over 12. Jeg ser heller ikke på Sims som feminint, men jeg er klar over at mange av det motsatte kjønn spiller det. Blant annet de fra klassen min på skolen

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreamfall og lignende puzzle-spill er kanskje mer typisk jentete? Jeg har et frustrerte fruer dataspill - det tviler jeg på særlig mange menn spiller (eller noen i det hele tatt :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...