Gå til innhold

Hvor mange kvinner her spiller "maskuline" spill?


Haru

Anbefalte innlegg

En liten analyse. Synes det ville vært interessant å sett hvor mange her som spiller spill av en kategori eller med et innhold som er "maskulint" aller "mannlig" for å si det slik. Et perfekt eksempel ville vært Call of Duty og Mass Effect.

Så..........hvilket "mannlige" spill liker du og spiller du? :) Og alternativt, hvorfor liker du dem/det?
Og ja, dette vil bety at emnet er ment for kvinnelige brukere her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskuline spill? Spill er ikke maskulint eller mandig

Anonymkode: 8ba48...e23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken Call of Duty eller Mass Effect er verken veldig "maskulint" eller "mannlig".

Anonymkode: 272be...065

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å kalle det for maskuline spill, syntes ingen spill er maskuline, men du kan vel heller kalle det for spill som gutter i hovedsak spiller. Altså ikke barbie liksom. Men jeg spiller hvert fall wow, og nå nylig har jeg også spilt og rundet bioshock og metal gear solid 5. Men har generelt alltid spilt en del, vokst opp med Nintendo, gamecube, og Xbox osv. Men aner ikke om det jeg har spilt er maskulint nok :fnise: 

Anonymkode: 506a9...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistret for begreper som "mannlige" og "kvinnelige". F.eks får jeg helt noia av det som kalles "jentefilmer", må være det kjedeligste jeg vet om.

Selv er jeg ikke interessert i rene FPS-spill, jeg synes det blir kjedelig og maste. (Samme som jeg gjør med rene actionfilmer). Men jeg ELSKER Mass Effect-serien. Elsker også TES og Fallout seriene. Liker også veldig godt Dragon Age og Red Dead Redemption. Liker også veldig godt flere av Final Fantasy-spillene, spesielt FF-X. 

Det jeg liker med de spillene er at de har en verden som jeg finner utrolig spennende, med store muligheter for å ta egne valg og lage og utvikle karakteren som jeg selv vil.  (RDR har litt mindre muligheter for karakterutvikling, men der falt jeg for en fantastisk verden, et underholdende gameplay og en av de mest sympatiske hovedkarakterer jeg har sett i et spill).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde egentlig COD var litt jentespill, jeg. Om jenter spiller noe annet enn sims er det ofte COD. Jeg har spilt en del COD, i diverse varianter. Battlefield, Assassins Creed, Need for Speed, Bioshock, Mass Effect, GTA... etc. Har aldri tenkt på det som maskulint, men det er jo helt klart en ting gutter bedriver mer enn jenter.

Endret av doktorproktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Nå er jeg gammel dame og sitter på KG i fritida mi, men i mine yngre gamer dager spilte jeg mye i gata Silent Hill, GTA, osv. I gamle-gamle dager var det DOOM og Wolfenstein som var the shit! For ikke å snakke om Duke Nukem, Larry, Prince of Persia (første spillet) aaaah, Good times.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller sims. De fleste yrkene som er involvert i å bygge hus er tradisjonelle mannsyrker, så Sims teller vel som et mannlig spill..?

Anonymkode: 31565...546

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Spiller sims. De fleste yrkene som er involvert i å bygge hus er tradisjonelle mannsyrker, så Sims teller vel som et mannlig spill..?

Anonymkode: 31565...546

Haha! Nei! Sims er jo også familieliv, dating, hus og hjem.. Tenker T.S fisker etter maskuline voldsspill..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cheshirecat skrev:

Nå er jeg gammel dame og sitter på KG i fritida mi, men i mine yngre gamer dager spilte jeg mye i gata Silent Hill, GTA, osv. I gamle-gamle dager var det DOOM og Wolfenstein som var the shit! For ikke å snakke om Duke Nukem, Larry, Prince of Persia (første spillet) aaaah, Good times.... 

Ah, yes, Wolfenstein og Prince of Persia spilte jeg mye som tenåring. (Verste var å måtte skyte schäferhundene :( ).

Jeg må si at jeg er også veldig glad i The Sims-spillene. Jeg er generelt sett glad i spill som har høy grad av customization/brukertilpasning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
5 minutter siden, Tabris skrev:

Ah, yes, Wolfenstein og Prince of Persia spilte jeg mye som tenåring. (Verste var å måtte skyte schäferhundene :( ).

Jeg må si at jeg er også veldig glad i The Sims-spillene. Jeg er generelt sett glad i spill som har høy grad av customization/brukertilpasning.

Vet ikke hvorfor men har lagt gaming helt på hylla, kunne jo sikkert brukt KG-tida på gaming.. Siste jeg spilte på pc var Risk i datautgave og Riven, the sequel to myst, som btw var sjukt bra for omlag 20 år siden! OMG l'm freaking OLD!! 😳😳😳😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forventet at dere skjønte hva jeg mente. Det jeg mener er da spill som har et innhold som i en stereotypisk måte blir sett på som mannlig eller mer tiltrekkende for menn. Litt slik som barn tenker: jentete og guttete ;)

Anyway, takk for svar, men enda mer takk til de som forsto hva jeg mente -_- haha

Jeg personlig har nok ikke spilt noen spill som hovedsakelig tiltrekker kvinner mest, men jeg har spilt Sims og jeg vet at veldig mange jenter spiller det, spesielt de som ikke vanligvis spiller videospill. Ugh......casuals XD
Jeg jobber med spilldesign, og jeg personlig hadde nok ikke hatt noe problem med å designe det neste Barbie-spillet for eksempel XD spilldesign er spilldesign, uansett sjanger og innhold, og det er lidenskapen min.

Endret av Haru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har spilt witcher 3 og assassins creed blandt annet. Synes det blir rart å sammenligne call of duty med et barnespill som Barbie, når det er snakk om feminine og maskuline spill. Motstykket til sims må jo være FIFA,  FIFA er typisk mannlig casual spill.

Anonymkode: 4e3ad...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det blir rart å sammenligne call of duty med et barnespill som Barbie, når det er snakk om feminine og maskuline spill.

Anonymkode: 4e3ad...d6f

Nå sammenlignet jeg ikke akkurat aldersgrenser her, og ikke de to med hverandre ;)
så det er sannelig ikke rart du synes det var merkelig hahaha. Barbie var nevnt i en helt annen sammenheng om du ser bedre etter ;)

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Haru skrev:

Nå sammenlignet jeg ikke akkurat aldersgrenser her, og ikke de to med hverandre ;)
så det er sannelig ikke rart du synes det var merkelig hahaha. Barbie var nevnt i en helt annen sammenheng om du ser bedre etter ;)

Men hvilke spill beregnet på alderen 16+ ser du på som feminine spill utenom sims?

Har inntrykk av at de fleste voksne kvinner som spiller spill, spiller minst ett spill som kan defineres som maskulint.

I følge en undersøkelse i USA er 1/3 av spillerne som spiller mmo og fps kvinner, mens innen rpg er andelen over 50%

http://www.pcgamer.com/researchers-find-that-female-pc-gamers-outnumber-males/

Anonymkode: 4e3ad...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Haru skrev:

Jeg forventet at dere skjønte hva jeg mente. Det jeg mener er da spill som har et innhold som i en stereotypisk måte blir sett på som mannlig eller mer tiltrekkende for menn. Litt slik som barn tenker: jentete og guttete ;)

Anyway, takk for svar, men enda mer takk til de som forsto hva jeg mente -_- haha

Jeg personlig har nok ikke spilt noen spill som hovedsakelig tiltrekker kvinner mest, men jeg har spilt Sims og jeg vet at veldig mange jenter spiller det, spesielt de som ikke vanligvis spiller videospill. Ugh......casuals XD
Jeg jobber med spilldesign, og jeg personlig hadde nok ikke hatt noe problem med å designe det neste Barbie-spillet for eksempel XD spilldesign er spilldesign, uansett sjanger og innhold, og det er lidenskapen min.

Det er nettopp denne holdningen som skaper jente/ gutteskille i spill. Det er noe uvanlig og "stort" når en jente spiller strategi- eller skytespill. Jenter vil derfor tenke at slike spill ikke er for dem, mens gutta ikke tørr spille sims fordi det er jentete.

Folk er så jævla tette når det gjelder å forstå implikasjoner av språkbruk og kategorisering. Det verste er at dere er i flertall og skaper nye generasjoner av drittfolk. Jenter liker Barbiespill og gutter liker Call of Duty. Fuck off

Anonymkode: 8ba48...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...