Gå til innhold

Når jeg er ferdigslanket noen steder på kroppen, men magefettet ikke gir slipp...


fullkornspasta

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned en del i vekt det siste halvåret (sluttet å telle kg etter jeg begynte med styrketrening), og er relativt fornøyd med hvordan ansiktet, ryggen og beina har forandret seg igjennom vekttapet. Det jeg er mest fornøyd med er som sagt magen. Har en stor kul av fett nederst på den, i tillegg til valker over ribbeina når jeg sitter (skjønner at alle har det, men jeg har skikkelige), og sideflesket mitt er helt forferdelig! Spesielt bakfra. Går nedover til rumpa. 
De siste dagene har flere folk fortalt meg at jeg begynner å se "kantete" ut, fordi jeg nå har gått så mye ned i vekt. Jeg vil ikke slutte før magen/sidene er normal, men jeg vil jo ikke ha stankelbein og utstikkende knokler med kjempemage :( 

Hvordan blir jeg kvitt mage- og sideflesket? Jeg trener styrke fire ganger i uken, kommer det til slutt til å fjerne fettet fra magen, da? 

Og ja, jeg vet at det ikke er mulig å punktslanke, måtte bare ha en kort tittel som oppsummerte problemet mitt :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok ha byttet ut den ene styrketreningen din med utholdenhetstrening. Ved styrketrening holdes pulsen som regel lavere enn ved utholdenhet. Får du pulsen opp til rundt 60% makspuls forbrennes det mer av fettet :)

 

Gratulere med vektnedgangen forresten :D

Anonymkode: 5222e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ha byttet ut den ene styrketreningen din med utholdenhetstrening. Ved styrketrening holdes pulsen som regel lavere enn ved utholdenhet. Får du pulsen opp til rundt 60% makspuls forbrennes det mer av fettet :)

 

Gratulere med vektnedgangen forresten :D

Anonymkode: 5222e...c0b

Tusen takk! Og takk for svar :) Jeg jogger cirka en halvtime to ganger i uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det til en viss grad på samme måte.

Har et rundt ansikt (babyface) og fett på innsiden av lårene. Selv når jeg er slank er begge deler litt "lubne". Nå er jeg såpass langt nede i vekt at jeg er veldig smal rundt midjen, tydelig krageben osv. men disse tingene består. Jeg har testet det meste - mye styrketrening, intervall, generell slanking.

Moren min er akkurat likedan. Helslank, men med fett på lårene. Hun har også et liknende ansikt, men som godt voksen har hun jo blitt 'tynnere' i kinnene. Så jeg trøster meg med at selv om mitt lubne ansikt er kjedelig nå, så kommer det godt med senere. Og lårene er dessverre genetiske.

Jeg har ikke så mange tips dessverre annet enn å fortsette ned i vekt for å bli kvitt fettet. Når det gjeder magen, så husk at denne ofte også er sensitiv for andre ting, som hva du spiser, om du er oppblåst, inntar mye salt osv. Det er lett å kjenne seg "feit" på midten når det egentlig er andre ting som spiller inn. Jeg får også lett litt utstående mage selv om jeg har lite fett der.

Anonymkode: e1bf7...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det til en viss grad på samme måte.

Har et rundt ansikt (babyface) og fett på innsiden av lårene. Selv når jeg er slank er begge deler litt "lubne". Nå er jeg såpass langt nede i vekt at jeg er veldig smal rundt midjen, tydelig krageben osv. men disse tingene består. Jeg har testet det meste - mye styrketrening, intervall, generell slanking.

Moren min er akkurat likedan. Helslank, men med fett på lårene. Hun har også et liknende ansikt, men som godt voksen har hun jo blitt 'tynnere' i kinnene. Så jeg trøster meg med at selv om mitt lubne ansikt er kjedelig nå, så kommer det godt med senere. Og lårene er dessverre genetiske.

Jeg har ikke så mange tips dessverre annet enn å fortsette ned i vekt for å bli kvitt fettet. Når det gjeder magen, så husk at denne ofte også er sensitiv for andre ting, som hva du spiser, om du er oppblåst, inntar mye salt osv. Det er lett å kjenne seg "feit" på midten når det egentlig er andre ting som spiller inn. Jeg får også lett litt utstående mage selv om jeg har lite fett der.

Anonymkode: e1bf7...489

Du må jo bare  trøste deg med at du mest sannsynlig vil få få rynker, og beholde et ungdommelig utseende lenge! Runde ansikter er jo kjempefint:nigo:

Anonymkode: 0be95...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du barn eller?:)
Må bare spørre jeg, for kan jo hende de ikke bare er fett som du sier :) hehe
men ja interval eller litt høypuls trenign vil nok ta knekken på det kanskje :)
Vanskelig å slanke spesifikke steder på kroppen desverre :/ Mne når du er fornøyd kan du jo feks bygge opp igjen «stankelbena» med styrke osvog se hvordan magen holder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.2.2016 at 18.49, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ha byttet ut den ene styrketreningen din med utholdenhetstrening. Ved styrketrening holdes pulsen som regel lavere enn ved utholdenhet. Får du pulsen opp til rundt 60% makspuls forbrennes det mer av fettet :)

 

Gratulere med vektnedgangen forresten :D

Anonymkode: 5222e...c0b

Veldig dårlig råd, behold styrkeøktene TS! Det er bedre for å få en god kroppssammensetning over tid. Problemet her var jo ikke at TS ikke klarer å miste fett. Men et par korte, harde intervalløkter er absolutt å anbefale, det meste av forskning viser at det er mer effektivt for fettforbrenning.

Fortsett å trene og spise sunt så blir det nok bedre over tid. Men du må kanskje innse at du ikke får drømmekroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 9.19, agnesb skrev:

Har du barn eller?:)
Må bare spørre jeg, for kan jo hende de ikke bare er fett som du sier :) hehe
men ja interval eller litt høypuls trenign vil nok ta knekken på det kanskje :)
Vanskelig å slanke spesifikke steder på kroppen desverre :/ Mne når du er fornøyd kan du jo feks bygge opp igjen «stankelbena» med styrke osvog se hvordan magen holder seg :)

Har ikke barn, og er heler ikke gravid :) Ja, tror jeg bare får fortsette og bygge opp enkelte steder med muskler igjen :) Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 3.38, LeonardoDiCaprio skrev:

Veldig dårlig råd, behold styrkeøktene TS! Det er bedre for å få en god kroppssammensetning over tid. Problemet her var jo ikke at TS ikke klarer å miste fett. Men et par korte, harde intervalløkter er absolutt å anbefale, det meste av forskning viser at det er mer effektivt for fettforbrenning.

Fortsett å trene og spise sunt så blir det nok bedre over tid. Men du må kanskje innse at du ikke får drømmekroppen.

Beholder selvfølgelig styrketreningen! :) Jeg syns det er litt demotiverende og lettvint å forsone seg med at man aldri kan få drømmekroppen. Hvis jeg trener nok, må jeg jo få resultater til slutt, tenker jeg! Ser jo overalt godt trente kvinnekropper som er "perfekte", så hvorfor kan ikke jeg bli sånn til slutt? Merker jo at kroppen har strammet seg veldig allerede, da jeg begynte med styrke i januar. Får bare bite samen tennene, for dette skal jeg greie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...