Gå til innhold

Tredjegrads røyking, er det farlig for kroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil det påvirke kroppen i stor grad om man blir utsatt for tredjegrads røyking (for eksempel det å forbipasse en som røyker i gaten og lignende)?

Er det forsket på dette?

Anonymkode: 8eda3...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har du klart å finne på dette? 

Å røyke passivt er skadelig, men det er snakk om mengder og sårbarhet. 

Anonymkode: 3e2f2...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil det påvirke kroppen i stor grad om man blir utsatt for tredjegrads røyking (for eksempel det å forbipasse en som røyker i gaten og lignende)?

Er det forsket på dette?

Anonymkode: 8eda3...ec0

Tredjegrads røyking?????

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi prøve å legge godviljen til, og tenke oss at det er passiv røyking vedkommende spør om?

 

Hvis det er det, så ja, det er forsket mye på. Men det å gå forbi noen som røyker på gata har nok ingen negativ helseeffekt, det handler nok mer om å bo sammen med en som røyker 20 røyk om dagen inne for eksempel. Den type passiv røyking kan nok sammenlignes med å bo nær en vei med mye trafikk.

Anonymkode: 21277...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tredjegradsrøyking være at den man ev går forbi har vært med noen som røyker, ikke at den personen røyker. Altså at du går forbi en person som har sittet ved siden av en som har røykt? Eller passiv-passiv røyking, kan det vel også kalles. 

Anonymkode: 8eba3...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har, da røykallergien min var kraftigere, reagert på å sitte ved siden av ei jente som hadde sittet i en bil der det ble røkt. Det satt altså igjen partikler i hår og klær som når jenta bevegde seg ble sluppet løs, fant veien ned i mine luftveier og tettet dem.

Jeg kan fremdeles oppleve ubehag om jeg sitter ved siden av en skikkelig innrøkt person, men ikke mer enn at jeg kan håndtere det en kort busstur. Faktisk kan bilsyken pga den sure røyklukta bli mer plagsom en pusteproblemene pga røyken som ble stumpet før h*n gikk på bussen.

Dette var som sagt mens jeg hadde kraftig røykallergi, og jeg vil tro at for en normal person ville det gått helt fint. Imidlertid ville jeg ikke latt en baby være utsatt for dette om jeg kunne bestemme, for babyer har veldig følsomme luftveier.

Anonymkode: 37981...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farligere å vente på trikken eller bussen i en by..

Anonymkode: 430f9...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er farligere å vente på trikken eller bussen i en by..

Anonymkode: 430f9...75b

Nææ, nå må du ikke ødelegge moroa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...